kolmapäev, 29. märts 2017

nädalad lendavad, aga ikka on veel märts

Ma peaks selle märtsi endast vabaks andma, muidu ongi aasta kõige pikem kuu ja nagu Tistou tabavalt ütles, aiatöödeks ei peagi kevadet ootama ja ei pea isegi mitte pausi pidama :)

Külastasin eile põgusalt botaanikaaeda. Ilm oli päikseline, aga tuul teadagi külm. Botaanikaaed on juba esimese kevadkoristuse läbinud ja kõik on puhas. Nibin-nabin, aga see on selline pidev töö. Aed uueneb omas rütmis ja mina avastan ikka veel uusi soppe ja nõlvasid, treppe ja radasid. Parasjagu tehti epimeediumitele kevadkoristust, vanade lehtede tagasilõikust.

Kodus siis 1h valget aega rohkem. Sel kevadel oli saunavälja esimene õitseja amuuri adoonis, lumekupud olid kadunud. Eile leidsin üles, oli end kuuse taha külvanud. Transilvaania sinilill kasvab mul põhjanõlval, üllatav, et oli juba üsna õiterohke.
Müürikas oli vahepeal teadagi veekihi all, krookusi nähes meenus, et õige küll, kolisin nad läänekast ära ju. Minu jaoks nimetud, ema tõi mulle peotäie sibulikke.

Tiigis sulas jää juba esmaspäeva õhtuks ära, tuul on küll tugev olnud, aga lõhkunud pole midagi. Reedeks lubatakse väetise sadu, lörtsi vm, eks siis ole näha. Kivilas hüppelisi muutusi ei ole, aga eks need jäävadki sinna aprilli lõppu pigem.




alpi näsiniin `Alba` müürikal. Kivilas ei kõssagi, see on küll huvitav, müürikal on ta lagedal ja peaks nagu hoopis kehvemates tingimustes kasvama.


Eile hilisõhtul, kui lipsasin kuuri, kostis tiigi suunast veidraid helisid ja alguses arvasin, et midagi peab seal tagaaias lendama, siis kuulsin juba prääksumist ja sai selgeks, et pardipaar on kohal. Ikka need, kes kevadest sügiseni mu tiigis käivad siis, kui mind tagaaias näha pole. Päris tore, kevadine linnupusle hakkab kokku saama, nüüd on veel jääpõrutajat oodata.


8 kommentaari:

  1. Padjanditel, tundub, ei ole sellist nukrat rääbakil aastaaega, nemad on alati heas rohelises vormis ;)
    Sul on oma linnud, lahe.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, vabapidamisel :) kevadel tulevad, sügisel lähevad.

      Kustuta
  2. Mulle tundub, et see märts on läinud kiiremini kui ükski teine kuu senises ajaloos. Nädalad lendavad rütmis: esmaspäev, oi kolmapäeva õhtu juba, jälle nädal läbi!
    Huvitav, et minu adoonised jäid mõttesse. Polnud nädalaga grammigi edasi arenenud ja õisi nad muidui ei püüdnudki hetkelise päikepaiste peale avada, mis laupäeval oli. Sinu eelmise postituse õied on nii avali ja mõnulevad!
    Kas Sul punarinda ka on? Inglismaal on ta pidev aedniku kaaslane, meiemail pisut pelglikum, aga laulab imeliselt!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma pean linnuhääled läbi kuulama, siin on linde palju, võsa ju kohe kõrval. Ma ei mäleta, et ma näinud oleks, aga otse jälginud ka pole

      Kustuta
  3. Kevad tuleb tänavu kukesammul

    VastaKustuta
    Vastused
    1. nad kipuvad alati kukesammul tulema, aga sellest pole ka midagi, juba praegu on päevadest palju rõõmu

      Kustuta
  4. Minu aias on punarind täiesti olemas. Kui Sa Tistou nüüd kirjutasid, kas mitte raamatus "Salaaed" ei olnud ka punarinnal vana aedniku võlumisel oma osa?Igal juhul on nad toredad ja uudishimulikud tegelased!

    VastaKustuta