teisipäev, 18. juuli 2017

17.7.17 . hulkumas 1

minu nimetu kibuvits 1
Ilmselgelt ei piisa sellest, kui sa kord nädalas ilmateadet vaatad ja ilmselgelt ei piisa ka sellest, kui sa seda kord päevas teed. Eriti siis,  kui plaane teha, nt külla minekuks. (Hakkas sadama).
Karin kirjutas oma blogis tabavalt, et peale taimede kasvatamise tahaks ta neist ka rääkida :)
Mina ka, mina ka :)
Meie sõpruskond on viimaste aastatega aina suurenenud ja aedu, kuhu tahaks minna on palju.
Täna käisin Elvas ja mul on pagana kahju sellest, et mu laupäev on juba broneeritud, sest sel laupäeval on Elvas avatud aedade päev.
Juhiload oleks vaja hädasti ära teha, ühiskondliku transpordiga on ikka jama aiareise teha, aga mitte võimatu. Käisin kolmes aias. Anne juures üle mitme aasta. Sain pistikuid ja kogemusi ja toreda hommiku. Nagu ma eespool ka täheldasin, meid on palju ja iga aed on isemoodi. Anne aed on selge ja ilus, kohe näha, et aednik teab, mida tahab. Kivila oli väga armas ja sobis ümbritsevaga kokku nii nagu oleks see alati nii olnud. Järgmisel aastal tuleb lihtsalt iiriste õitsemise ajal minna. :) uurisin rooside kohta, sest need huvitavad mind üha enam. Mõnus rütm kui mõelda - varakevadel kivila, siis rodod ja iirised, siis on juba roosid ja siis juba hortensiad ja siis kui kõik on puhkusele läinud - kivila ikka kaunis.

 minu Rosa rugosa `?` 




Anne viis mu teise Anne aeda. Väga uhket lumepuud kohtasin, palju tuttavaid taimi ja kõikjal oli näha aedniku hoolitsevat kätt. Päris palju ja osavalt paigutet. Kahju, et ma varem kokku ei leppinud, tore oleks olnud perenaise käest kuulda, vahel on taimedel toredad lood. Igatahes aitäh Annedele! Loodan tagasi tulla.

Fotokas oli kaasas, aga enamasti oled lihtsalt nii elevil, et ega suurt asja sellest ei saa. :) Mõned roosid.

ja millalgi hakkas vaikselt vihma sabistama.

Kui Tea juurde jõudsime, siis läks sadu vahelduvaks. ..
Aiablogidega on mitu võimalust, nt et väikesed aiad on suured ja suured on päriselus väikesed ja kõike on. nt minu kujutluses oli Tea aed u pool tegelikkusest. Kõik osutus ootamatult külluslikuks ja lopsakas ja taimekooslused olid värvikad, vormikad ja kõik kokku tundus avar ja voolav ja ilus. Pluss osavalt välja toodud laenatud vaated. Korras :) Kasutaimede osa ka jälle väga hästi vormistatud (:D) ja krundi tagaotsas väike veesilm ka.(saunast ma parem ei räägigi).  Ma tean mitut õpetajat, kes selle aiaga rahul oleks. :)
Sadas. Ühes käes vihmavari ja teises fotokas, no tulemus oli ka vastav. Sestap vaja ikka tagasi minna, kolmjalaga ja vihmavabal päeval ja ikka nii, et aega oleks laialt käes.

Mulle meeldib, kui roosid on esile tõstetud, aga kuna ma oma aias seda eriti teha ei saa, siis mulle meeldivad need lahendused, kus roosid on püsikutega kombineeritud ja Teal on see hästi õnnestunud.
(ei ole pilte selle kohta :D, ei ole).


See on siis ainuke veerand, mis piltidest vähegi näidata kannatab :)
KSJ tuli mulle bussi vastu ja tõi mu koju. Tasapisi hakkas tuult tõstma ja sain aias toimetades teate, et nad teavad, et meil elektrit pole, mina veel ei teadnud. Saigi maasikaid sügavkülma pandud. Sehkendasin ja mõtlesin omaette kui erinevad me oleme ja mis lahe hobi meid ühendab ja tore, et oleme kokku juhtunud. Olge te tänatud vastu võtmast!





7 kommentaari:

  1. Võõrad aiad on alati põnevad ja annavad inspiratsiooni ning erinevused rikastavad.

    VastaKustuta
  2. Ma pole Tea aeda peale sauna valmimist ja ümberkorraldusi näinud aga see, millest kirjutad oli seal juba ennegi olemas. Usun, et nüüd on veel parem ja looda, et ka mina ...ainult ei tea kuna. ka anne aia kirjeldusega olen 100 % nõus. Teise Anne aeda peaks ennast ka nuruma kui kord liikuma saan. Ilusad aiad on alati nii inspireerivad, nendes peab käima ja korduvalt aga enamasti kipuvad vahed pikaks jääma :(

    VastaKustuta
  3. Absoluutselt!
    Muude erinevustega on, kuidas on, aga erinevad arusaamised ilusast aiast ja selle tulemused on raudselt harivad.
    Anne T aeda olen kylastanud peaaegu pimedas, ka siis oli see põnev ja väga ilus. :)

    VastaKustuta
  4. Mülemad aiad on ju suhteliselt väikesed, aga sisult suured ja ilusad.
    Ringi käies vaatad alati oma aeda ka pisut teise pilguga, vahel peab sellest eemalduma, et naastes selgemalt näha, mis on head, mis väga head ja mis pisut vildakas

    VastaKustuta
  5. Tore, et ka meid Tea ja Annede aeda viisid, tänud!

    VastaKustuta
  6. Vahel, kui oma aias toimetades tekib see tunne, et ei tea, kas teha nii või hoopis naa või kui tekib tunne, et kas see, millega tegelen, on ikka õige asi, on hea käia ennast tuulutamas. Aedniku aiaaasta on üsna pikk ja kui tekib teatav väsimus, siis sellised aiareisid annavad mingi imelise poweri. Need inspireerivad! Ja see kombo on võrratu. Tagasi oma aeda jõudes on kadunud kõik kahtlused ja kõhklused ning saadud power paneb tööle nii kujutlusvõime kui ka annab energia buusti.

    Anne T ja Tea aias olen ma käinud, mitte küll viimasel ajal, aga sellest hoolimata tean, et neil on imeline aed mõlemil. Väike linna aed (mis polegi nii väike) ja suur linna serva aed. Hoolitsetud ja läbimõeldud. Kaunis!
    Aitäh jagamast!

    VastaKustuta
  7. Teiste aedu on alati inspireeriv vaadata. See ei pea olema suur eeskuju või idee... vahel piisab ühe huvitava taime nägemisest õiges kohas.
    Ka siit veebi vahendusel on neid huvitav vaadata. Ikka aitäh!

    VastaKustuta