pühapäev, 20. november 2016

sügispaus

Oo milline oivaline nädalavahetus! Teada oli, et ega see lumi püsima jää ja nii läkski. Ma ootasin seda laupäeva hommikut nagu laps jõuluvana. Poole üheksast oli ilm juba valgem, tund varem kahtlustasin, et valgemaks ei lähegi, ikkagi november ju.

Vaatasin valdused üle. Põllul uus muttide invasioon ja üks tõbras oli lohuaias endal olemise mõnusaks teinud otse varvas-adiantumi lehtede all. Lumi tuli ju sellisel moel, et vajutas sõnajala lehed  kübaraks. Esimest korda lõikasin lehed tagasi. Hunnik oli tekitatud Blechnum spicata, minu kukumunakese külje alla. Kohe kui mingi uus käik nähtavale tuleb läheb jahiks.

Laupäeva veetsin põhiliselt kivilas, korjasin lehed kokku ja kasisin ümbrust, et uued kohe peale ei lendaks. Vahtralehed jäid ju kõik lume alla ja puhastasin nüüd saunamäe ka ära. Lehed komposti. Lisaks kastidele teen komposti ka mustade prügikottidega ja töötab päris hästi. Tammelehed on paras peavalu, nood ju ei kõdune, aga leidsin selle jaoks ka mingi lahenduse.

Alles nüüd märkasin, et Lonicera crassifolia sordil `Little Honey`on pisitillukesed viljad, mustad marjad. Üritasin mõne pildile saada, aga väga just ei õnnestunud. Rõõmu see ei vähenda. Kui homme hommikul piisavalt pildivalgust ei anta, siis rohkem ei proovi, sest korjaks ikka ära, vaja ju katsetada, kas külvata ka õnnestub.

Õhtul olin nii laetud nagu seda pole ammu juhtunud. Mõnus, mõnus.
Täna, pühapäeval oli pool päeva üsna tuuline, aga ikkagi soe. Kui tuulekindlam riietus valida, siis ei sega. Lõbutsesin rehaga, ajasin lehti kotti ja koristasin veelkord taimede talvitusplatsi. Eelmisest talvest on see kogemus, et pottidesse lehekihti jätta pole mõistlik. Ka hoolitsesin selle eest, et nad oleksid veidi kallakul, et liigvesi saaks välja valguda.  Õunapuude alused teen jõudumööda puhtaks ja mingi osa tammelehtedest tuleks veel koguda.

Ilmaga on nagu on ega see nurin veel uut talve too, sulajaanuarid on mulle andnud hea kogemuse - kui saab, siis tuleb teha. Ees on nagunii nii tüütult tubased ajad. Miskipärast on selline tunne, et seda sügist jagub vähemalt detsembri esimese dekaadini. Kas just nii soojalt ... vaevalt küll, aga vahelduseks oli see hea.

Talikülviks on nassvärk valmis, aga sellega ma veel ootan, las läheb külmemaks.

P.S. harilik kanarbik ikka veel õitseb tamme all. Nüüd lähen kõrvitsat tegema. Võeh.


6 kommentaari:

  1. Pead algavaks nädalaks palgata puhkuse võtma vms :) sest sooja lubatakse veel ja koos päikesega :D Mina, kes ma varakevadest esimese lumeni saan aias lustida, saan isu ikka sügiseks totaalselt täis ja mingit himu enne veebruari keskpaika ei teki.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. oh, ma lustin ka, aga vot isu pole veel täis saanud ja ma kahtlustan, et ei saagi. Ma jätaks talved vahele, siis võib-olla isegi tekiks mingi talveigatsus, aga muidu pole lootustki. Tubane elu on toolikujuline.

      Kustuta
  2. No mis me tublidest räägime!?
    On tunda, et nautisid täiega. Mina põlgasin selle nädalavahetuse liiga märjaks. talikülvidega ootan ka mina veel. Seda olen mitmel aastal teinud jõulude paiku :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah kui liiga vara külvata, siis jõuavad sulada ja jäätuda ja mõni ullike äkki alustab liiga vara.

      Kustuta
  3. Ma ei söö üldse kõrvitsasalateid, aga nii halvasti ma tema kohta ka ei ütle :D
    Said aia alles hiljuti, seepärast polegi veel isu täis. Aga targem oleks jalutada ja vaadata, mitte enam rabeleda

    VastaKustuta
  4. Rabelemisest on asi kaugel, ma naudingi sügist. Kõik õuetööd pole veel aiatööd.

    VastaKustuta