esmaspäev, 14. juuli 2014

külalisterikas nädalavahetus. tamm. kivila


Reedel saabusid mägisibulad. Esimest portsu harutasin kaks tundi. Eks selle aja sisse käis nii ettevalmistus kui potiotsing (lõpuks kulus neid pisemaid potikesi ka), kui arve kontrollimine, kui ka imetlemine. Savimaja tagant kostus vahelduva eduga "osssa" jne.
Laupäeva hommikul paigutasin ülejäänud niiske liiva sisse ja üldse nakitsesin igasuguste taimetittedega. Ma olen ju alalõpmata teistest kuu jagu maas.
Kivilas toimub hull õitsemine. Ilmselt on selline suvi või mõjus ümberpaigutus. Uurisin kirjandust ja tekkis ketserlik plaan. Näis. Sellest mõnikord edaspidi, kui plaanist asja ka saab. Pildil aga on näha kohe kaks  korraga, paremal nurgas on sipelga sissekäik ja ülevalt sajab vahtraseemneid. Sellel mägisibulal on õiesambast vähe, vaja veel väikesi juurde tekitada.

jalad
pea

Eelmise nädala teises pooles vaatasin siis kivila kahjusid üle. Kui esimese hiirekäigu ära blokeerisin, võttis ta suuna allapoole ja see polnud ka hea. Suure lõksuga teda ei püüa, paistab, et lipsab enne läbi. Roosa kraami peale "vilistab".

Liigub üsna pinnapealselt ja sellest ka see suur kahju, ajab mägisibulad üles ja jama kui palju.

Eile alustasin siis taastustöödega. Ülemine serv sai pinnalähedaselt kuivalt kive täis. Sisuliselt on see Futu nipp sibullillede istutamisel. Sekka kasutasin kasside koerte repellenti. Kala ei saa panna, sest see toimib nagu väetis, aga alpitaimi taedupoolest ei väetata. Siis liiv ja pealmised kivid.
Kõrvalkallakult koristasin ära kõik metsvaarikad, et oleks lage ja mitte nii tore. Juurimine on veel ees, aga liiva sees pole see raske.Trajektoor jätkub. Laupäevased külalised tõid hansalaadalt tuulelipu, KSJ toob pikema metalltoru ja ma proovin selle ära. Mis sest, et neoon, kui peletab, siis mida iganes või kuniks leiab miskit paremat.


Jätkaks veidi rõõmsamas toonis. KSJ on mulle kogu aeg kinnitanud, et väga ilus tamm, aga kuivanud oksad tahavad maha võtmist. Ma lootsin, et torm puhastab, sest KSJ puu otsas teeb mind närviliseks, aga torm ei puhastanud. Laupäeval oli siis raske tööpäev, KSJ paigaldas, ronis, saagis, laskus, kinnitas ja saagis ja möödaminnes tögas mind (natuke). Mina hoidsin hinge kinni, väga väsitav päev oli. Pühapäeva hommikul võeti viimased krõksud ja meie tamm on nüüd ilus ja klaar. Väidetavalt on ta istutatud 1920. aastal, nii et tal on varsti 100. Siis teeme tamme sünnipäevapeo.


Tamm on ikka tõsine puu. Isegi kuivanud oksad on rasked ja sisu ikka veel tugev. Kui keegi nüüd hädasti mõnd oksa vajab, andke teada, esialgu lähevad ladustamisele. KSJ hakkas musumaja platsiga tegelema, mina tegutsesin kivilas. Vahepeal käis ohtralt külalisi ja tundub, et üldse on alanud suur rahvaste rändamine.
Õhtul tegin portsu viletsaid pilte (aru ma ei saa) ja äikesevihm läks meilt üle linna, ei kastnud. Võtsin vooliku ja kastsin ise. Ahjaa, veekraan andis otsad.

Hilisõhtul istusin trepil ja kuulasin, kuidas ritsikad saevad, õues lõhnas heina järele. Suvi, suvi. Kaks pangetäit pesemata nõusid :D

8 kommentaari:

  1. Kui meil midagi kõrgustes tehakse, kaon mina üldse minema. Ma arvan, et seal ülal on julgem olla kui all.

    Aga need titataimed on kindlalt väga põnevad:)

    Suvi ongi rändamise aeg, aga meil siin kahjuks ühepoolne :) Palju tullakse, aga minna ei saa :D

    VastaKustuta
  2. huvitav, ka mina kaon kaugele kui kõrgusi võetakse :) ja suvi on tõesti täies hoos ning peamine, sääsed ei sega nautimist, sibulatibusid tahaks näha aga ei tea kuna plaani saab :)

    VastaKustuta
  3. Minu kivila tundub Sinu omaga võrreldes väike olevat, aga ma jõudsin juba ropendada, et ma selle üldse tegin, selle lühikese aja jooksul, mis ma Inglismaal olin, jõudis sinna terve maltsapõld kasvada.
    Ja mismõttes sääski ei ole...siinmail nad alles ilmusid, suured ja näljased...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mnjah, malts võib ajaröövel olla küll, aga tuleb hästi maa seest välja :) Huvitavad olud sul seal, vihma pole, aga sääsed on.

      Kustuta
  4. Paadunud -hoolikuna ma tahaks küll kohe otse küsida, et kust ja mida? :P Muidugi Saksamaalt, aga kumbalt? Ja samuti tahaks näha vastsaabunuid pupekesi. (Kui mu jutt tundub seosetu, siis pole Sinuga veel hullusti!)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. vastuseks: palju ja Kallima aiast. Slovakkiast :) Juba mitmendat päeva ei saa neid kuidagi kivilasse ära istutatud. Kui kord saab, siis teen väljanäituse.
      Jutt tundub arukas :D ilmselt lootusetu juhtum :)

      Kustuta
    2. Jaa, Jaroslaviga on meil tutvus sees! :P
      Olen nüüd kindel Sinu lootusetuses!

      Kustuta
    3. :) Kuidas sinu kogemus näitab, kas kõik need pisikesed kodunevad kenasti? Orostachysed nt?

      Kustuta