neljapäev, 15. september 2016

septembri teine nädal. lühidalt.

Veel üks soe, vihmata, päikseline nädal. September officinalis :) Kui ikka augustis pole aega suve teha, siis septembris ikka saab. Ma ei tea, kas neis paigus, kus suvi oli kuiv (Saaremaa, Läänemaa, veel kusagil), kuivatab nüüd edasi? Mina olen rahul, et temperatuur üle 20 suurt ei tõuse, mõnus ilm.
Aed hakkab tasapisi kuivast krõbisema, aga sääsed ei sure kohe kuidagi. Õhtul kõnnin aias, tõrjepudel taskus, kui hais lahtuma hakkab, vaja uus kiht peale suhistada, muidu ma tööd teha ei saa, ära söövad. Nende järgi võib kellaaega öelda, tund enne loojangut saavad neist kamikadzed. Loojang on käbe tulema, aga selle eest on ööd selged ja tähised. Hommikud, brrrr, pool kaheksa on rohi kastest paks, seelikusaba liguneb ära, kui kohvitassiga tiiru teha.  Veel varem oleks ilmselt uduvammuseid vaja ja kummikuid.

Teine õitsemine on armas nagu eelmisel sügisel, pisikellukad, karukellad, peekerlilled ja mõned hostad on hilja peale jäänud. Läänekas võtavad mesilased viimast, kukeharjad, nimeta astrid, heleeniumid ja päevakübarad ja siis muidugi see pika nimega elulõng, karuputkelehine :)

Kui ma siin kevadel kilkasin, et ta on isekülvi teinud - selgus et libakülv oli, nunnutasin ühte umbrohtu, mis oli sarnase lehega. Ikka juhtub, ma olen algusaastail ristikutõusmeid hardalt hooldanud :D Nojah ja siis hoogsa ümbertõstmise laineharjal nihutasin elulõnga naabrusest päevakübarad teise kohta ja see ei saanud parem. Elulõng on üsna harali tegelane, laiust u meeter, veidi pealegi ja õisi ka kenasti, aga päevakübar lasi tema sinisel kaunimalt särada.


Elulõnga ma liigutama ei hakka, las laiab, ilus on, teist nii sinist õitsejat raske leida, õitseb pikalt ja loob aina uusi õisi kuni külmadeni, natuke põõsa nägu on ka.
Kanarbikud õitsevad, isekülv saunamäe otsas muudkui kasvab, tamme alused on ka väga heas seisus, Erica carnea nende hulgas. Sellest mõni teine kord.

Pühapäeval käisime kambakesi Pühal Juurikal (Võhma Juurikas), ilm oli kuldne, rahvas mõnus ja hulgaliselt sõpru ja häid tuttavaid. Kodunt läksin kastidega küla peale ja tagasi tulin ka kastidega, hästi läks ja ma olen väga rahul nende taimedega, mis ostetud/vahetatud/jne said.  Istutasin seni, kuni pimedaks läks. Tagatalu imede aed sai ka üle vaadatud, silmad himurusest kilamas :D Ilus ja lahke olemine oli.

Nüüd on veel ära oodata viimased tellimused ja siis saab hooaja kokkupoole tõmmata ja majapidamisega tegelema hakata.

Lähipäevil olla maapinnal miinus viite oodata, näis. Ma lükkaks paari nädala võrra veel edasi, sest igasuguseid plaane on äkki siginenud.




oi P.S. Meil on nüüd PINGID! KSJ tegi selle vahtrast, mis sauna selga oli kasvanud ja muidu pinust ning vana armas talgulaud, mis seisis pehkind kändude najal püsti, sai ka uued jalad! Tammdididamm. Aiamööbel on KSJ-i mõõtu, nihutamiseks on vaja meest või palju naisi :D

nüüd on vaja nood pingid üle  pinotada, siis on valmis. Päriselt ka :)

12 kommentaari:

  1. Imeline kooslus sedasi päevakübaraga kahasse.
    Sügisesed õitsejad on tegelikult kõik kuldaväärt.:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, ma mõtlen siin, et kuidas valgegaa oleks

      Kustuta
  2. Oi, plaane on veel mitmeid. Hea, et mina seda -5 lubamist ei kuulnud :D aga eks nad ikka lubavad igasuguseid asju. Mõnus istumise pesa. Minu lootus peale Juurikat Peedimäe imesid näha läks teadagi kuhu :( Ma nüüd kohe ei teagi, et kuidas või mis.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. hakkavad tasapisi kuhtuma :) uuel hooajal uued võimalused. Kesse teab, äkki juhtud läbi kalpsama;) kuigi mulle meeldiks ikka pläkutada ka.

      Kustuta
  3. Mõnus september on jah, kuigi minu jaoks viimased päevad teki all. Täna loodan end ka siiski vähemalt aeda jalutama ajada.

    VastaKustuta
  4. Pingid on tõesti tammditamm, Läänemaal on imeilus nädal olnud, soe ja päikseline, kaunis lõpuakord mu pikale puhkusele :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. vaat kui hea, et sügisel puhkus lõpeb, kevadel oleks ikka hirmus kahju ju :)

      Kustuta
  5. Ooo, pingid! Ilusast aiast hakkab täiuslik saama :) (Y)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. sissejuhatus on tehtud, saagu neid pinke palju :)

      Kustuta
  6. Hea, et lisaks rassimisele nüüd ka hingetômbamise suurinstrumendid valmis ja paika said. Kasuta neid ka!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. sulle on see suuvärk puhta jumalast antud, sa kohe mõistad öelda. Püha Juurikas ja hingetõmbamise instrumendid :D nii hea!

      Kustuta