reede, 8. juuli 2016

lubadused, lubadused. külalisaiad

Puhkuse esimene nädal pudeneb näppude vahelt, aga pudemed on mõnusad. Panime Hellega (blogi leiad siit) juunis kokku  logistika  ja teisipäeva hommikul asusin teele. Ilm oli huvitav nagu sel suvel ikka, aga keda see hoovihm enne häirinud on.Veidi meie aiaringi pikendas, sest vahepeal pidime vihmavarju lippama, aga siis jätkasime sealt, kus pooleli jäi.

Ma teadsin juba teele asudes, et mind ootab ees nii ilus kui ka huvitav aed. Helle teadmised ja lähenemine taimedele on põhjalik, kui lisada veel kahe inimese koostöö - mehekäega tehtud ehitised ja aiarajatised  olid ka väga hästi tehtud ja silmale puhas rõõm. Mul mitmed huvid - katusealune, teed, trepid, kivid ja salaaed -turbaala, kivila. Rääkimata sellest, et Helle on üks vähestest, kes on sõnajalgade külvamise ette võtnud ja edukalt. Oh nii põnev oli ja aeg lendas. Suurem osa pilte läks paraku aia taha. :(









Olime plaaninud pika laisa päeva ja ma pärast muigasin veel, et mis bussiga mina koju jõuda kavatsesin. Edasi pakkisime juba algas vihmasajus nodi ja taimed kokku ja sõitsime Karini juurde.
Kesse oli vahepeal usinalt aega kulutanud, nii et Risttee taimetalu jaoks jäi napid paar tundi, aga seda viga saab tulevikus veel parandada. Perenaine on sel talul hoogne ja otsekohene ja muhe. Mis tuttav ette tuli - talu asub üsna tuulises kohas, peaaegu. Ilm oli ju ka kelmikas. Taimesildid tahtsid ära lennata. Taimeplats oli kohe käepärast ja sellest ma alustasingi. (Nüüd olen küll nö rohevahetuse mõttes võlas). Pärast aiaringil küsisin muudkui, oot, kas sul seda ka müügis on? Muidugi oli. :) ja õnneks oli :)
Näiteks mandžuuria elulõng, täiesti eluvajalik taim ju. Milliseid kombinatsioone sellega teha saab, üks parem kui teine.

Karinil on haaret ja see väljendub kogu aias, igasuguseid põnevaid kombinatsioone on ja arvata on et aina paremaks läheb. Mis mind veidi lõbustas oli see, et mägisibulat oja arvasin ma piltide järgi  u 2m laiusega olevat, aga oli veidi tagasihoidlikum ent oli sellgipoolest mõjus ja inspireeriv. Mägisibulad olid paksud nagu põrsad :D
Pildistasin ka vahepeal.







Vaateid ja vaateid. Kauni aia tiitel on sedapuhku väga õigele talule antud. Õhtuks olin nii laetud, et oleks olnud vaja end kuidagi maandada. Küllap sellepärast sattusingi vinguvas kõneviisis vastavale bussijuhile, kes ei olnud nõus mind enne Tartut maha panema, sest ega ta mingi maalinni bussijuht ole. Ma mõtlesin, et jumal tänatud, et pole, kui ma peaks sellise vingatsiga oma tööpäeva alustama või lõpetama, oleks väga masendav. Busiifirma võiks oma bussijuhte koolitada kuidas öelda ei ilma, et sellega kaasneks näägutamine või tänitamine. Üllatav, et tegemist on Sebe tütarfirmaga. Ega muud kui et sõpradele ei soovita ja nii palju kui edaspidi võimalik, ma selle firma bussiga ei sõida.

KSJ võttis mu rõõmsalt kaissu ja sasis mu nördimuse minema. Uudis oli aga see, et ilm, mis tundus suht vagane oli meie kilekasvuhoone karkassi kreeka eeks väänanud. Vot sulle hoovihma.

Lisaks. Huvitav on see, millise kujutluse loovad pildid ja  kui teistmoodi on kohapeal ja nö aed elusast peast on kordades ilusam ja huvitavam. Sestap tuleb lähimad aiad ka ette võtta ja hakata lubadusi täitma ja sõpru külastama. Et te oleksite hoiatatud.
Nüüd läks taevas selgeks ja päike tuli välja, saab edasi toimetada.
Aitäh Helle ja Karin! tegite mu suve kordades ilusamaks ja huvitavamaks!


5 kommentaari:

  1. Aed nö laivis on tõesti hoopis midagi muud kui piltidel, palju enamat pakkuv ja see võimalus, et on mööda Eestimaad laiali sõpru, kelle aedades saab käia on suur privileeg. Ka minul on ses osas võlgenvusi ja palju aga ma parandan ennast :) Aga neid aedu kus on käidud on piltidel tore taaskohata ja vaadata, mis on teisiti just sel ajahetkel.

    VastaKustuta
  2. Oskuslikult kokku pandud aeda on nauding vaadata. Tore, et selliseid väga huvitavaid ja täiesti omanäolisi aedu on ja juurde tuleb.
    See, et pildile jääb igast vaatest ainult murdosa, on vana tõde :)
    Peab ytlema, et vingatsitest bussijuhid on suht haruldane, aga nad töötavad nagu väga väike tõrvakogus meemahutis.
    Ilusad pildid olid, aitäh jagamast.

    VastaKustuta
  3. Tore lähireis teil, oleks selliseid rohkem :)

    VastaKustuta
  4. Kuna Helle aeda pole reaalis näinud, ei oska ka kommenteerida. Aga Karini aed on lisaks liigirikkusele ja heale kujundusele soe, armas ja kutsuv, sinna võiks elama asuda :)

    VastaKustuta
  5. Nii nende puhkusenädalatega kipub olema- need sulavad kui või kuuma päikese käes.

    Helle aed on ilmslt võrratu, kahjuks pole ma sinna veel jõudnud, kuid millalgi ikka.

    Karin aga on ise oma aia nägu või siis aed tema nägu- Ilus, omanäoline, natuke omanäoline, võrratu...

    VastaKustuta