pühapäev, 9. november 2014

III hooaja lõpetamine. lühidalt

Kui ma päälinnast koju jõudsin oli tamm juba kõik lehed maha poetanud. Päris harjumatu vaatepilt. Veidi navitrollalik. Hullunud mutid põllus ja kasvuhoone taga. Peaks eelmise aasta sügispilte vaatama, et kas neid oli ka nii rohkesti kui tänavu ? Nagu teeksid mutilõksud ühest mitu. :(

Siis, kui ma veel linnas elasin, lõppes minu hooaeg üsna vara. Sai naabrimehega võidu õue silutud ja lehekesi taga aetud ja kuuri juures asjatatud, aga kusagil oktoobris said need tegevused otsa .
Tänaseks olen hooaega juba kaks korda lõpetatuks kuulutanud, aga nädalavahetused on ju veel soojad. Kui keegi tahab teada kui soe on õuetööde soe, siis null on veel talutav lehtede kraapimiseks jne. No ja kui õues on olnud -30, siis -15 on ka ütlemata soe. nt puudeveoks.
Eelmisel nädalavahetusel valmistasin "platsi" ette punase kaasiku jaoks ja täna istutasin kased maha. Mis maas, see maas, kevadel lihtsam.
Sama rada rändas ka Molinia caerulea. Kivid ja kännud said tee pealt eest ja üks potike vähem talvitumas. Järgmisel kevadel saab siia istutatud veel kõrrelisi ja loodetavasti ka mõni okaspuu vorm. Sellest pildist muidugi sotti ei saa, aga aimu annab. (Jah, aiamööbel on veel kokku panemata, homme panen)



Mõned kivid olid ka kivila tarbeks lõunalohku veetud ja lehekoristuse asemel tegelesin nende paika panemisega, sest see on ju hoopis mõnusam töö. Pealegi läks katki minu lemmikreha ja niidumasinat ma tammelehtede kokku korjamiseks enam ei rakenda. Laiendasin kivila I osa napilt meetri jagu keldrimäe poole. Vedasin lehti kasvuhoonesse ja hädasti oli vaja kaks kivimürakat maapinnast välja uuristada. Üks oli nii suur, et sellega peab KSJ tegelema,

Huvitav, kui kiiresti vihmaussid sügavustesse liikuma hakkavad, kui külmad saabuvad? Nibinal nabinal? Nii on ilmselt ka hooaja lõpetamisega - nibin, nabin ja läbi see ongi. Vihmaussi kiirusel.

7 kommentaari:

  1. need kaks aiatooli sobivad praegu nii oivaliselt sinna kus need on, et ära veel homme korista :D ja tegelikult, mis on üldse hooaja lõpetamine, muutub lihtsalt tegevuste iseloom :D kui tõesti ka lumi peaks tulema kuulutame välja aiaskulptuuride võistluse ja loome uue trendi - aiakujundus lumega ja lumepeenra rajamine :D

    VastaKustuta
  2. just! Nii tore, et sa oled ja häid ideid tuleb nagu käisest! Lumepeenar ongi veel rajamata!

    VastaKustuta
  3. Jäälillepeenar, ei kõla just pahasti.:)

    VastaKustuta
  4. Minust ikka õiget aiafänni ilmselt ei saagi. Tegin ka eile õues tiiru, aga ühtki asja, mida ma selle muda ja niiskusega teha oleksin tahtnud, küll silme ette ei tulnud. Lehti ma pole kunagi kraapinud ega kraabi ka, kõdunevad ise kevadeks ära. Rohima selles mudas ma nõus ei ole. Kive vedada oleks ju võinud, aga ma olen juba kõik kärud-traktorid talvekorterisse ära pannud ja sealt välja kiskumine oleks liiga tüütu olnud.

    VastaKustuta
  5. Ma millegi pärast kahtlustan (sest mulle tundub, et meil on peale lokkide ja mägisibulate veel nii mõnigi ühine joon), et kuni füüsiliselt on võimalik (maa pole külmunud ja lumi maha sadanud), siis leiad Sa veel tegevust. Ma väga suuri panuseid selle lõpetamise peale ei paneks! :P

    VastaKustuta
  6. Tead, mulle tundub juba aastaid, et see hooaeg on üks suur permanentne tegevus ja ei lõpegi kunagi. See vahepealne aeg kulub ju mõtetes, raamatuis, kokkuvõtetes ja uutes ideedes ka aiale

    VastaKustuta
  7. Oh jah ega see lõppegi, talvel hingame sisse ja suvel välja :)
    Futuga teeme jäälillepeenart ja siis teeme lumepeenart ja peas koostame uut peenart ja vahepeal käib "õueklubi" õues toimetamas ja Thela hakkab meid varsti uute taimenimekirjadega kiusama ja nii see lähebki :)

    VastaKustuta