neljapäev, 9. juuli 2015

7.07. Strenci.Kalsnava II

Kahjuks iga põõsa all nimesilte polnud või ei osanud ma neid otsida. Parukapuid tundus olevat mitut sorti pluss liik.


Okaspuude vormid olid muljetavaldavalt heas seisus. Neid ma pildistasin igast asendist. Kadakatest olen mõnevõrra vähem sisse võetud, kadakavälju oli ka üksjagu. Ilusaid vaateid.

Parukapuud





Kännasmustika põõsad olid lookas ja metsa all esimesed sinised metsamustikad :)


Pildil vasakul on siis mustikapõõsas

Rodopark. Siin nägin õitsemas kalmiaid ja küüvitsaid. Kui taim on oma õiges kasvukohas, siis on ikka ilus küll. Mul on hea meel, et ma oma igihaljastest loobusin, siin näitasid nad ennast oma suuruses ja ilus. Õitsesid veel viimased heitlehised rodod, teised olid juba lõpetanud. Ma ei räägi mändidest, mis on lihtsalt nii ilusad ja sirged ja meenutavad mulle mu kodumetsa.



















Vesiroose oli Kalsnavas palju. Nii arboreetumis kui ka asulast puukooli poole sõites. Silm tabas kolme tooni- valgeid, roosasid, kollaseid.

Tagasiteel peatusime tee ääres, et ma saaksin uurida, mis sinised põllud need on.

Lätimaa on ilus. Kohati väga meie Lõuna-Eesti moega ja äärealad olid nukravõitu. Mitte küll söötis, hein oli tehtud ja rullidesse pakitud, majapidamised lagunesid, seda oli kurb vaadata. Kunagi olid seal kellegi kodud. Sääl, kus suuremad teed, oli pilt kohe teine. Korras majapidamised ja vilksatas ka lilleaedu. Mõnes kohas mõtlesin küll, et niitmises on eestlased vist küllhaiglaslikult esirinnas :)

Einestasime väikelinnas nimega Madona, toit oli maitsev. Kaardilugejal oli lihtsalt hea nina söögikohtade peale. Väljast paistis see kohvik küll niru, aga seest oli üsna avar jakujundusel polnud ka viga.

Kokku oli üks väga tore päev, vihma me ei saanudki nagu lubatud. Tahaksin kindlasti veelkord Kalsnavasse minna, ehk siis juba sellisel ajal, kui rododel on õitseaeg või sügisel, kui sügisvärvid hoopis teise näo annavad. Küllap on kohti veelgi siinsamas meie lähedal. Ei pea ju teise ilma otsa kolistama :) Aitäh Tea ja Urmas!


8 kommentaari:

  1. Arboreetrum on võimas, sügisreis on väga ilus mõte, siis ehk enam ei ahnitse taimi ka ja kolakski ainult ilu ahmides :) peaks organiseeruma :D

    VastaKustuta
  2. Ma tahaksin seda kohe näha, kas sügis muudab ühe korraliku aedleja oma soovidega tagasihoidlikumaks :), aga sügisene värvireis on ju supermõte.
    Pilt on väike, kas see sinine oli äkki tatar?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ega ei muuda küll :)

      keerispea põld oli

      Kustuta
  3. Jah, kui poleks nii kaugel, siis sõidaks ka. Meil on Soome lähemal, aga see pole taimlises mõttes nii huvitav.

    VastaKustuta
  4. Oi,need väikeseõielised rodod on superilusad männimetsa all! Ei tea,kas neil neid müügis ka oli?

    VastaKustuta
  5. Kusjuures ma mõtlesin seal arboreetumis sinu aia peale. Müügiplatsil aga kahjuks mitte . Kuna mu turbaprojekt on nagu on, siis ma rodosid ei uurinud. Neil on nimekirjas R viscosum ja R lebebouriana, aga nagu praktika näitab - mitte kõik ei ole kirja pandud.

    Mul on telefoninr ka olemas kui sa soovid.

    VastaKustuta
  6. nii vahva ja põhjalik ülevaade! Tänud sulle Merike...meeldiva ja asjaliku reisikirjelduse ja muidugi ka reisikaaslane olemise eest! :)

    VastaKustuta
  7. Oli see alles ilus reis. Tänud piltide eest!

    VastaKustuta