esmaspäev, 19. september 2016

septembri talgud Waddi talus

Pühapäeva hommikul sättisime end KSJ-ga teele. Muhedike juurde hommikukohvile me sedapuhku ei jõudnud, sestap sõitsime otse Waddi tallu. Mõne aja pärast sai õu autosid täis ja kohe läks tööks lahti. Plaan oli tiigi äärest võsa ära vedada, see läbi hekseldada, niitmata alad trimmerdada ja katta ja veel nipet-näpet. Pererahvas oli eeltöö ära teinud, jagunesimegi mitmeks brigaadiks. Üks brigaad nt painutas ja lõikas traati katete kinnitamiseks. Fotoka järgi haarasin alles siis, kui suurem osa tööpäevast oli juba seljataga.
Ilm oli mõnus, meid oli suhteliselt mitu ja kõik edenes. Tööülesanded olid vahelduvad ja sai ka hinge tõmmata. Päevast kujunes paras oksapurustajate test. Kui sai väiksemad oksapurustajad tööle pandud, siis selgus, et sellise jõudlusega masinatega saab teha küll, aga aega läheb ropusti. Tea ja Urmas polnud kadedad, autole pandi hääled sisse ja toodi Elvast tõhus oksapurustaja, mis töötas bensiini peal ja õgis jõudsalt võsa ja sülitas siis selle välja, kuhu vaja. Pildil on näha kolme eri masina tulemus.

Samas ega neid väikesi ka laita saa, olid päev otsa töös ja andsid ka oma panuse. Meite oranž pikendusjuhe andis järjekordselt otsad, ma kahtlustan, et selles elab miski kotermann ja üle-üldse peaks uue ostma. Kui kõik mootoriga masinad tööle hakkasid - trimmerid, traktor, oksahakkurid jne siis oli müravoog ikka vägev. Mulle talgud meeldivad ja meil on välja kujunenud väga asjalik meeskond-naiskond, isegi kõik lapsed, kes kaasa teevad on nii tublid.
Kui kuivatitagune sai ära trimmerdatud, paistis nõgeste vahelt vinge kivimüür-aed, mis ilmselt oli õueala tõstmiseks ja kindlustamiseks rajatud. KSJ viskas nalja, et ma ei saa kividelt pilku ära. Ei saanud jah, ilus müür oli. Kui perenaine selle omasoodu ja oma käe järgi korda teeb, saab see olema veel ilusam.

fragment müürist

ja tiigikaldast


 Trimmerdatud ala sai ära riisutud ja allapoole hangutatud, kus tallajad selle oma hoolde võtsid enne kui kate peale pandi. Õhtuks said otsad kokku ja siis anti talgusuppi Läänemaa moodi :) ja hapendatud seeni jm nasvärki ja siis sauna. Pärast sauna istusime veel lõkke ääres ja Kaaren mängis pilli, ajasime juttu maast ja ilmast, ilusa päeva ilus õhtu nagu oleks veel suvi-suvi. Tänud lahkele pererahvale!

Talgupildid saavad teise keskkonda üles pandud, aga mõned aiavaated ikka ka. Teine aasta aias ja mulle meeldib, mis siin juba olemas on ja mis veel kujunemas. Ogoroodinas ma lihtsalt ohkisin :D ja pildistasin ka. Daaliad.












Tore oli sõpru näha ja olla osa millestki suuremast, ühisjõus on oma vägi.


3 kommentaari:

  1. Oli nii tore. Kahjuks ma ühegi ilupildini ei jõudnudki. Seegi meenus alles koduteel..ahh, mõni teine kord siis. Sellised talgud ja koostegemised on ägedad- töö edeneb ning tulemus on silmale nähtav.

    VastaKustuta
  2. See viimane pilt on üks minu lemmikkoht ja oh, need daaliad... ma ei jõua nende pärast ära ohkida. Nii ilusad. Ja meil on nii suurepärane kamp, et isegi kui endast pole eriti tegijat on kohalviibimune lihtsalt rõõm :)

    VastaKustuta
  3. Teiste tehtud pildid aiast on alati väga õpetlikud. Näitavad, mida teised näevad. Ja sinu silmade läbi ma vaatan, et mul peenrad on ikka kohe nagu peenrad juba, ja et mu 70 jorjenit on ka ikka igavesti uhked, ühesõnaga, iluaed ikka käib juba mõnevõrra asja ette! Ning suur-suur-suur aitäh nii tõgusa tööpanuse ja suure abi eest!

    VastaKustuta