esmaspäev, 18. mai 2015

pool maid kivilas

(sildi järgi) Androcace villosa
Kevad kivilas. Alustan halvast uudisest, mis polegi nagu uudis, vaid pigem maikuu muster, millega ma ilmselt pean arvestama hakkama. Nagu eelmisel aastal nii ka seekord viskus metsast või võsast või kivila alt  mingi näriline ja ajas II osast prisked käigud, kergitas väiksemaid taimi. Täiesti arutu rada. See sunnib mind nüüd mõned muudatused tegema, rohkem kive, vähem liiva ja kassi võiks sinna palgata või nirgi kodustada. See sõgedik käigu-uuristaja roosa peale õnge ei lähe ja sinise tõngub ka välja.  Olen kuri.

Androcace. Olen võlutud, istusin ninapidi Mineo entsüklopeedias ja mõtlesin, et miks mul neid nii vähe on?! Alpitaimed on nagu lastehaigus, see tabab sind nagu vääramatu jõud. Istutasin paika mõned uued karukellad - Pulsatilla montana ja Pulsatilla turczaninovii. Kohanesid. Uus okkaline nägu kivilas - Pinus mugo `Benjamin`, sõpradele Benno :D Kompaktne ja ilus. Kalsnava puukoolist. (Ei, ma pole sinna veel jõudnud).


Kivila rajamise mõttes uudiseid veel pole, ma ikka veel mõtlen ja selleks pole ka aega jätkunud.
Jahe kevad on kivilas soe. Mägisibulatel on titeaeg käes, nende erinevad paljunemisviisid on lähivaates väga armsad. Eriti õhtul pildipanka näppides, siis on võimalik lähemalt uurida, kes sirutub, kes punnitab, kes paisub, kes veereb. Liivsibul on end muide mitme pesakonna liikmeks veeretanud. Õitsemiseks valmistumist on huvitav jälgida ja veidi kahju ka, monokarpsed nagu nad on õitsevad ja lahkuvad, pean hakkama asjalikumaks, koguma ja külvama.Rosularia pallida. See on üks nummimaid tegelasi,  kui lähedalt vaadata nagu unine hommikutort. Erilisus tuleb ehk pildilt ka välja, nimelt on ta isemoodi udusulis ja alati tundub nagu oleks foto udune. Kivilas on teinegi rosulaaria, mis Muhedikupapa mulle andis, see on märksa selgepiirilisem tüüp.
 

Orostachysed. Viiest neli pärinevad Slovakkiast. Nende talvitumine õnnestus ja ma olen sellega väga rahul. Kivide külje all  killustikus läheb neil hästi, mõõtudelt on nad nii väikesed, et kes vaadata ei oska, see kaugelt ei märka.
Suurem osa kivila kraamist ongi kükitajatele.



Mägisibulate kaardistamine on pooleli, s.t. aru-ma-ei-saa-miks ma sügisel sildid välja kakkusin :( oleks võinud need lihtsalt sügavamale maasse lükata. Nüüd pean fotoplaani kasutama, et nimed jälle külge saaks.
Sempervivum arachnoideum plaanib õitsemist

  
ja teises kohas ringutab.


S. calcareum `Martin`





Aqua
Kui mägisibul kasvab õiges kohas, s.t. talle sobib, siis värvivaheldus on uskumatult kaunis. Mõne sordi puhul mõtled, et kaamera on liialdanud, aga pigem on see vastupidi, jääb väheseks. Suve teisel poolel valin nagu eelmiselgi hooajal mõne sordi välja, et näidata, kuidas nad muutuvad.



Mõned nimetud


Minu lemmikroheline, mis on kogu suve just nii roheline :)



jälle öö!

... järgneb

8 kommentaari:

  1. oh, miks, miks küll pead Sa oma mägisibulatega inimesi hullutama, vastu und ja puha :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :) puhtast rõõmust ikka ja lootuses, et teistele ka külge hakkab, siis saab koos ahhetada :D

      No ja see on alles algus, hää, et öö peale tuli

      Kustuta
  2. No võid kalendrisse risti ära teha! Minu on see ilmselgelt nakatanud või noh, Sina oma sibulatega oled mind nakatunud. :D
    Ja tundub, et see on äärmiselt nakkav ning pika vinnaga haigus :D

    VastaKustuta
  3. Tundub, et kivila on nüüdsest Su lemmiklaps ja muud ilusat enam ei näidatagi. Muidugi on need kribunad põnevad, aga kogu aeg ei saa ju käpakil ja luubiga käia :D Tahaks lohuaeda ja muud ka.
    See Benjamin on üks suur iludus, edev nagu mehed ikka :)

    VastaKustuta
  4. Oo, sibulikud! :) Ma tean mida sa tunned!:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. jah, see ikka on täieline kiiks :)

      Kustuta
  5. Lohuaia vaated on üsna samad ja veidi muutunud ka, kõik on nii pooleli, et isegi postitused on pooleli :) Mul on tehnikat appi vaja.
    Hakkasin kõrrelistele uut kohta tegema, aga nii lihtsalt see ei lähe.Täielik kaos, mis sa siin näitad või oled :) Vähendasin hoolega taimi ja tekitasin ruumi, aga no pole veel kokku kõlksunud :)

    VastaKustuta