reede, 26. september 2014

lõunal Tartu Botaanikaaias. september

Lõunapostitusi Tartu Ülikooli Botaanikaaiast olen teinud varemgi, lihtsalt minu huvi süveneb ja teadmised täienevad.  Postitus on pühendet kõigile, kellel pole  võimalust botaanikaaias lõunal käia :)
Eile oli just selline mõnus pilvealune ilm. Kuna hobuselõunaks aega polnud, siis keskendusin selle hooaja huviobjektile - kivile, aga kaamera ette jäi muudki. 






Bouteloua curtipendula. harilik preeriarohi

kõreliilia




Kui püsikute aeg saab ümber, siis on okaspuude ja kivide aeg. Suvel on nad lihtsalt taustaks, sügisel hakkavad soleerima.

 
Helmikpööris `Palace Purple`kasvukoht oli minu jaoks veidi üllatav, et kivide vahel. Samas üsna loogiline. Siin on poolvari ja päikselisel ajal annab kivi jahutust ja vesi, mis alla voolab jahutab ka.  

See koht on üks mu lemmik, selles on jõudu ja vägevust. 


Thunbergi kukerpuu annab alati särtsaka värvilaigu. Kui just külm ei püga, saab seda vajadusel ise ka teha.
Kivi! Kivi! Kivi! :)
Kooslused
Muidugi pildistasin mägisibulaid . nt Sempervivum x hybridum `Rubin`

ja mägitähke, sest need on minu kivilas esimest hooaega. 

Moldaeda, mis on üks päris tore võimalus rõduaednikele või neile, kelle aiapind on piiratud.
Veel üks mägitähk
Mõned valmistuvad talveks

Üks taim, mida kohtasin mitme erineva liigi või liikidevahelise hübriidina, oli muidugi emajuur. Eelmise jalutuskäigu ajal näitas Katrin mulle võrdhammast. Sügise sinine. Kimalastele meeldis.
Siit liikusingi edasi juba suuremõõduliste juurde. Kahju muidugi, et teisele poole ei jõudnud, samblaaiast rääkimata.
 
Amuuri siidpöörise sügisvärv
Hiina siidpööris `Variegatus`
Ja saigi paus läbi.
Lõunaid tuleb ehk veel või mis ? :)

9 kommentaari:

  1. Palun käi seal tihedamini lõunal.:)

    VastaKustuta
  2. Huvitav, kui pikk see hobuselõuna veel võiks olla. Söömiseks sul ilmselt aega ei jäänud seal :) On teil seal Tartus küll üks vahva külastuskoht, käi jah tihemini kohal.

    VastaKustuta
  3. Väga huvitav lõuna! Ja isuäratav.

    VastaKustuta
  4. käi kohe iga päev, ka mulle jääb botaanikaaia külastus vaid luksusreisiks kui mingite asjatoimetuste vahele ära mahub :(

    VastaKustuta
  5. Niisuguses kohas süües isu ainult kasvab!

    VastaKustuta
  6. Oh, ma juba igatsesingi neid Sinu lõunapause. Sa võiksid ju hommikukohvi ja õhtusöögi ka BA-s organiseerida :)
    Just seepärast ma sügist armastangi, et siis saavad puud, ka kivid jm aiaehitised end täies hiilguses näidata.

    VastaKustuta
  7. Piinlik tõdeda, et ma pole juba nädal aega omaenesegi aeda näinud. Teiste omadest rääkimata. Aga Tartu Botaanikaaed on imeline koht.Tallinna oma ei tõmba mind üldse.

    VastaKustuta
  8. Ma ei jõudnudki sel aastal Tartu bot-aeda. Muidu oleks varsti täiega ajukääbik, hea et on kaamera olemas, kes kõike jäädvustab. Liigu jah sügisel veel seal. Dieet kah hea asi, lõunasöögi jätad vahele, täidad kõhu vaadetega :)

    VastaKustuta