laupäev, 4. juuli 2015

juunist juulisse.

Seda peekerlille (Penstemon serrulatus) olen jaganud vasakule ja paremale, aga kahanemise märke see taim küll ei ilmuta. Mõned iskülvid on kolinud puishortensia alla ja veel siia-sinna. Lehtede värvuse põhjal võib öelda, et esimesel taimel läheb hetkel kehvasti - kuiv? mingi pinnase probleem? jagamise tagajärg? liigutasin naabreid ju. Ülejäänud rivi on naksis.

Eelmisel aastal Kristiinest ostetud Penstemon barbatus `Rondo` on mind ka üllatanud. Ostes oli taim väga ilus ja ma kahtlustasin, et see on väetamise tagajärg ja järgmisel hooajal näen ma tagashoidlikumat taime, aga võta näpust - veel uhkem on. Värvi on väga raske pildile saada, sest mu kaamera sinised ja violetsed toonid on kohati valed, kui õues vaadata. Ma luban teile - see on veel ilusam.


Lohuaias on alanud metsik õitsemise aeg ja iga päikseline päev annab vunki juurde.


Kurereha `Dark Reiter`on mõnevõrra suurenenud, aga tema ilu on rohkem lehtede puhkedes.

Ja ega kõik nii punane polegi. Juunis lõpp tõi valget ja sinist, kui see kõik õitsema hakkab on lohuaed puhas imperessionism :)






Clematis recta `Purpurea`
Zuum lohuaeda saunavälja veerekese päält

Siberlased õitsevad tänavu kõik, nii palju või vähe kui mul neid on. Siniseid ja valgeid tahaks mõne juurde.




Mille üle aga on mul eriti hea meel - esimestel aastatel istutatud harilikud kuused hakkavad juba 2 meetrini jõudma. Nende rohelus on nii ilus. Ka olen õnnelik väikeste üle, seni on kõik korras, kogu rivi armsalt roheline ja nii mu rohelised kardinad kasvavadki. Lihtsad ja ilusad nagu ka maanteeameti sideraadid :)

Enne kui põõsalaborisse kastma lähen, käin õhtuti nende kasvamist kuulamas :) Puhas rõõm!

Raja äärde jääb kasvuhoone ja siin on tänavu üks tore lugu. Eelmise aasta tomatisaak tootis hulgaliselt tomatitaimi. Ma oletan, et see on `Visa`. Suurema osa rohisin välja, aga kolm taime jäid alles. Ilmselt on selline kevad olnud, et isekülv on istutatud tomatitele järele jõudnud ning kasvab ja õitseb. Katse korras pole ma neid ka eriti kärpinud, mõõdukalt ikka. Vaatame mis saab. Eile tõin ühele tomatitaimele tiigist vetikad multšiks. Näis.

Neljapäevast läksid temperatuurid üles ja linnas oli vastikult palav. Ma ei talu seda kuumust kohe sugugi. (+30). Kodus puhuvad tuuled ja mul on piisavalt oidu poolvarjulistes paikades toimetada. Ümberkaudu käib kibe heinategu. Mul vaja nõmmliivatee talveks varuda, seda on saunamäe külgedel ohtrasti. Murelid on kohe-kohe valmis ja võrk on siiani pidanud.

Martagonid ja vesiroosid õitsevad ja südamega majja kolis sisalik. Viinamarjad on sellise koha peal, et alles hakkavad kasvama, aga tänavu kiiret pole, peaasi, et kohanevad.

Blogistamiseks pole eriti tahtmist, aga eks ma püüan järge pidada.


8 kommentaari:

  1. Ilus on Sul tõesti, neljapäeval tuhisesime mööda, kiire oli minnes ja pime oli tulles aga ehk kunagi... :D aga blogimisega olen mina küll täitsa jännis, Sina oled ikka tublisti järjel ju :)

    VastaKustuta
  2. Peekerlilled ja kellukad on kasvatamist ja imetlemist väärt taimed. Helesinine `Cambridge` on nüüd kasvanud uhkeks puhmikuks.
    Blogistamiseks pole tõesti erilist isu, aga kuidas saaks muidu võrrelda, kui palju on tänavu õitsemine hilisem, aga siiski pikem ja tummisem:)

    VastaKustuta
  3. Ilus. Cambridge on ilus see aasta tõesti. Kopsakas

    VastaKustuta
  4. Tõesti ilus. Imetlen seda kuidas sa jõuad luua.

    VastaKustuta
  5. Värviline ja külluslik, tõeline suvi!

    VastaKustuta
  6. Blogimisega olen ka mina jännis. Suvepäevad, rattasõidud, meevõtt, reisid ja autoremont. Sul on seal imekaunis. Astilbed on nii viimase vinna peal, et kohe-kohe...:)

    VastaKustuta