pühapäev, 20. märts 2016

Jah kevad :)

19.märtsi õhtupoolik
Küll on tore, et kevaded on nii erinevad, kogu aeg on huvitav v a ilmaprognoose lugedes, need on rutiinselt üheülbalised. Lavalauad nutavad nende järele, et oleks ikka kodumaist draamat ja thrillerit. Tuleb taevast tänada, et meil maa ei värise, mõelda, milline tuluallikas see oleks, iga nädal saaks välja anda uusi prognoose selle kohta kas võngub või väriseb või kõigepealt võngub ja siis raputatakse. (vihje - +14 kuni -17)

17.märtsil nägin hanesid üle õue lendamas ja nagu oleksin kiivitajat kuulnud, aga päris kindel ma pole ka.
Päris huvitav kevad on - osa aeda lumest puhas, osa lume all, kohati teeb isegi 10 cm ja siis u veidi lühemad laugud lumest väljas.
Lumikellukesed kasvavad hangest välja ja siis sajab neile mingi uus kiht peale ja siis tuleb kohe päike välja ja sulatab selle ära ning õhtuks on seis lumikellukeste kasuks või mitte, sest nad on veidi paljad.


Laupäeval, kui päike välja tuli ja läks ja tuli, nokitsesin kivilast sammalt välja, seda ikka tekib. Pildistasin veidi ja kui lumepilv saabus kolisin kasvuhoonesse.
Kasvuhoones on mõnusalt soe ja mõned külvid on veel tärganud, see teeb mulle rõõmu, aga nii ma seda küll ei plaaninud. Campanula incurva seeme nt oli suhteliselt vana, aga keegi oli tärganud. Ma oleksin selle ääre pealt maha maganud, sest õues ma reeglina prille ei kasuta. Kivilas vahel, kui pintsettida vaja. Ka on mul sel aastal teine süsteem, pottidele on kirjutatud numbrid ja nimekiri on kaustikus. Nii et kui midagi tärkab, siis torman nimekirja uurima, et kesse tuli :)Keegi tuli veel, aga mulle ei tule nimi meelde :)
Nüüd on hilja neid potte ka õue toimetada. Tomatid ja füüsalid oleks nüüd aeg ära külvata.

Märtsipäike on muutunud intensiivsemaks ja soojendab nina kuni loojanguni. Mõtisklesin siin varju ja valguse ja kevade ja sulamise üle, et kui erinevalt aia osad ärkavad. Kui mul oleks ainult turbane varjuaaed, siis tuleks tõepoolest poole aprillini oodata. Linnukas nt ei kavatsegi sulama hakata. Kõik need uinuvad epimeediumid ... Müürikas hakkas täna sulama. Kivila on väljas ja Draba on madalstardis. Tiigi kasvuhoone poolses küljes on maa sulanud s.t. pole enne viimast lund ära külmunudki, veider on seal kõndida nagu vedrutaks lume all.

Hamamelis x intermedia `Diane` hakkas salaja õitsema. Ma käisin teda peaaegu iga päev kontrollimas, et kas nüüd ...? aga nüüd? Võrgugi panin ümber, et kitsed-jänesed ära ei sööks. Täna avastasin, et õitseb ja nagu oleks külm õied ära kaksanud ? Õitseb veel või on kogu lugu? Eks ma homme lähen jälle vaatama, kevad ju, on mida vaadata kasvõi iga päev.

Võib-olla panen mõned pildid veel. Homme.

P S Homme. (21.03.) Lumesadu. Viimasel ajal käibki nii, et tuleb kiht lund trügijatele kaitseks ja siis miinus sinna otsa ja siis hakkab jälle sulama. No saab alles vett olema, tiik on triiki jääd täis. Põhiline, et kasvuhoonest bassein ei saaks :) Tegelikult oli eelmisel aastal kasvuhoones pinnas pikalt niiske ja polnud vaja pikalt kasta. 





Tagatalust saadud kaktuste tited :)










trügimine :)

10 kommentaari:

  1. Nõiapuude õied ongi alguses sellised nirukesed, nagu oleks neile miski liiga teinud. Ma esimesel aastal lausa ehmatasin.
    Imelik kevad on jah, mul on ka sellised kohad sulanud, mis nagu ei peaks, ja lumes need, mis lagedal ja päikese käes.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaapani nõiapuu õied nii väga ei üllatanudki, `Diane`oli lihtsalt teine tera. Igatahes tore, et õitsema läks, esimene talv tal ikkagi

      Kustuta
  2. Kellel kevad, kellel mitte. Meil täna jälle korralik talv ja ei ainsatki sulanud maalappi. Aga sel aastal tuli vist lumi teiselt poolt või teise tuulega, sest sama sulamise fenomen, mis Thelal on minulgi. Põnevaks teeb kevade ilmselt pinnavormisde rohkus aias. Mul sile ja lage maa, kõik ühesuguse lumevaiba all.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. sul on selle eest pargid, in spe vähemalt :)
      Kärsitutele nagu mina peabki kevad varem saabuma, muidu me tüütame kõik ära.

      Kustuta
  3. Meil ka maa sile üksikute kühmukestega :) Ja täna sadas julgelt 6 tundi laia lund, seda on nüüd hulga rohkem kui kõige lumerikkamal ajal talvel :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jaah, üksikute "kühmukestega" , eksole :)

      Kustuta
  4. Võrratu kevadetaeva pilt see esimene.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. see on enamasti üks kauni vaatega koht, õhtune ilm oli võrratu

      Kustuta
  5. Mulle ka see esimene pilt väga meeldib! Nädalavahetusel olidki huvitavad taevad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, päike ja sadu vaheldus ja vahepeal oli segamini - sadas ja paistis

      Kustuta