kolmapäev, 26. juuli 2017

hulkumas 2. Risttee talu taimeaed. Helle ja Aini aed.

Suvi on siis nüüd nädala jagu siranud. Võib-olla ka veidi vähem kui nädal. Istutamise kuldaeg on mõneks ajaks läbi, liiga soe on. Nädal tagasi käisin Viljandimaal, aga kuidas ka ei pingutaks, blogimisega on ikka tubli paus sisse tulnud. Kasutan tänast siestat. :) Esimene pilt on tehtud Helle ja Aini aias, suvi helendas kase all :)



Päev (19.juuli) nagu tund või kaks :) Eile varahommikul laadisime kobarpea auto peale ja KSJ tegi oma sõiduplaani jõnksu sisse ning poetas mu Risttee talu väravasse. Eelmisel aastal jäi napp tund aiakülastuseks, tänavu võtsime aega ja see oli üks ütlemata huvitav ja tore hommikupoolik ja lõuna ja pärastlõuna ja õhtu.
Risttee talu vaated on ilusad, ükskõik millises aianurgas seisad. :)


Väga lahedalt pügatud kuused olid. Ma tean, kus seda teha saaks. Kolm kuuske.


Kuuskedest veidi tagapool ja paremal. Suur püsikupeenra algus. Vaadake neid kukekannuseid, võimas!

















Uhke ja liigirikas aed. Kursor jääb nõrgaks kui kirjeldama hakata.  :)  Okaspuude külvi tulemused olid huvitavad, eriti üks põnev männihakatis. Tammed.  Ma tundsin ennast nagu laps kommipoes.
Helle tuli mulle järele ja viis mind oma valdustesse. Siin oli just üks "linnupesa" :P valmis meisterdatud.

Linnupesa sellepärast, et ehitis oli värskelt valmis saanud ja juba oli üks linnuke katuse alla pesa teinud.






Helle ja Aini aed on vormilt väike, sisult suur :) Väike selles mõttes, et pole hektaritki. Kes on käinud, see teab. Põhimõtteliselt võid ennast erinevatesse aiaosadesse unustadagi. Pluss kõik läbimõeldud ehitised. Tahaks ka sellist katusealust, nojah ja jõgi võiks ju ka krundipiirilt läbi voolata.:)

;)


Rabaaia alguses kasvab serbia kuusk `Pendula`ja see on minu seninähtud pendulatest kahtlemata kõige ilusam. Pildistada nii, et see ka teistele näha oleks, ma ei osanud. Pmst võra keerles ümber kõrge tüve nagu spiraal. Väga uhke kuusk. Viskas serbia kuuskedele omast heledat varjundit. Üks ülevalgustet kaader:


Sissesõidutee äär on ka üks mu lemmikuid, just see, kuidas seal taimed omapäi (?) või kellegi suunava käe all toimetavad, on ilus.


Katuseaial on tänavu hea hooaeg olnud.

Lõpmata tore päev oli. Helle viis mu viimase bussi peale ja kui kodus  KSJ küsis, kas olen päevaga rahul, siis vastasin särasilmi, et oli ütlemata mõnus. Tänan vastu võtmast ja minu peale aega kulutamast! Puhas rõõm.




5 kommentaari:

  1. Mul on nii kahju, et tookord Viljandimaal Helle ja Aini aeda ei jõudnud, need aiaehitised tunduvad väga inspireerivad olevat. Sinu toreda päeva üle on ainult hea meel!

    VastaKustuta
  2. Tore, et ometi oled leidnud aega ka ringiliikumiseks.
    Karini aed on üks väheseid, kus ma tunnen end kui kodus olevat. Kõik on loomulik, taimekooslused, üleminekud, muru ja istutusalade vahekorrad ja ei midagi kunstlikku.

    VastaKustuta
  3. sõpside ilusates ja veel ilusamates aedades on tore kooserdada :)

    VastaKustuta
  4. Käisime kevadel ka neis kahes aias. Huvitav on vaadata, suvevaated on hoopis teised ja värvid ka. Nii palju ilu.:)

    VastaKustuta
  5. Oh, millised külluslikud aiad. Tore, et käia saad. Mina kahjuks veel mandrimaale kuidagi hulkuma ei saa :(

    VastaKustuta