kolmapäev, 8. jaanuar 2014

jaanuar kaheksas

Detsembri lõpu ja jaanuari algusepäevad pidasin end mõistlikult üleval. Ei istutanud, ei kaevanud. Tarisin puud kuuri nagu mul plaanis oligi ja tellisin ka veidi juurde.
Nüüd olen neli päeva müüri välja puhastanud. Müüripealset ei puutu, sest seal magavad sisalikud. Seda ma nägin juba eelmisel aastal.Ühe ma siiski kogemata äratasin, kui vana kännu juurikat müüri küljest lahti surusin, siis nägin teda minema lipsamas. Sügavamale telliste vahele. Oli üsna ärgas, mitte uimane nagu aprillis. Vaeseke.
Kuna päevad on lühikesed, siis ei jõua end segi ka rahmeldada. Hommikul koolitöö, siis õue ja jälle koolitöö ja paar korda nädalas lauatennis. Vot sellist jaanuari pole mul veel olnud.


Osa tellistest, mis maa seest välja tulid, vedasin teeääre kindlustamiseks. Mitte, et seda eriti kindlustada oleks vaja, aga mul ei ole neid esialgu kuhugile panna. Kuigi järjest enam tundub, et need mõtted ja plaanid, mida algselt siin õue peal mõlgutatud said, hakkavad tasapisi teostuma. Nii võib neid tellisetükke veel vaja minna. Koos tellistega tuli maa seest vana lupja ka üksjagu. Selle said müüripealse luuviljalised jm lubjalembid. Ei usu küll, et seal eriti midagi peale värvi ja struktuuri veel sisaldub. Suured kännud jäid kevadeks, neile paneme KSJ vintsi ümber ja siis saab kätte. Paneb imestama, et puud suudavad sellises pinnases kasvada. s.t. kunagi on suutnud.

Eile oli päris korralik sadu. Pidin korra riideid vahetama. Vihmakuub ei pidanud vett enam. Õhtupoole tõusis tuul ja täna on jälle soojem, aga endiselt sajab. Hooti.  Nagu juba öeldud, peale nartsisside keegi õnneks ei kõssa. Sirelil on küll kahtlased pungad. Budleia ei ole minu meelest veel külma saanudki. Näis. Mõtlesin täna, et siis selleks meil oligi kuiva suve vaja, et sügise ja talve sajud ära mahuks. Täna oli savi ikka väga savi moega, ligane ja ei võtnud enam vett sisse.
Kõrrelised on järgmise hooaja teema. Nad ju lausa helendavad :) Mis selle puhastatud platsikesega saab, ma veel ei tea. Eks kevadel ole näha. Lihtsalt seda vundamendi juppi olen esimesest hetkest tahtnud välja tuua. See on ilus. Nojah, täna ei ole see veel näha :) Lohuaed on jälle veidi terviklikum.
Küllap jõuab see ooekani taha eksinud talv ka. Brrrrrr. Vähemasti saab see olema lühike. Ma loodan. ja ehk mitte ka järsk.

8 kommentaari:

  1. Kallis, Tsiil, Sa oled ikka uskumatult vinge tegelane! Mina ei viitsinud tänase ilmaga küll ninagi välja tõsta. No ahjupuud tõin, tõsi küll!, sest lõdiseda ka ei viitsinud. :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen lihtsalt paadunud tegelane. Kogu aeg kisub õue :) Olen õppinud end korralikult riidesse panema, töösaapad on üks ütlemata imeline värk. Kui saaks veel vihmakuue, mis peab vett kinni rohkem kui kaks tundi, oleks hää :) Ma olen valmis lund ka viskama, aga seda esialgu pole.

      Kustuta
  2. Näed siis, talvel ei saa ka rahulikult toas istu. Muudkui rahmeldab. Aga see aasta on küll talv aednikel lasknud väga kaua toimetada. Aga talve tulek võib järsk küll tulla kui seda Norra ilmateadet vaadata. Aga tuleb, mis tuleb.
    Mis sul selle vana vundamendiga plaanis on? Ma ei mäleta, et kas sa plaanisid midagi ka sinna peale kasvama panna? Väga ilus madal müür on ja kui veel miski kasvama ka seal peal hakkab, siis on ikka väga vinge. Aga kas sul on ikka tarvis neid suuri kände seal välja kangutada. Lõhud pärast veel müüri. Istuta parem kännu sisse põõsas. Samas on kännud ilusad ja kas üldse poleks parem kui suured kännud jääks "iluasjanduseks"?
    Ise ei saa ma midagi erilist teha. Mässasin pühade ajal remonti teha ja nüüd jälle kiired ajad töö juures ning kool ka järgminenädal tulemas. Toss on tegelikult täitsa väljas. Külma ka ei tule, et need kuradimuse viirused ei kimbutaks. Tervis pole ka kõige parem.
    Aga sulle jõudu mässamiseks, kaua vist seda enam teha ei saa.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nojah, mina ju remonti ei tee. See pole mulle mitte kunagi meeldinud. Kui, siis häda sunnil ja talvel on siseruumides nadi teha ka.
      Vundamendi plaanid. Mägisibulad oleks ägedad ja kaktused, aga neile oleks ikka kallet vaja, nii et jääb ära. Mägisibulatel on juba koht olemas ka ja seal neil elu sobib. Ilmselt saaksid kivirikud ja kukeharjad müüril hästi hakkama, aga ma mõtlen veel.
      Kunagi tahtsin sinna, kus praegu kuused ja männid (see kollane tutsakas vasakul) teha hortensia-aia, aga kasvukoht ei sobi ja nüüd saavad sinna puud ja põõsad. Tulevane poolvarjuline ala. 10 aasta pärast :D

      Kändudega on nii, et kui nende ümber on pehme pinnas, siis kolivad sinna vihmaussid ja nende järel teadagi kes. Pealegi on neid iluasju juba üksjagu. Sellesse koolkonda ma ei kuulu, kes kändudesse midagi istutab. Kui, siis ainult sammalt või sõnajalgu. See koht on selleks veel liiga päikseline. Võib-olla jääb kõige suurem alles, aga õnneks ei ole ta ka müüri sisse trüginud. Suvel olid mul seal paar aiatooli.

      Kustuta
  3. mina olen senini ennast aiast eemale suutnud hoida kuigi hing ihkaks, kõik ju jäi tegemata sügisel peaaegu. terve mõistus ja muud tegevused hoiavad veel mind aga kauaks, seda ma ei tea. mis puutub talve pikkusesse, siis jaanuari keskpaigast võib ju väga vabalt maini välja venitada :P. mina ihkan lund, kasvõi natukenegi, silmailuks ja aiale puhkuseks :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina olen kindel, et maini ei lähe :) Tänane ilmateade lubab juba normaalset lörtsi ja siis ....
      Ma lihtsalt ei kannatanud seda välja, et õues on nii soe ja mina ei tee midagi. Tellistega võib ju mängida küll nagunii kevadel kiire.
      Suurem osa mu tavatööst on nagunii arvutipõhine, vahepeal peab end liigutama ka. ja mis seal salata, oi, kuidas mulle meeldis :)

      Kustuta
  4. See müür annab aiale tohutu lisaväärtuse. juba praegu näeb ta hea välja. Mulle on näppu juhtunud paar fotot, kus sääraseid müüre rõhutatakse kas kõrreliste või hoopis madalate keraokkaliste gruppidega. Eks Sa näed looduses paremini, kui silmad vidukile vaatad, mis arenemas on :)
    Jõudu rahmeldamiseks. Ega see kõrbekuumus ka suvel asjale kasuks ei tule. Meil kahjuks pole praegu aias miskit peale hakata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui ma esimest korda kohta vaatamas käisin, siis esimene sihtpunkt oli tamm ja teine tam-tara-tam müüripealne. Looduslik kivi on ikka väga, väga ilus ja mul vedeleb teist meetrite kaupa :) ei pea ise ehitama ega midagi. Teisel aastal panin sinna paar roomavat kadakat, nad on muidugi veel üliväikesed.

      Peab jah silmi vidudates vaatama. Mõnus.

      Kustuta