pühapäev, 9. märts 2014

uups, Helleborus ja teisedki poisid

Helleborus × ericsmithii ‘Winter Moonbeam’
Tõin koju, vaatasin ETA-st järgi, täpset eestikeelset nime ei leidnud. Selge, et tegemist on lumeroosi hübriidiga. Õied nagu ikka, aga lehemuster tundus põnev. Inglased oletavad, et võib hakkama saada ka tsoonis 5, aga esimene pakkumine on 6-9. Selle peale ma poes muidugi ei tulnud. Valisin kõige tugevama taime välja ja ehk koduneb, kui ükskord õue saab.

Aias on lepaurvad  lahti ja vana paju kuuseheki ääres näitab, et tal on (mis need nüüd olidki?) urvad. Saunaväljal on maa seest ilmunud kaks tegelast, arvatavasti laugud. Hiidlauk nr kaks on ka otsakese välja upitanud. Reedel leidsin, et mu Thalictrum Alba on maa seest välja kerkinud ja väga surnud moega, panin küll tagasi, aga eriti ei looda. Piiskenelasel on pisitillukesed pungad.

Terve nädalavahetuse on nii võimatu tuul, et täna polnud krundil ühtegi kohta, kuhu tuul ei ulatunud. Üritasin õues toimetada, aga see oli ikka tõsine vastutuules purjetamine isegi minu jaoks.
Hommikupoole istutasin ümber Jardinist toodud pitslehikud ja külvasin lilleseemneid. Lähevad õue, aga mitte täna. Tahaks mõnda sooja kohta lillherned poetada, aga äkitsi panevad hiired nahka. Minu kogemus järgi edenebki lillhernes mõnes soojas kohas kõige paremini ja hea, kui teda ümber istutama ei pea. Nad meeldivad mulle kangesti.
Surusin siis vastu tuult krundile tiiru peale ja mõtlesin, et aiaosa on ju väike, muud maad olen päris hästi kontrolli alla saanud vähemasti võrreldes esimese aastaga. Kohati on kuumaastik küll, aga liigun järjest edasi ja saab aina parem.
Neid vaateid sellisel kujul enam pole:

:)

4 kommentaari:

  1. tuul on täielik vastaline juba teist päeva ja pidi veel nädala keselegi ulatuma, mina ka ei saa õues tööd teha kui kõrvad loperdavad peas :D aga kevad on nüüd tõesti käes, kus Sinu linnukesed on ma küll ei tea, minu esimesed on kõik kohal aga Sa vast lihtsalt ei kuule lõokest, tuul segab :D

    VastaKustuta
  2. Täna oli tõesti tuul vaenlane nr 1 :) Ja Helleborus on sul vahva! Eks elu näitab, kuidas kohaneb ja siiski mõnele eriti kallile on ka katmisevõimalus olemas :)

    VastaKustuta
  3. Pildid on tõesti head asjad ja neid peab tegema. Lappasime eile õeraasuga kohvi juures ka vanu albumeid ja kui muidu on tihtilugu tunne, et teed ja teed, aga miski ei edene, siis kümne aastaga on muutused ikka meeletud olnud ja see annab jõudu ja tahtmist edasi möllata,

    VastaKustuta
  4. Tuul kutsub inimesi korrale, talvel tuleks ikka tubasemaid töid teha :) Aga miskipärast teeb ta päris tigedaks. Kui lähipäevil äkki Edromi värgi kätte saab, siis on vähemalt nende silitamisega tegemist.

    Sa oled väga lühikese ajaga üüratu palju ära teinud ja valmis saanud, nüüd võiks veidigi mõnuleda ja rahulikumalt võtta.

    VastaKustuta