pühapäev, 20. september 2015

septembritalgud

Talgute korraldamine pole just minu tugevaim külg, aga vahel läheb sõprade abi hädasti tarvis. Üldiselt ma ilmaprognoose nii teraselt ei jälgi, eelmisel nädalal lugesin prognoose üsna murelikult. No ja osalejate arv hakkas ka päevade kuludes vähenema. Talgute aega ei saanud ümber ka tõsta, nii ärkasin laupäeva varahommikul ja läksin õue ilma uurima. Lubati tugevaid tuuli ja hoovihma. Hommik oli soe ja tuul pikali ei puhunud. Sõelusin õue ja toa vahet ja valmistusin köögitoimkonnaks, sest sinna ma vabatahtlikke ei leidnud :)
Kell 11 punkt saabusid Ülo ja Hillar, vaatasid objekti üle ja asusid katust maha võtma. Neil oleks see veel kiiremini läinud, kui Ülo poleks ühe plaadi alt nahkhiire leidnud. Mul oli selleks ajaks ülesannete rida ees ja esimese hooga ei saanud arugi, miks kaamera kästi tuua ja sellel sindril oli muidugi kaart täis. Nihelesin jalalt jalale ja ootasin, et saaks pildistama hakata, nahkhiir aga hakkas ärkama, tegi krigisevaid häälitsusi, et aru saada, kus ta on. Kindlates kätes oli. Seni, kuni ma kaameraga sehkendasin silus Ülo modelli kasuka ka läikima :)
ei ta ei kisa sellepärast, et silutakse, ta häälitses parasjagu
Mõne nurga alt päris kohutava moega, aga üldiselt pigem ilus loom. Mul nahkhiirtega muid kogemusi pole, kui et näen neid õhtuhämaruses, siis kui linnud on vaiki jäänud,  lendamas. Küllap neid elab siin rohkemgi. See kohtumine oli aga tore. Ülo viis ta savimaja katuse all ja sinna ta krigisedes kaduski.






Siis saabus ülejäänud meeskond KSJ, Veljo ja Margot tirtsudega ja Karl ja Maria ning Priidu. See oli uskumatu, kui kiiresti kõik käis, kui mina trepi peale läksin, oli katus juba maha võetud, plaadid tervelt ritta laotud. Isegi karusmarjapõõsas jäi terveks :)
Laut ise seisis vist küll ainult tänu katusele koos, sest seinad olid tehtud palgijuppidest ning paigatud millega juhtus. Nagu me pärast arutasime, ilm oli sobiv, sest tuul viis kogu selle tolmu minema, aga tolmu oli rohkesti. Mütsita oleks saanud vabalt simpsoni soengu. Lõkketoimkond jäi aga ilma tööta, sest selle ilmaga oleks see töö liiga tuleohtlik ettevõtmine olnud.













Tarvilikku palki siit eriti ei saanud, sestap said need vähesed ladustatud ja ülejäänud läks kütteks ja mingi osa uueks hooajaks. Mul on lihtsalt üks väike plaan, mille visand on siin.

Kui mu ema ja isa Palamuse laadalt meile jõudsid, oli enamus talgulisi juba lahkunud. Mulle tundub see ikka veel nii uskumatu, sest kui me eelmist logu lammutasime, läks ikka rohkem aega. Tegelikult arutasime KSJ-ga eelmisel õhtul, et kui jääb pooleli, siis mis me edasi teeme :) Kõik sai tehtud, mis vaja ja edasi on juba uus algus. Nüüd on muude sügistööde kõrval vaja veidi korrastada ja projekteerida ja unistada :) Ma tänan kõiki südamest ja pean ütlema, et on mille pärast tänulik olla. Isegi vihm ootas täna hilisõhtuni, et sadama hakata.
Eile õhtuks olin nii väsinud nagu oleksin ainuisikuliselt lammutustöödega tegelenud. :) Pärast sauna kukkusin voodisse ja uinusin enne kui pea patja puudutas.
Pühapäev oli tuulevaikne ja vikerkaareline. Panin sõbra tarbeks taimed valmis (lubadused, lubadused) ja hakkasin otsast soga lõkkesse ajama. Vahepeal tegin kaameraga mõned käigud.




Natuke veider on ka, et astud uksest välja ja seal on midagi õuelala moodi ja plaan, kuidas edasi ja muutunud tuulesuunad ja kuidas see mõjutama hakkab. Objektid paistavad ka nagu peopesal, keldrimägi ja saun.

Õhtu tuli vikerkaarega. Ma olen selle septembriga väga rahul.

Olge te veelkord tänatud oma aja ja jõu panustamise eest!

P.S. pildistasid Maria ja Margot ja köögitoimkond :D

17 kommentaari:

  1. oooojaaa Merike, see ongi nii, et kui üks asi muutub, siis muutub kogu pilt! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on lahe jah :) Hea, kui see pildimuutus käib koos kogemustega, s.t. et igaks järgmiseks sammuks oled ise ka nii palju edenenud, et oskad sellest rõõmu tunda.

      Kustuta
  2. Ilm on alati väga oluline osaline, eriti sellistel üritustel. Ma tegelikult täitsa kahetsen, et sinna ilutsema ei tulnud (tegijat ju must eriti poleks olnud ja köögitoimkonda, oo ei), just selle nahkhiirekese pärast :P Aga ma rõõmustan koos Sinuga, et töö tehtud sai :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on huvitav jah, kuidas üks väike elusolend võib inimese päeva isemoodi särama lüüa.

      Kustuta
  3. Nii hea, et vaatamata althüppajatele kõik nii kenasti ja kiiresti sujus.
    Mulle meeldib see tühjus ja avar vaade. Ega see logu Su peaaegu, et modernsesse aeda sobinudki ja nii ilus aed ei tohigi mingi lobudiku taga peidus olla :)
    Nüüd saad Sa jälle midagi huvitavat välja mõelda :)
    (Y)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, palkseinad on ilusad ja ma oleks hea meelega neid säilitanud ja kui oleks saanud teises kohas uuesti kokku panna, siis oleks seda tehtud ka, aga palkide seis oli nigel. Oma asupaigas jäänuks juurdehitusele ette ja nüüd on tõesti vaade avaram ja annab tublisti inspiratsiooni. :)

      Kustuta
  4. Äge! Tublid talgulised! A see plaan, ma arvan, on Aalujate järjekordne suurepärane ogoroodina?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. natuke ogoroodinat, natuke muud :D

      Kustuta
  5. Nii armas loomake! Juba ainuüksi tema pärast oleks tasunud tulla :) Paraku olin ennast juba selleks päevaks kohalikule looduskaitseseltsile lubanud.
    See kummikutes jalutav aiakiik on eriti äge :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :) Kummikutes aiakiik oli Margoti poolt jäädvustet, mulle ka väga meeldis

      Kustuta
  6. Tublid, vaade mis avanes on tõesti avar. Palgist kui on kuiv võib teha ainulaadseid asju - kaminasimsi, tulevase tare lakke dekoratiivsed aampalgid, rustikaalse palkvoodi jne. Samuti hoiaksin mõned kobedamad palgid teiste palkhoonete parandamiseks. Pole vaja metsa minna toorest lõikama, ega oodata kuni ometi kuivab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mida andis hoida, see on ladustatud.

      Kustuta
  7. See annab hea tunde kui saab midagi suurt aias liigutatud. head unistamist ja planeerimist nüüd vabanenud platsiga. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, nüüd pole muud kui vaadet vaja parandada :) kelder korda ja saun tööle.

      Kustuta
  8. Vaadete avamine annab alati nii palju inspiratsiooni :). Tublid olite ja ilmaga ka vedas!

    VastaKustuta
  9. Külla peab teile nüüd küll GPS abil tulema, silma järgi on koha äratundmine väga kahtlane, üks aasta ju vahele ka jäänud juba. Palju õnne - jälle üks sammuke unistuste tuleviku poole tehtud

    VastaKustuta
  10. See on imeline tunne, kui miskit suurt tehtud saab, eriti veel lühikese ajaga. Põnev on Sul seal! Kohalik vabaõhulava ogoroodinate vahel, et peale rasket päevatööd väike teater või nii? :D

    VastaKustuta