laupäev, 14. juuni 2014

lõunas nagu lõunas. kivila II

Huvitav, et vaated alla on ilusamad :) Nii on kivide asetus kompaktsemalt näha ja vead vähem.
Mägisibulatest. Mõned uued sordid on ikka nimedega. Kui katalooge vaadata, siis pannakse rohkem rõhku punastele toonidele. Eelmisel talvel uurisin neid veidi. Tahaks huvitavaid rohelisi ka.

Kuna ma pidin suurema osa paigast nihutama, siis ühtlasi korjasin sordid kokku.Kiidan ennast selle eest, oleks nagu perekonnad kokku pannud.

Multsist. Eelmises osas oli ka põgusalt juttu killustikust. Käisime poodides, vaatasin hindu. rrrrrrrrrrrrrrr. Alustasin sõelmetega, siis ostsime lisaks nn dekoratiivkivi. Toonidest oli saadaval valget, punast ja musta. Must on muide pigem tumehall. Kui mul oleks tegemist tasapinnaga, siis sobiks graniitsõelmed küll. Fraktsiooniga 2-6 mm, aga sellise kaldega nagu lõunakallakul, on karta, et suurem padukas uhub kõik alla ja sibulatesse. Need vihmad, mis on üle käinud, pole seda veel teinud. Valisin siis musta ja et ei oleks nii sünge, segasin graniitsõelmetega. Hommikul, kui kraam oli ära kuivanud, oli toon ok.

 Sellel pildil on aga hoopis paekivisõelmed.

varretu merikann

Ma üldse ei rõõmusta, kui nad end õitsema sätivad. Siis on lugu läbi ja tänavu on mõned tõeliselt suureks kasvanud. Imetlen küll.
Nüüd aga üldvaate juurde. Mäletatavasti oli mul üks mägisibulate jõgi. Nüüd oleks vaja neid juurde teha, sest kaugelt vaadates jaotavad kadakas ja "jõgi" kogu vaate naljakalt siiludeks. Kindlasti pilt muutub, kui nurgad ka tekivad.

Muidugi on vaja veel harjaga tegeleda ja alumine äär üle vaadata, näeb välja nii nagu tahaks lisa. Parem külg. Arenemisruumi on :D


Vasakule ei läinud pikemalt proosalisel põhjusel - metsmaasikad ja käigurada, aga maasikaid saab natuke kolida, kui nad lõpetavad ja selleks ajaks olen ehk juba targem ka.  Pean kivilaga nüüd väikese pausi, muidu jään pisiasjadesse kinni. Lõpetada tuleb kriitilised kohad, kus liiv võib voolama hakata. See on olnud üks mõnus töö, kõik kivid on mu käte vahelt mitu korda läbi käinud ja peaksid keskendumist meetri peale kiirgama :)
Olen iga kord KSJ-le tähtsalt ette näidanud ja ennast kiitnud, kõhklusi esitanud jne. See on ka ütlemata tore, et ma seda teha saan.
Mägisibulate hingeellu tahaks talvel pikemalt süveneda, nad on väga põnev taimegrupp. Mõned teised tegelased ka. Üks sedum on eriliselt tammdidaa. Kivi on sarviline ja tema ka :) Seda õitsemist pean pärssima hakkama, sest muidu on varsti kõik kivivahed täis. Kivirikud on sortimata. ?! Nemad saavad saunamäele, las laiavad seal.




Vaja veel killustikku osta. Õnneks väga kulukaks ei ole läinud, talutav väljaminek kui sõelmeid ka kasutada. Niitsin eile pool lõunalohku enne suuremaid vihmasid ära. Lõkkease on vaja ka korda teha ja siis on juba asi parem. Töö, millega kavatsesin hakkama saada päeva paariga, sisustas ära mu nädala ja küllap sisustab veel mõnegi. Mille üle aga on mul tõeliselt hea meel, et need paigad, millega ma kaks kevadet tagasi alustasin, hakkavad nüüd oma potensiaali suuremalt näitama. Ühendan tasapisi alasid ja ühest aiaosast teise liikudes hakkab tekkima rütm. Kui läände välja jõuad, oled suures rohelises. Tuleb tunnistada, et ma naudin seda, kui keegi esimest korda mu aeda satub, vaatab esimese vaate üle ja arvab, et see ongi kõik, aga siis tuleb käänak ja rada viib järgmisse kohta :) Oh, on mul alles selle paigaga vedanud.

12 kommentaari:

  1. paigaga on sul vedanud ja paigal on sinuga ka vedanud, ega neid, kes sedasi hullavad nii palju polegi :)

    VastaKustuta
  2. Anonüümne14 juuni, 2014

    Mulle väga-väga meeldib ja see kividevaheline täide on väga hea värvi ja struktuuriga. Kujutan ette, kui rahul ja õnnelik sa oled! Maurus

    VastaKustuta
  3. Anonüümne14 juuni, 2014

    Midagi sellist tuleb mul ka ette võtta. Sest kus on kivi, pole mulda, aga mullas kasvavad ju orasheinad, minu sõbrad ja kaaslased varajasest lapsepõlvest saadik.
    Sinu mägila näeb paljutõotav välja. Mida suuremaks see kasvab, seda paremaks see läheb :) Edu ja kivi kotti :)
    Kaaren.

    VastaKustuta
  4. Vaatasin korraga kaht postitust. Ma olen täiesti sõnatu. Kas Sa tahadki aia suvega valmis saada? Mis trikiga oled Sa end kümneks jaganud? Kivila tulemus on väga hea, nii taimede valik, paigutus kui kate. Kõik on paigas. Sa peadki end kiitma ja kohe kõigile:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. selle paari nädalase puhkuse suured ettevõtmised olidki, et saaks hekk ja kuused istutatud, pätsiprojekt lõpetatud ja kivila alustatud. Imekombel on see jagamine õnnestunud. Niitmine sinna juurde. Sedapuhku kiidan ennast ise ka :D

      Kustuta
  5. Mis see graniidipuru maksab, kui saladus pole?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. graniitliiv Uninaks(2-6 mm), 25 kg kott. 4.67 Kui panna kivide vahele, siis sellest jagus päris hästi. nn dekoratiivkivi hind oli sama kogus ja 10.80 ( 7,80) fraktsioon oli suurem. Mõnes poes algas ale ka.

      Kustuta
  6. Tõeliselt mõnus mängumaa ja eriti mõnus on jälgida mängivat inimest. Loodan et saad mõttest aru :)

    VastaKustuta
  7. siinkandis küsitakse graniidi eest küll päris karmi hinda, ostaksin isegi, aga eelarve ei kannata välja

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui mul oleks sellised väljad katta nagu sul, siis ega ma üritakski :)
      Eks see on omamoodi katse ka, et kuidas umbrohi nüüd külvuma hakkab ja kogu see värk, mis taevast alla sajab.

      Kustuta
  8. Kivila ehitamine on äärmiselt põnev ja loominguline tegevus. Ja ka see on põnev kuidas keegi seda teeb. Must multš annab tõesti oivalise efekti.:)

    VastaKustuta