laupäev, 24. jaanuar 2015

õuepäev

Inimene peab end liigutama, eriti veel siis, kui töönädal möödub arvuti taga. Lund ei ole ja ilm on soe. Miinus kaks on ju soe. Muide, reedel kuulsin tihast. Vaatamata sütitatavatele üleskutsetele minust linnuloendajat ei saa. Seda oskan küll öelda, et igapäevased külalised on rasvatihased, põhjatihased, varblased ja puukoristajate paar. Kui suures metsas söögiga kitsaks läheb, siis lendavad leevikesed ka kohale. Ja ühte lindu nägin, keda ma ära määrata veel ei osanud. Mina olen oma parvega rahul.

Õuepäev. Täna otsustasin, et soe ilm pole raisata, kakuks õige põldmarja tihnikut. Neid muide saab suvel ka ohjeldada, kui koht on niidetav. Tihnik seda ei ole, sest siin on kände ja kiva. Talvel või vara-varakevadel ongi mõistlik põldmarja kakkuda või lõikuda, sest siis on põldmarja torkiv olemus peidus. Proovitud. Ma olen selles juba teatud vilumuse saavutanud. Kõik, mis lõigutud ja üles kakutud, tuleb lõkkesse visata, sest põldmari on hullem kui toomingas. Eksperimendi korras on üks koht nüüd juba aasta mistra alla maetud, aga kui ma suvel sinna alla kiikasin, siis elu alles käis. Põldmari oli vägagi elus ja varred rohelised. Kevadel vaatan uuesti.

Tegin väikese lõkke ja põletasin oksarisu, mis sügisel just selliseks otstarbeks kogutud sai, sest ega põldmari pole puu, ikka hakatust on vaja. See töö oli muidugi paras ajaraisk, sest mu mõtted käivad seda rada, et äkki peaks ikka veel ühe asjaliku kopamehega kaupa tegema. See mõte on natuke toores, mõtlen edasi.

Neli õuetundi ja milline rammestus :) Kevad tuleb meelde, kuidas keha iga nädalaga sitkemaks muutub ja uni ühtlaseks ja sügavaks.

Nii.

6 kommentaari:

  1. Mõnus, mõnus :) ise siin koolitöös mõtteidpidi...

    VastaKustuta
  2. täna oli tõesti jälle päev missugune aga peale Meeriga mängimise ja lindude lugemise (1 parv rohevinte, 1 parv tihaseid 1 parv leevikesi, kaks kodustatud põldvarblase paari, 2 varest ja veel näpuga pisilinde keda määrata ei jõua, sest neil on tohutu kiirus peal) midagi asjalikku teha küll ei osanud :D

    VastaKustuta
  3. Oli tõepoolest üks mõnus päev, aga meie lumes ei tulnud mul isegi mõttesse midagi õues tegema hakata. Esialgu jalutan niisama ringi :)

    VastaKustuta
  4. Natuke teljetamist ja ninapidi ulmekasse. Laiskuse wabariik on futulandis praegast. Jube kohe.:)

    VastaKustuta
  5. Pühapäeva hommikul oli selline tuulevaikus, et ma olin sügavas hämmingus.
    üks mõnusamaid nädalavahetusi nagu loodud jalutamiseks ja lindude loendamiseks ja oh, muidugi ka lugemiseks.:)

    VastaKustuta
  6. Mônna, mina olin pühapäeval silmini teki all ja jumalast viirustest maha murtud

    VastaKustuta