esmaspäev, 14. märts 2016

nüüd juba märtsitan mina ka

Laupäeval istusin kasvuhoone ees aiatoolil ja vaatasin, kuidas lumi silmnähtavalt sulab. Võtsin päikest, oi mõnus, mõnus. Kiiret ju veel pole. Kui KSJ kohale jõudis, harvendasin juba linnuka taga võsakest ja KSJ küsis, et kas ma rohin metsa :) See on mingi selline lepapudi, mis ajab end tuhande võsuna maa seest välja. Ma tahaks seda nurka ka korda teha, siin on soe ja hea koht, saaks õrnakesi kasvatada. Nii tore.
Aias on veel korralik lumekate, paksu koorikuga. Seda suurem oli mu üllatus, kui avastasin, et lumikellukesed tulevad kasvõi läbi halli kivi :) ok, lumekooriku ikka. See jõud on ikka võimas.
 Kivila sulaski välja, uurisin, kuidas neil läheb.

Mõne kivi ümbruses on liiv veidi vajunud ja seda peab kevadel tagasi lükkama, s.t. esimesel võimalusel kui kivi kõrval on nt mägisibulad, aga ei midagi hullu. Rosettide järgi on ka väga vara järeldusi teha, sest kogu see jama pole veel möödas. Saabki võrrelda, mis on kivila jaoks parem -kas jäätumine või lume all haudumine, sõltub muidugi kestvusest.




Mägisibul `Elisabeth`oli küll väga heas vormis. S. calcareum oli hädisem, samas sort `Martin`väga terve ning ilus. Pean Tistouga nõu pidama `Oreade`suhtes, kas ma hakkan teda jagama või mitte.

Palu-näsiniin `Variegata`kaotas talve jooksul mõned lehed, aga samas on suhteliselt kenasti kasvama läinud.
Draba valgeõieline vorm võiks juba homme õitsema minna, kui keegi talle ainult sooja annaks :) Temalt on mul üks isekülv ka, sügisel vähemalt oli.

Mul on kaks rosulaariat, mis tuleb ära määrata, sest tegu on erinevate liikidega, aga see on eraldi teema ja õnneks on eelmisest hooajast mõlema taime õitsemise pildid ka olemas. Tegelen sellega hiljem.


Pühapäeval kaevasin kasvuhoone ühte külge võrgu, võeh, see oli räige töö ja jäi veel lõpetada. Tegin ühe hädapookimise, sest pookematerjal ei kannatanud enam oodata, sellest kunagi hiljem. Avastasin, et jaanuaris kasvuhoonesse viidud külvid on minu rõõmuks ja õõvastuseks juba idanenud ja nüüd on mul kaks potitäit mägisibulate lapsi nagu muru... vai- kui põnev :)
Kasvuhoones läheb lihtsalt nii soojaks, et mul on mõistlik ülejäänud külvid õue tagasi tõsta, pole ju nii palju aknalauda, et nendega mässata.
Kui võrguprojekt valmis, läheb redise jm külvamiseks. Ma olen siiani tagasihoidlik olnud ja tundub, et külvamine on see kõige lihtsam, hullem lugu algab, kui see värk kõik kasvama läheb ja vaja pikeerida ja muidu sussutada. Muidu on kasvuhoone oivaline, väljas lumi, sees sibavad igasugused ämmelgad ja muud, nahistad siin omaette ja on mõnus. (ei, see kasvuhoone pole köetav).
Toas potistasin ühe pojengijuurika, millel olid eeskujulikud kasvupungad ja normaalne hinnaklass :) Mõned taimedega toimetamised on veel ees ja see on  niii ... elus olemine. tammdididamm.






10 kommentaari:

  1. Ilmselt on ka meil lume all rohkem kevadet, aga lumi kõhutab aias nagu moolok. Päikest oleks rohkem vaja.

    VastaKustuta
  2. Paistab, et lume all hiiliv kevad on selle aasta trend :D Aga sinul juba ikka vähemalt kivilas on kevadet päris avalikult näha.

    VastaKustuta
  3. Kui ma lugesin tänast ilmateadet, oli mul päris hea meel, et aed veel lumes on. Ja aprillis saame me ka veel päris korralikku külma tunda soojade ilmade sekka

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tavaliselt ongi ju aprillis vaid üks hull soe nädal ja siis ülejäänud tavaline jura. Ma ei võta enam pikaajalisi ilmaennustusi tõsiselt, sest esmaspäevane prognoos on reedeks juba nihu läinud. Sügisel oli ju ka lühiajaline korralik miinus, ei midagi hullu.

      Huvitav on lihtsalt see, kuidas teil seal mägedes on hoopis teine mikrokliima nagu elaksite Otepääl või seal kandis :)

      Kustuta
  4. Mulle meeldib väga see viimane rosulaaria. Kasvagu ta kiiresti jagatavaks! :P
    Minu andmed omadest taimedest pärinevad viimasest suurest sulast - siis paistis veel kõik väga hästi. Viimased lumed ja jääd vist katavad sibulikke siiani. Pole paraku pea kuu maale saanud.
    Lubjalembesed mägisibulad (S. calcareum) ongi mõnevõrra õrnemad, aga üldse mitte lootusetud. Kui südamikud korras, siis polstrid taastuvad kevadel kiirelt, ka siis, kui suurem osa lehti mädad. Kas 'Martin' on lubjalembese sort või too teine (on kaks samanimelist)?

    VastaKustuta
  5. Rosulaaria hakkas laienema 2. aastal ja päris hoogsalt.Mulle ka meeldib, hoiab kenasti vormi nagu väikesed roosid ja värv on ka ilus.
    `Martin` on S calcareumi sort ja üks teine `Martin`on mul veel :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No siis sellele calcareum 'Martinile' soovin ma eriti-eriti-eriti head tervist ja ohtrat paljunemist! Mul ta oli kord, kuid kaotasin paljude teistega, millest olen kirjutanud. Ma võin 'Limelight'iga vahetada. On teised päris sarnased aga siiski omade nüansidega.

      Kustuta
  6. Elus kasvuhoone, mmmmm...
    Su tähelepanekud ilma kohta on täpsed ja õiged, eriti see koht, et aprillis on 1 eriti soe nädal, aga siis läheb tavaline suusailm edasi. Nii,et pojengid mõnel aastal alles juunis õitsema on hakanud nt.

    VastaKustuta
  7. Meil eilne päikeseline ilm on lund ikka kõvasti vähendanud. Täna tuleb ilmselt samasugune, nii et küll saab sellest lumest lahti.

    VastaKustuta
  8. Meil eilne päikeseline ilm on lund ikka kõvasti vähendanud. Täna tuleb ilmselt samasugune, nii et küll saab sellest lumest lahti.

    VastaKustuta