esmaspäev, 30. mai 2016

mai, mai ja õhtu

Ma sain mõneks päevaks oma lemmikkaamera kasutada, koos lisavarustusega. Objektiiv makropildistamiseks on ikka lahe küll. Lemmikkaamera sellepärast, et värvid on nii loomulikud ja rohelisel on mitmeid varjundeid ja punane on punane. Lustisin õhtupooliku kuni aku tühjaks sai ja tegin ohtralt katsetusi.
Käoking-tulikas, Ranunculus aconitifolius, `Pleniflorus`. Eelmisel hooajal Aiasõbrast, tänavu kasvatab kõrgust, paistab kaugele, kasvukoht tiigikallas, poolvari.

aed-kullerkupp `Alabaster`. Tänavu õitseb rikkalikult kobarpeade külje all.

 Mängud murtudsüdamete ja mesilasega :)




 Just nii ilusad need värvid ongi. `Valentine` ja `Alba`ja kusagil taustal liik.

Seda peenart pole ma seni kastnud, õnneks on kõik tugevad ja tublid, kaukaaasia kitsekakar on küll otsi andmas, aga tema sai aprillis ümber istutatud ja küllap taastub.

Laupäeval toimetasin terve päeva kivilas, lisasin silte ja viisin tited välja, s.t. istutasin külvatud mägisibulad kivilasse. Erinevatesse kohtadesse, et riske hajutada. Nad on kõik üsna ühte nägu, aga eks nüüd näitab aeg, kuidas päike ja pinnas mõjuvad. Mul ei ole kavas kõigile nimesid sellisel moel lisada, aga need, kes vanemad ja laienenud, märgin ära. Alguses oli harjumatu, aga hetkel olen rahul.





Lubage esitleda : minu esimesed mägisibula tited :D Seeme korjatud 2015 hilissügisel, talikülv ja nüüd on nad juba nii suured :) Muide, pärast seda esimest tärkamist tunnen ma nüüd kivila killustikus siblides ära ka isekülvid ja neid on ka mõned, kogusin kokku ja märkisin ära. Nemad on alles hoopis väikesed.


Kivilas oli vaja veel kive panna ja killustikku lisada. Ilm püsis(b) päikseline ja tuuline. Kui tuult ei oleks, siis ei suudaks ma küll õues toimetada. Pühapäevaks oli kael lukus ja vedelesin pool päeva õuekiiges, vägagi nadi, aga sai parem. Praeguste ilmaoludega algabki normaalne olemine kella kuuest õhtul ja kaheksa on juba mõnus kui sääsed välja arvata.

Järvseljalt pärinev thunbergi kukerpuu seemik, millest ma pole raatsinud loobuda, sest ta on kui põlev põõsas, päikese käes särab ja uued võrsed põõsa võras värvuvad roheliseks, oranžiks ja veel kirjeldamatuks seguks. Soolokas :) Ah, ma kekutan temaga igal aastal ja mis siiz :)


Minu kaktused on kõik elus, va üks väike titt, kelle ostsin eelmisel püsikupäeval, tal oli ilmselgelt nadi koht. Ühe kaktuse viisin reanimatsiooni, sest tema kergitati lihtsalt üles. Tuleb tagasi istutada enne kui ta seal kasvuhoones sõgedaks läheb.


Thalictrum `Adiantifolium`. Otsing annab tulemuseks ka Thalictrum minus `Adiantifolium`, aga praeguse seisuga jään esimese nimetuse juurde, see on ehk õigem. Mul on ta kivilasse istutatud, loen aga, et metsaaia taim. Kivila II pooles on poolvari pikemalt. Õitseb ta ka, nii et ehk on rahul. Õigupoolest väntsutasin ma teda Tartus ja ka maal ühest kohast teise, kuni kivilani. Siin on ta nähtaval.

`Oditty`teeb oma vorstikeste värki, ah, see on igal aastal nii lahe! Ajab need pikaks ja siis kerib sügiseks jälle kokku. Üks toredamaid sibulikke.

`Hart`i õige värvigamma, pilt on ehk veidi tume, mõttes võib punast lisada. Uskumatu, eelmisel sügisel vaatasin teda küll mitte nii kirgliselt, aga siis oli värvus ju hoopis midagi muud. Ilus sibulik.

No ja siis on need mullused laugud mul igal pool. Lõpuks ometi õitsevad, lehed on ära kadunud, nüüd vaid varred ja varre otsas pallid. Ilusad õhulised.




Harukordselt päikseline mai. Vihma sadas vaid ühel ööl ja siis ka napilt, napilt. Salaöökülmasid ei olnud.
Taimedele vist mitte kõige kergem aeg, jahedast aprillist kõmm soojalainesse. Tore, et aias on varjulisi kohti, siin õitsetakse aeglasemalt. Hea, et märkasin kevadel kivilat kasta, mägisibulad taastusid paremini.
Lääneküljes on maa karm ja kuuskede vormid hakkasid juba okkaid pruuniks ajama. Midagi sai seal ka päästetud. Tiigi veetase muudkui alaneb nagu KSJ märkis, väiksed linnud on kõik ära joonud. :) Linde on tõesti palju ja linavästrikud, kes ei pelga, toimetavad otse su nina all ja näha on, kuidas tal on nokk veel täis, aga ise sihib juba järgmist putukat. Aeg-ajalt annab linavästrik kellegile peksa (kollane lind, ma ei tea, kes on) , kuldnokad ja rästad ka jagelevad vahepeal. Pääsukesed tänavu savimajja pole kolinud. Rasvatihane voorib jälle aiapostist sisse ja välja. Ma panin eelmisel aastal sinna toki, et nad ikka välja ka saaks. Tihase tited, ma mõtlen.
Epimeediumite õitsemine oli minu jaoks tippaeg, neid on nüüd nii erinevaid ja see oli väga huvitav. Hakkan kollekstionääridest aru saama. Ma olen väga rahul, et sain puhkusel olla kõige ilusamal ajal aastas.
Virgiinia lumepuu lahkumine oli kõige kurvastavam, aga ma katsetan kindlasti uuesti.
Muid märkimisväärseid kadusid pole olnud, isegi caroliina haleesia kasvab edasi.  Ropult võililli.




13 kommentaari:

  1. Head pildid.:)
    Jah, Hart on üks ilusamaid. Ning vastupidav ka.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. tahaks loota, et teda saaks palju-palju :)

      Kustuta
  2. Väga toredad ja ilusad pildid, need meislase ja südamemängud on eriti südamlikud. Ilus aeg puhkuseks tõesti, isegi kui suvi peaks niru tulema, on hetkel suvetunne kätte saadud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. mesilastel on siin peenras tublisti tegemist, tore, et neid ikka jätkub. Sügisel lähen naabertallu mee järgi :)

      Kustuta
  3. Hea kaamera on ikka palju väärt, taime iseloom kaugele näha

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, see on suur rõõm kui saad taime välja tuua kogu tema uhkuses. Ok, kogu uhkus ei mahu, aga fragment ikka :) Väärt kaamera ja väärt laps, kes mu rõõmsaks tegi :)

      Kustuta
  4. Ilusad pildid on!
    Ma tõin endale Luige laadalt ka murtudsüdamed - põhiliigi ja valge. 'Valentine' jätsin maha, sest tundus liiga kunst. Aga sinu piltidelt paistab kütkestav kooslus koos valge vormiga. Aga eks keskkond, õhtuvalgus ja muu loob selle kooskõla.
    Mägisibula tittede pärisvärvi võid oodata teisel või ka alles kolmandal aastal! Aga see aeg väärib ootamist, sest siis läheb väga põnevaks!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Murtudsüdamed moodustavad kolmekesi päris vahva kooskõla. Mul ei ole valge ja Valentiniga ka rohkem kogemusi kui alles 3 ja 2 kevad, nad on põhiliigist väiksemad ja oleks nagu ka kompaktsemad, aga võib-olla see on alles noorusest :) Läänekülje loojanguvärvid on õhtute võlu, siis sulab kõik mõnusaks suminaks.

      Oh ja mägisibulate tited hoiavad mind nii elevil ja karta on,e t seda veel kauaks. ma olen nõus ootama küll, mis minusuguse käristu kuju puhul on üllatav. Aed õpetab kannatlikkust :)

      Kustuta
  5. Nauditav fotokunstielamus. :) Minu Valentine on pisut kahvatum, kuid seda on mul kõik lilled, kes nad mul verandaotsa lõunapäikeses õitsevad.

    VastaKustuta
  6. Meil õnneks on jahedam kui sisemaal, isegi paarkümmend kilomeetrit eemal on 10 kraadi soojem. Minu lumepuu on täitsa elus õnneks.

    VastaKustuta
  7. Väga head pildid! Kiviktaimla on ka tõeline kunstiteos :) Musta värvi sildid tunduvad mõistlikud, ei paista nii silma - kust sellised pärit on?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Me tellisime need sildid kambakesi, ma eileia hetkel selle firma nime, Risti alevikus tegutseb. Asjalikud sildid on

      Kustuta
    2. Paistavad jah sellised head :)

      Kustuta