kolmapäev, 3. september 2014

Kesse september

Kui teistel kihutavad augustid septembrisse juulisabad taga ja ma loen külauudistest, et mõned usinad aednikud on juba oma kasvuhoonedki talvekorda seadnud, siis mul siin on miski oma ajaarvamine. Selle aja järgi võiks olla augusti teine nädal. Kui päike nii vara looja ei läheks.


Esimesed udused hommikud on käes ja ilmateate koduleht ütleb napilt, et valget aega on 14h. Minu kanakell ütleb nüüd õhtuti kell kaheksa, et peaks olema üheksa ja hakatagu aiariistu kokku korjama. Ma teen seda järjest suureneva kahjutundega.

Üles on tähendamata see aeg, kus hortensiad nädalaga õisikud kasvatasid ja siis üleöö valendama ja siis üleöö roosatama hakkasid. Nad on nüüd uue koha peal ja õhtupäikeses paistavad nagu aedniku unistus. (Mõned taimed peavad eksponeeritud olema ja hortensiad on just seda sorti taimed).

Heinmuru on vettinud. Vihmanädal peletas mutid sügavustesse ja tõstis tiigi veetaset. Õigupoolest see alles niriseb tiiki. Istutamise järg on lõpusirgel ja selle üle on mul hea meel. Mõned murelapsed on, et kas talvitub võib mitte, aga midagi pole teha, minust ei saa jooksuaednikku. (potid keldrisse ja keldrist välja jne). Neist tuleb eraldi juttu. Taimedest, mitte aednikest.

Teatud taimejooksu tuleb ikka harrastada. Seda siis, kui sul pole õiest õiget ettekujutust. Kolisin veel ühe siilkübara sordi buddleiade külje alla. Loodan, et tulevikus saab siit põnevaid seemikuid ja siis on mida Tagatalu perenaisega vahetada. Buddeleia ongi muide uue huvitava tooni tekitanud. Pilti pole käepärast.


Kui nüüd selle sordi nime üles leiaks ja selle sordi, mis kasvab paraadpeenras. See kollane ei avaldu oma õiges toonis. Pean vististi uuesti proovima, teise valgusega. Tema õite värv on nagu murtud kollane, kirjeldamatu pooltoon.


`Hot Lava`sügisvärv

Lisasin liblikate ruutmeetrile volüümi ja istutasin hurmelise tähtpea siilkübaratele seltsiks. Tegemist ei ole siiski sordiga nagu Maurus pakkus. Minu rõõmuks viskas uusi toone sekka. 

Püsivad kenasti püsti ka, vaatamata vihmanädalale. Ehk teevad isekülvi ka, kuigi tundub, et selleks ei jagu enam seda õiget sooja. Eks ma külva siis ise.


Muidu on aias rohkelt rohelist ja pärlendavat

Korea vahakübar.
Olen viimased õhtud veetnud kivilas ja muu aia jaoks on aega nappinud. Kesse niidab jne Kessel oleks viimane aeg blogima hakata, mul pole hetkel selleks lihtsalt aega ...

ja muide, Kesse minu puravikku näksis?

11 kommentaari:

  1. Ma käisin ka pisut aias ringi ja leidsin, et suvi on alles täies hoos. Ainult meil on jälle liiga kuiv, nädal aega pole tilkagi tulnud

    VastaKustuta
  2. Roosa ja punakas itsitavad :)

    Tõepoolest, paljudel puhkudel on vaja väga mõelda, kuidas taime ilu kõige parem oleks välja tuua. Su hortensiad on kui pärlid õiges kohas
    Aiad on veel värve täis ja uusi õisi tulemas veel päris palju.Aga mulle meeldib, et juba saab veidi rahulikumalt võtta, kuigi töö ei saa aias kunagi otsa.
    Ühegi talvituva taimega pole vaja keldrisse joosta. Minu moto on selline, et kes ei taha väljas kasvada, sel pole mu aeda asja. Sina võid ju veel teisiti mõelda, aga küllap jõuad samakaugele..

    VastaKustuta
  3. hortensiad on tõesti jumalikud, neid peab palju olema :) aga päev on jah juba kärbitud, sellest on nagu kahju, samas see päike mis suve lõpus paistab on nii armas, minu lemmikaeg hakkab tulema :D aga muidu istutan kui hull, võhmaks peaks vanad asjad ära saama :)

    VastaKustuta
  4. Ilus,ilus ja veelkord ilus!
    Mis hortensia sort Sul seal tammealuse peenra eesservas on?Ilus madal ja kompaktne.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. `Bobo`. Ainult et turbapeenra ots on talle roosaka tooni andnud. Pole nagu ette nähtud :)

      Kustuta
  5. Värvirõõmus! Liblikaruutmeeter on mu jaoks uus tore termin ja leid- Sa vist ei olegi sellest enne kõnelenud?!
    Hortensiad on võrratud, kindlasti sobivad nad soolot mängima kuid komposisioonis püsikutega olen näinud samuti väga mõjusaid lahendusi. Ja mõneti mulle tundub, et nad vajavad esiletulemiseks ka head tausta.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lihtne tõsiasi :) Võib-olla venitab rohkem ka välja, nt kaks ruutmeetrit, aga buddleiade külje alla sai nad toodud, et oleks rohkem (lilli ja) liblikaid.

      Kustuta
    2. Mulle ikka nii meeldib see budleiade ja siilkübarate kooslus. Tahaksin seda kombinatsiooni kunagi kopeerida. Aga veel millegagi koos... kellegi suurelehisega. Jään mõtisklema.

      Kustuta
    3. Aidi, ma saan aru, mis sul mõttes mõlgub. Sel teemal olen ise ka nuputanud, veidi kaugemal on Maacki kuslapuu, mis on ka pigem pitsiline. Tahaks midagi ümarat ja suuremat :)

      Kustuta
  6. Väga kaunid hortensiad ja liblikadroom. :)

    VastaKustuta
  7. Need hortensiad tõesti lausa säravad!
    Mul on ka väga vaja Kesse pilte töötlema ja blogima saada...

    VastaKustuta