esmaspäev, 27. märts 2017

26.03.2017. tuul puhus aiakäru ümber :)

Tore, et kell suveaja peale keerati ja sinna võiks see jäädagi. Ma olen nagunii rohkem varahommikune ärkaja, mis ei tähenda, et ma kohe hommikul ärkvel oleksin, käivitumine võtab aega u kohvikruusi jagu või veidi rohkem. (body on ärkvel, mind magab).
Pühapäeval ärkasin päikesesse ja optimist nagu ma olen, haarasin taimekastid ja viisin kasvukasse, et nad päikesevanne saaksid. Kusagil üheksa paiku läks taevas pilve, mina kerisin ilmaprognoosi lahti. 3-6 m/s. Koristasin aiast mudru ja likvideerisin vaatest komposti hunniku. Kelts on läinud ja aed tahenenud. Peaaegu.
Vaatasin ilma, et kas hakkab looma... aga ei,  hullemaks läks ja aina hullemaks. Lisasin riietusse mõned tuulekihid.
Pärastlõunaks olin juba väga kuri, mis sest, et ilma peale pole mõtet kuri olla ja üldse tuul kuivatab maad isegi siis, kui vihma sajab :)
Vaatasin kasvukasse ja nägin, kuidas epimeediumite õied tuules lehvivad ning otsustasin nad tuppa tagasi transportida. Aialihased on veel suht nörgukesed, 8 kasti vastu tuult suruda oli üks jõu- ja ilunumber. :)

Pühapäevaks oli planeeritud paar ruutmeetrit tellise- ja põldmarjavabaks teha. Tellis on hea ka selleks puhuks, kui tuul peaks veel tugevnema. Ausalt öeldes puhus see tuul lõpuks mu aiakäru koos puruga pikali ja siis ma otsustasin, et tänaseks on küllalt räheldud.  Esimest korda üle pika aja jõudsin tuppa varavalges :) mis on ilmselge raiskamine. Ilm ei olnudki külm, tuul oli lihtsalt raju.

P.S. külvasin kasvukasse redised ära.
Tomatid pikeerisin eelmisel nädalal. Viimane aeg on külvata punase viljaga tomateid ka. Rõdutomateid sel aastal ei külva.

Kui KSJ mu raami korda saab, võtan kraavikaldapealse hunniku ette, et teise kasvukasse uut mulda lisada. Uurisin turba tellimise variante, üks läheb töösse.
Märts saab varsti läbi. Talikülvid on endiselt õues, ei taha neile veel vunki sisse anda, muidu peab nendega ka hakkama edasi-tagasi jooksma.

Jeffersonia dubia otsakesed on muide juba 2 nädalat turritamas, lisasin veidi mulda, aga see neid ei pidurda. Laugud u 7 cm pikkused. Võrkiirised on tänavu hilisemad, lumekupp ilmus ka välja.
Lumikellukesed ja märtsikellukesed on õunapuu all ka valendama hakanud. Lumeroose on tänavu rohkem õitsemas, eks oligi juba aeg, kolmas aasta. Hääd pikka päeva, aednikud :)





5 kommentaari:

  1. Ilmateade lubab viimasel ajal hästi lahkelt kõike ilusat, aga tegelikkus on pilved ja külm tuul.

    VastaKustuta
  2. ega siis meiesugused ilmast nüüd nii väga ka hooli kui hirmus aiavalu peale tuleb. torisema küll võtab. Pikk päev on tõesti hää :)

    VastaKustuta
  3. Kole tuul oli kohe mitu päeva, ka minu käru lendas uppi.
    Kylvamise hooaeg, jajah. Akende hulk seab oma piirid, muidu kylvaks lisaks mõnelelilile, tomatile ja tillile veel 200 asja...

    VastaKustuta