neljapäev, 11. september 2014

augusti viiendal nädalal

Viimased paar nädalat sotsiaalmeedias valitsev trend - seenepiltidega üle valamine - on mulle rängalt mõjunud. Frustratsiooni vähendamiseks  ja külmetusnähtude kergendamiseks, (õues on tunduvalt kergem hingata, kui sul on nohu ja köha), väisasime nädalavahetusel seenemetsi. Varalõunast  õhtuni ja nii kaks päeva järjest. Kõigi nende säästmiseks, kes ei saa seenele sõita, ei hakka ma siia pilte üles laadima.

Peab aga ütlema, et see oli täielik püherdumine. Paar sügist tagasi oli ka üsna hea seeneaasta, aga nii palju puravikke korjasin kunagi lapsepõlves, kui me isaga suures metsas seenel käisime. Riisikaid jms. Ilmselt on tänavune kevad ja suvi neile putukatele, kes seeni paljunemiseks kasutavad, kehvasti mõjunud, sest ussitanud seeni oli ülivähe. (Miks ma sellest küll nii vähe tean?!)  Mu enesetunde paranemist võis seentes mõõta. Kuni selle hetkeni, kui (kõik perenaised teavad, millise hetkeni täpselt, potid, pannid, purgid ...) Ikkagi oli ülimalt tore.

Kui ma olin veidi kainenenud ja õues ka ringi vaadanud, siis meenusid kõik tegemata asjad ja neid oli palju. Täna vaatasin juba, et mitte nii palju, aga üksjagu. Ühel ilusal sügisel on aed nii kaugel, et suuremad tööd saavad septembriks tehtud. Tegelikult on taimepottide arv märkimisväärselt väike. Pottidesse jäävad talvituma vaid üksikud. Ongi talikülviks rohkem ruumi.

Vaatasin buddleiasid ja lohuaeda nende taga. Sealt on midagi puudu. Selles mõttes, et midagi jääb üle.  Midagi suuremat ja rahustavamat oleks vaja. Kuna suvel said nõlvakult ära kolitud ja jagatud veidi röögatud helmikpöörised ja siis nende asemel istutatud hiina astilbed, siis nüüd septembris, see mulle ikka ei meeldinud. Seal peaksid ikka tiarellid kasvama. Olen neid aeda juba üksjagu istutanud, sorte on vast kolme ringis.
Ka oli vaja leida koht parukapuule, mille Lätist tõin. Sooja kohta oli vaja. Istutasin buddleiade külje alla. Kui kitsaks läheb, saab liblikaruutmeetrit nihutada. Buddleiad on andnud isekülvi ja taimetited said ümber paigutet. Lähevad jagamisele. Siis mulle koitiski, et mis on roheline ja rahustav - okaspuu! Mul on ju kaks köidet, peab veidi kodutööd tegema. 

Eile tegelesin saunavälja kohendamisega. Vajas veidi kobestamist. Lõikasin maha õitsemise lõpetanud  `Palace Purple` õisikud.  Seesama Heuchera ongi end turbapätsi äärtesse külvanud. Ilusad väikesed taimed. Mulle ta meeldib, ei ole nii väga kärts ja õisikutüüp just paras udupea.  Kuhu ma need küll panen, seda ma ei tea. Jagan edasi. Esialgu las jäävad, võib olla tuleb mõni huvitav lehetoon.

Paraadpeenrast on saanud sujuvalt vanaema peenar ja seal õitsevad praegu täies hiilguses heleeniumid ja päevakübarad.  Võtsin labida ja korrastasin ääred. Tegin mõned ümberkorraldused.
Üldmulje ei ole ilus, on häid kohti ja õnnestunud kooslusi, see koht vajab veel settimist. Maa on siin rammus ja mõned taimed on selle peale ümber kukkunud, sest ei kanna oma raskust välja, vajavad lahjemat pinnast. Vanadele  taluaia püsikutele on see aga hea kasvukoht.


Kivilast olen paar õhtut kaugemale hoidnud, sest seal võtab nokitsemine ikka tunde. Esimesed õppetunnid on ka käes - killustiku kiht oleks võinud olla paksem. See on parandatav. Õppisin noa ja kahvliga rohima :) Muresid on ka, jaapani mänd põeb. Avas käbid ja puistas seemned laiali. Kogusin kõik kokku. Vaatame, kuidas edasi. Kivila taimed on kõik istutatud, nüüd tuleb väike rohimise ring peale teha ja killustikku lisada.

Antaks vaid pikemat sügist, viinamarjad on vaja maha istutada.


4 kommentaari:

  1. kõigepealt peb sügis algama ja tundub, et sellel tuleb pikkust parasjagu, seeni tahaks nüüd juba maasse tagasi toppima hakata, mis nad kiusavad iga päev :D

    VastaKustuta
  2. Küll mina nuputasin Su ajaarvamist, mis viies nädal :D ega ma välja mõelnudki.
    Nii tore on lugeda, et kuskilt on midagi puudu ja kuskilt üle ja kuskilt veel midagi. Aial alles kolmas suveke, sellest esimene kulus ju peamiselt rämpsust lahtisaamisele, loomulikult peabki palju puudus ja palju üle olema ja see alguse värk on üleüldse üks imetore värk. Peaasi, et see aed mitte kunagi valmis ei saaks, see oleks küll kole värk :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. septembri I nädal on lihtsalt nii augusti moega, et ajaarvamine läheb käest ära :)

      Kustuta
  3. Mina niitsin täna seeni murutraktoriga. Kuna ma neid nagunii eriti süüa ei armasta, siis polnud eriti kahju ka :). Sügisetunnet küll veel eriti pole, lihtsalt siinkandis oli pärissuvi liiga lühike.

    VastaKustuta