humanitaari õudusunenägu. novembrisess

Neljapäeva õhtul, poe poole kõmpides mõtlesin, et kaks ja pool aastat on selgelt liiga vähe selle kooli jaoks või siis ehk selle kooli potensiaali jaoks. Meie teine sessinädal oli noh, kuidas seda nüüd öeldagi, humanitaari õudusunenägu :) matemaatika (protsendi, kalde, mõõtkava jms arvutamine ja maha märkimine), tehniline joonestamine, geodeesia e mõõdistamine, aiaplaanide analüüs, aiaehitised e sissejuhatuseks kruvid, naelad, akutrell, saag ja elu esimene tapi tegemine, kiviktaimla (teooria), turbapeenar (praktika). Noh ja sekka excel ja pivot ja asjaajamine ametlikud kirjad ning cv ja motkirjad. Nädala lõpetas keskkonnakaitse ja Vaasa loeng eridendroloogiast oli ka huvitav. Tema tunnid ongi alati huvitavad.  (veel haljasalade hooldamine ja miskit muud, mida ma neenutada hetkel ei suuda). Tööseadusandlus. Väga pädev õpetaja oli. Meil ei olnud õnneks veel hulgaliselt tunnikaid jms. Nädal oli lihtsalt nii intensiivne, et ma ei kujuta ette, et ma mingis muus olukorras kella kaheksast hommikul seitsmeni õhtul suudaks uusi teemasid omandada. Nädal lõpupäevil tekkis mingi positiivne kliks ja siis hakkasid erinevad ained kokku jooksma, s.t. nt mõõdistamine maha märkimisega ja joonestamine autocadiga (mida me õppisime ka), pluss iseseisva praktika juhendamine. Siinkohal tuhat tänu õp Palusalule, kes oma niigi pikast tööpäevast meile veel poolteist tundi pühendas.
Mis mulle veel meeldis, et suurem osa õpetajatest oskab aega hinnata ja pikalt hälbimist ei teki. Igal kursusel nii hästi ei lähe.
Reede teeb muidugi eriliseks see, et saab läbi ja siis on ühinenud kaks energiat - üks, mis on saadud teadmistest ja suhtlemisest ja teine - saab koju oma KSJ juurde :)

Mõne aine puhul vajaksin ma rohkem aega, sest nagu tõrge tekib, ei saa kohe aru, (vt vihje humanitaarile), mul vaja asjast aru saada, sest see pole ju usuküsimus :) Sisuliselt tähendab see tegelikult praktikat ehk kogemust jääb veel vajaka.
Nt akutrelli kasutamine pole mingi raketiteadus, aga mina olen seda riistapuud siiani ainult ulatanud, eksole. Mis ei tähenda, et ma mingi lilleke oleks. See on minu meelst normaalne, sest nii minu isa kui ka vend on sellel teemal absoluutsed tegijad. Kui me seal oma tappi tegime, siis nii mõnigi naisterahvas sai valgustet oma teise poole suhtes, kes puutöö sisse alalõpmata kadunud on. Minu jaoks oli seegi huvitav, et millal kruvid ja millal naelad ja mis plussid ja miinused.  Kruvirida sai elevusest veidi kõver. Aga nt sain ma lõpuks aru, miks ma käsisaega viltu saen. Tegi küll meele rõõmsaks, sest  see on mulle juba pikemat aega pinda käinud. Tõsisemaid riistapuid enne OT läbimist meile ei usaldatud. Õige ka. Õpetaja on muhedalt karm, aga kas õiglane ka, seda näitab tulevik. Kodutööks anti veel kahe tapi meisterdamine. Nüüd te siis teate, kuhu mu nädalad minema hakkavad. Järgmiseks sessiks oleks vaja olnud juba suvel õppima hakkama.

Autocad oli see eest uskumatult lõbus. Mul tekkis alalõpmata ekraanile ootamatuid asju, mis ei pidanud seal olema ja rohelise asemel sinine jne. Pidin tagasi minema ja kustutama ja siis uuesti proovima.  Mul oli õnneks pinginaaber, kes siis kannatlikult mu järjele aitas. Õpetaja tegi kõik puust ja punaseks ette. Ikka oli põnev. Kuus tundi läks nagu lehm oleks keelega tõmmanud. Kodus läheb ilmselgelt kauem. Kodutööd anti ka. Mnjah, sellist ainet polnduki, milles ei antud. Siiski majanduses vist mitte.
Kursus on meil tore, vingatseid ei ole ja kõik on omamoodi mõnusad. Erinevad, aga abivalmid ja sõbralikud.

Tõrvatilk ka, vahepeal on meil ju jälle haridusreform käivitunud ja muudetatakse õppekava ja aiaplaani tegemine sellises mahus nagu nt  kaks aastat tagasi, jääb ära. Sel teemal torisen mõni teine kord. Nüüd olen kodus ja kütan ja aia vaatasin ka üle. Mägisibulala on ilus, enelased veel kollases leherüüs ja üldse saab nüüd veel külvata ja riisuda ja tiiki puhastada, vesi on kõvasti tõusnud. Hää, et lumi ära sulas. Vahepeal oli vastikult külm.

Pilte ei teinud, selleks polnud lihtsalt aega.
Sess kestis vaid nädala, aga tunne on selline, et pool semestrit :) heas mõttes.

Kommentaarid

  1. Need erialased asjad on muidugi vahvad, aga ma pole siiani aru saanud, miks nii Luual kui Räpinas mingit asjaajamist ja ametlikke kirju õpetatakse. Tippjuhina olen ma viimase kolme aasta jooksul näinud ainult ainult ühte ametlikku kirja ja see tuli ka meili lisana. Kogu ärielu nii siin kui väljamaal käib juba ammu meili teel...

    VastaKustuta
  2. pakun, et projektide kirjutamine ettevõtluses jms, keskkonnaametiga kooskõlastamine jne
    oi kool, me saame kole targaks nii et väss tuleb kohe peale ;)

    VastaKustuta
  3. mind huvitab see, kui palju saab kool õppeprogrammide koostamisel teha ja kui palju neile ette kirjutatakse. Nagu seekord ka juttu oli, suund on võetud tootmise poole, pluss ka oskuste piiramine, s.t. aiaplaaniga enam ei lõpetata, selleks on kutseeksam. tootmine ja praktika. Mis poleks ju ka halb, aga mõnda ainet on kaugõppija jaoks ikka liiga suures mahus, seesama asjaajamine, mida võiks olla väiksem tundide arv, kui aiakujunduse peale kulutatakse liiga vähe. Mulle meeldiks see variant, kui ma saaks ise oma kursused e õpiained valida.

    VastaKustuta
  4. Nii tore oli seda kõike lugeda!
    Neid praktilisi oskusi (saag, trell jne) on siis hädasti vaja, kui oled suure kujundusettevõtte juht, et siis ükski alluv ei saaks Sind lolliks teha ega Sulle pähe istuda.
    Minul riigiettevõtte juhina oli vaja küll koostada arutul hulgal ametlikke dokumente ja sain neid ka veel arutumal hulgal. Siiski arvan, et ka nende kirjutamise oskus on ikkagi hädatarvilik. Kui ma sain ikka väga vigaselt koostatud dokumendi, et osanud ma säärasest spetsialistist midagi head arvata ega vaevunud talle ka kiiresti vastama. Kõige parem oli, kui sain säärase kirjaoskamatu käest meilitsi üle küsida, et kas ta ise ka aru saab, millise jama kokku kirjutas ja mida ta üldse saada tahab:) Paar korda tuli ka seda ette, et palusin taotluse korrektselt ja selgelt esitada ning nõuetekohaselt motiveerida.

    Kindlasti oleks huvitav õppida kui saaks kõiki õppeaineid valida, aga elementaarsel tasemel on ikka kõike vaja. Sul on töökoht, ilmselt noortel kõigil mitte, vähemalt CV-d ja mot.kirja peaks ikka oskama koostada.

    Nüüd hakkad siis endale aiaplaani koostama? Kas selle programmiga saab reljeefi ka paika? Mulle oleks ka hädasti pargiosa plaani vaja. Lapsed on juba praegu hädas, et ei oska ühelegi puule õiget nime panna. Kas tuled appi?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Selle programmiga peaks jah kõik paika saama, aga ma arvan, et see võtab veel tublisti aega, kui ma selle selgeks saan. Motivatsioon on muidugi olemas. Me vaatasime tunnis valmis aiaplaane ka ja väga huvitav oli. Õpiotstarbel saame endale ka versiooni, mis kehtib õpingute lõpuni. Loenguid on kahe aasta peale 24h, millest 6h oli juba ära. Nii et rõhk on iseseisval tööl. Asjaajamist seevastu 40h :(
      Lihtsalt proportsioonid on ebanormaalsed, praktilise kahjuks. Aga noh, tore et sedagi saab. Täna pole veel kätt valgeks saanud, aga järgmisel nädalal ehk juba saab.

      Kustuta
  5. No nii. Ma siin loen mis mind ees ootab. Osa asju ei ole küll minu jaoks "mägede ületamine", aga mütsiga lööma ka ei lähe. Ma olen üldse võtnud sellise seisukoha, et teen kõik läbi, isegi kui saaksin ära "hiilida". Näiteks joonestamine, mulle öeldi, et miks ma siis õpetajale ei ütle ja vabastust ei küsi. Ma ma mõtlesin, et miks peaksin? Minu jaoks see keeruline pole ja ma saan ka teisi siis seal tunnis aidata.
    Aga mis mulle natuke muret teeb on see erinevate lillede sugukondade õppimine. No ei jää need kuigi meelde. Muudkui loen ja loen ja päevi hiljem, ei tule meelde, vähemalt enamus. Ladina nimedega saab vast veel hakkama.
    Autocad minu jaoks on suur abivahend, aga seal on üks oht. Nimelt olen ma ära unustanud kuidas ilma selleta saab asju arvutada. Eks see tehnika ajastu probleem on. Aga selle programmiga saab palju asju ära teha. Maapinna profiiliga on natuke keerulisem, selle jaoks on vaja lisasid, et saaks mõõdistaja poolt antud joonise 3D-sse panna. Aga 2d plaaniga saab hakkama küll. Enamus maamõõdistusfirmasid kasutab ka cadi ja kui neilt mõõdistus tellida, siis on seal ka kõrgusjooned ja punktid olemas. Praegu on ka kergem mõõdistada, taevasedlinnud va satelliidid on abiks. Aga parem oleks see töö raagus puude aal tellida. Saab iga puu ka ära plaanile märkida ja siis ka kõrguse ära mõõta.
    Ma olen ka arvamusel, et see dokustaatide koostamine on kasuks küll. Ei tea kunagi kuna endal vaja neid tegema hakata. Eks me hakkame ka nüüd kahel järgneval sessil "toas" teooriat õppima. Meil veel need tunnid ju siin Tallinnas.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kiwamees, seda 3D mõõdistamise asja tahaksin rohkem uurida. Ma ei tea ka millise versiooni me alla laadida saame.

      Mis puutub sugukondadesse, siis see tuleb asja käigus. Sa jõuad kooliaasta jooksul neid nii palju läbi pouerpointida ja otsida, eriti kui sinu õpetajaks on Uurmann. Ta käib oma aine nii risti-rästi läbi, et kõik saab seostatud. Suvel veel herbaarium ka ja voila, saabki selgeks.

      Mis puutub aga õppekavasse, siis sul võib see juba muutuda. Põhiasjad jäävad ikka ilmselt samaks.

      Kustuta
    2. Ma juba enne kooli uurisin siin raamatuid ja ma kohe tundsin ära, et püsikud on Pentti Alanko raamatust võetud. Ma seda raamatud ikka aega ajalt sirvin. Nüüd siis loen veel rohkem.
      Aga veebruaris on meil juba eksam ja siis peavad ka sugukonnad selged olema, vähemasti saan mina nii aru. Me pole tegelikult õpetajat ennast veel kohanudki. Ta oli meie sessi ajal ära väljamaal ja meile andis tundi asendusõpetaja.
      3D joonestamisega on see mure ka, et selle jaoks on arvutit vaja mis on natuke "kangemad". Aga ma kardan, et ega seda vist Räpinas õpetata, aga kui vaja võin nõu küll anda. Samas võib olla on kergem Google Sketchupi kasutada. See on natuke kergem.
      Ametliku Autocadi versiooni ma ei usu, et sul on mõtekas endale osta. Litsents on väga kallis. Google on samas tasuta allalaaditav. Ma olen mõlemas erinevaid "onne" valmis teinud.

      Kustuta
    3. Ikka õpetatakse. Kõigepealt 2D ja siis 3D. ma olen kursis sellega, mis ta maksab ja millist masinat vajab.

      Huvitav, mina ei tabanudki seda ära, et Alanko raamatust :) Mulle sobib, kui õppimisel õitest lähtuda, mõni sugukond on siis üsna loogiline nagu nt huulõielised või korvõielised. Päris alguses kasutasin kaarte - ühel pool eesti keeles, teisel pool ladina keeles. Neid kohti, kus peab ootama on ju palju ja siis õpidki. I kursusel ei nõutud meilt muud kui korrektset nime ja perekonda. Ladina keel on sellel aastal a ja o

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused