esmaspäev, 23. november 2015

vembrist novembrisse

Oli soe, paar päeva on ilmad külmemaks ja tuulisemaks pööranud ent harjumatult tuuletu on. Mitte, et ma seda igatseks, lihtsalt panen tähele.  Pärast pikka vihmapausi sadas mõnevõrra, tiigi veetase on veidi tõusnud.
Keha on loodud liikumiseks. Nii ma olengi õuetööd hommikute peale ära jaganud. Neljapäeva hommikul nägin keldrimäel valget ja vilgast vorstikest, leekis teine üles-alla ja kadus lõpuks suurte kivide vahele. Sain teda pikalt vaadata.  Kui ma suvel arvasin, et mul elab aias kärp, siis nüüd ma arvan, et see on  nirk. (Kärbil on sabaots must ja ta on veidi suurem) Igatahes on mul hiirepüüdja! Ilus hetk oli, mu koduaed on liigirikas igas mõttes :)
Nädalavahetus oli meil ka kindasoe, ei raatsinud mina seda puude ladumisele kulutada. Lõpetasin kivila otsa, see töö oligi sügisesse plaanitud. Andsin endale ülesande kivila arendusega tegeleda ja nii see käibki, igasuguseid ideid tuleb, kui teema vabaks lasta. Tean, mida tahan, nüüd on jäänud vaid - kuidas.  Kevadeks on kivila "uude" osasse killustikku vaja, siin on veel pinnad katmata ja kõik tahab veidi viimistlemist.
Seemnekasti sorteerimisel tuli välja peotäis laugusibulaid, millal ma need sinna poetasin, ei ole meeles. Panin maha.Häbemata hilja küll, aga ega nad karbis ka edene.
Epimeediumid on nüüd üle loetud ja tulgu see talv neile kerge, et uuel kevadel oleks kelle ette kummardada :) Kokku 42 erinevat taksonit. Kõige rohkem on esindet muidugi Epimedium grandiflorum, eks ta ole ka üks külmakindlamaid liike ja tema sorte on rohkem saadaval. Kuidas õrnemad hübriidid talvituvad, saame näha.





Tubastel töödel on mõned tähtajad, millest on vaja kinni pidada. Kokkuvõtte hooajast venib mul igal aastal ja blogisse ei jõuagi. Peaasi, et aiapäevikusse kirja saab. 
Ennist sadas akna taga midagi lörtsi moodi. Veab sel nirgil, varsti pole teda nähagi.




 



7 kommentaari:

  1. mis me rikkaid räägime :D oma nirk ja puha

    VastaKustuta
    Vastused
    1. kellel kassid, kellel nirgid :)
      Tunnen end jõukana jah :)

      Kustuta
  2. Nirk on lahe, pane piilukaamera üles, siis näeb ta tegemisi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. oo jaa, ma kahtlustan, et mida kõike sealt kaaamerast siis näha oleks. vahel on hea, kui ise ka ei tea, mis aias toimub, kui sina toas oled :)

      Kustuta
  3. Jep, aia rajamise ajal pole öö ega päeva, kuiva ega vihma, valge ega pimeda vahet :)
    Nirk on tore loom, meil kolib talveks terrassi alla ja oravad on ka juba käbide kallal

    VastaKustuta
  4. Meil tuli täna ka mingit lumesarnast eset, umbes pool sentimeetrit. Koerad olid sillas ja trampisid majaesise ilma minu sekkumiseta puhtaks :)

    VastaKustuta
  5. See on hea tunne kui tead, mida tahad ja kuidas seda saavutada. Ja nirk on suurepärane kaasüüriline.

    VastaKustuta