laupäev, 12. mai 2012

kevad on kevad on kevad

Kui Räpinast koju jõudsin oli rohelisest lehepitsist juba roheroheline saanud. Maapinnal annab peamise värvuse naat, mis muide on täitsa ok. Naati eelistan ma igasugusele tarnale, võsale ja ohakale:) . Nüüd on juba hädasti trimmerit vaja, sest muruniitjaga ei tee siin muhvigi. See peaks siis kuukulgur-tüüpi olema.
Mille üle olen eriliselt rõõmus on see, et kõik kes maha sai istutatud ja eriti pojengid, olid elus. Viimseni. Maja akende alt tõstsin ju ka ümber ja need vanakesed olid küll šokis, aga neljapäeva õhtuks täitsa niksis-naksis. Sarapuu oli lehed suuremaks teinud ja ööbik kohale jõudnud.
Vihm paneb mu põllu nüüd ilmselt lokkama :( aga ma hakkan asja juba filosoofilisemalt võtma, sest kõikjale ma korraga ei jõua.

Maisess on mu lemmik :) Meil oli miinimum tubaseid loenguid, enamasti kõik puha praktilised asjad.
Koomiline oli muidugi see, kuidas ma pühapäeval enne kooli istutasin ja kaevasin kella kümneni õhtul, et küll ma Räpinas puhkan :) Lisaks pojengidele sai linnast ära toodud hulgaliselt väikepõõsaid ja püsikuid (no ei ole aru peas ju). Pluss Läti värk. No vot. arvake ära, mida me esmaspäeval tegime. Muidugi kaevasime, kahe labidalehe sügavuselt! Kes on Palusalu käe all kaevanud, see teab :DD Siis kaevasime veel ja istutasime surnud puud kaks korda, ühel korral hinde peale. Minu jaoks oli see väga tarvilik õppetund, mida ma küll võsastikus kasutada ei saa, küllap aga mujal. Õhtul kukkusin jalapealt voodisse ja magasin nagu kukumunake. Tunniplaan on meil muide selline, et kaheksast kolmveerand seitsmeni välja. Üsna väsitav. Muide esmaspäevane kaevamine oli hästi ajastatud, sest neljapäeval, kui õues oli üle 20 kraadi sooja, poleks ma seal savipõllul küll võimelda tahtnud.

Istikukasvatuses istutasime õunapuid, sedapuhku elusaid ja sain endale pookealuse, millele pookisin külge Pärnu tuviõuna poogendi. Nii lahe! Vaasa lehtpuude arvestuse (pungadega lehtedeta määramine), sain nelja plussi (no viis miinus oleks parem olnud ) ja kuigi ma siin eelmistes postituses ajasin kõik sassi (noh, see valelepa lugu :DD), on need lehtpuud, mis mu aedades kasvanud juba täiesti eristatavad. Noh, et ma polegi nii tumba kui ma arvasin :) kohati täitsa terane tüdruk :D Enelasi on lihtsalt liiga palju :( ja õppimise aega sel kevadel ropult napib.
Siis vaatasime veelkord suvelilli ja kool oli mõned uuekesed proovimiseks tellinud. Koju ma sedapuhku suvelilli ei toonud, sest tulin päev varem ära, ei jõudnud. Halli salveid oleks tahtnud küll ja stepirohtu.

Kompa tund oli paras katsumus, mitte küll hullult keeruline, aga nõudis keskendumist ja kohati on see raske ja kohati see ei meeldi mulle, noh need raamaiad. See aga on eraldi teema ja me oleme alles asjade alguses. Õpetaja Retil on väga hea seletamisoskus. Kogu see kraam, mida olen lugenud, läks nõksuga paika. Pea oli küll väsinud, aga see ahhaa oli olemas. Seda ainet võtaks muidugi aeglasemalt.

Kojujõudmise soojaga, ma olen alati nii õnnelik, kui ma lõpuks koju jõuan (naerab). Kaevasin läbi esimese tiigiäärse künka. Tulemus: kolm kärutäit naadi ja lepa jms jura juurikaid, kolm pangetäit klaasikilde, pluss veidi telliskive, u 3-4 ruutmeetrit puhast maad ja selleks kulus 5h! Aga ilus sai.

Siis peaks kirjutama veel sellest, et vesi on tiigis kõvasti alanenud :( ja kõikjal kasvab kurereha, peaks lehti uurima, ehk saan ära määrata, mis värvi on ja kusagile kõnnumaale kurereha välja teha.

Tahaks veel üles tähendada, et lepik on lehte läinud ja varjud kasvavad. Istumise koht sauna taga augus on muutunud õdusalt sopilisemaks ja sügavamaks. Ilus on. Kevad on.

6 kommentaari:

  1. Kui hoog sees, ei saa enam kuidagi pidama Ma seda kaevamise lugu mõtlen :D, a see 5 m2 on ju plaani ületamine 5 x, arvestus käis 1 m2 kaupa.
    Ma kujutan ette, mismoodi Sa nüüd oma aeda näed ja tunnetad, ikkagi esimene kevad ja need vau.. ja ahhaa mõtted. Hakkab ju selguma, kuhu ja mida teha saab. Väga tore!

    Naat on jah, tüki maad intelligentsem umbrohi kui ohakas või põldmari, harutad aegamisi ja lõpuks saad lahti, orashein on neist veel kõige parem, aga võilill on üks suur nuhtlus, ikka jääb mingi jupp või on kuskil seeme. Mul siin ümberringi ju kollased põllud:(

    VastaKustuta
  2. Tervitus. Ma mõtlesingi juba, et ju sa koolis oled, et miskit kuulda pole. Eks selle naadiga mässamine on sihuke asi millest enamus ei pääse. Aga ma olen Pärnal ringi vaadanud ja meil seda seal eriti pole või vist polegi üldse. Vähemalt tähele pole pannud. Aga mis juba peavalu valmistab ja tulevikus kindlasti veel, on kilpjalg. See vohab seal nii et vähe. See ka paljuneb eostega, aga enamuses rohkem risoomidega. Kasvab see pea rinna kõrguseks ja siis lamandub, nii et katab kogu ala ära ja all ei kasva midagi. Mõnesmõttes hea, seal all ei kasva kohe mitte midagi, aga siis on hal kui tahad ikkagi midagi kasvatada. Mände on vaja "päästa" seni kuni need kõrgeks kasvavad. Mul on sihuke tunne, et mõtekam on need pisemad männid tahapoole istutada ja siis asemele istutan hoopis sinna tänna suuremad puud. Mõtlesin, et panen seal mõned teised männi liigid kasvama. Nimekiri juba olemas, et siis kunagi Järvseljalt läbi käija.
    Aga kaevamist sul vist seal jagub kauaks. Ma ka selle üle kurta ei saa, aga samas on pärast ju väigade hää tunne. Mis siis, et vahel oled läbi nagu läti raha. Ikkagi on hea tunne.

    VastaKustuta
  3. Ma tahtsin küsida, et kui kaua ühel pookoksal võtab aega puuga ühinemiseks?

    VastaKustuta
  4. Kuukulguri reguleerjalgade aset kuumaastikul niites t2idab agregaadi kandja e niitja. Minu songermaal (minu alustades oli alumine maatykk aiamaapidajatest mahaj2etud sygavate traktoriroobastega, pilt oli kole nagu tankis6idupolygoon) ja ainus asi, mida on m6tet l6hkuda, ongi odavamat sorti j6hviga trimmer. Sest eestimaa on rikas ja pakub sulle laia valikut igasugu traati, n2iteks (lattniiduki surm ja rootorniiduki h2da)
    Kaevamise kohta v6iksid eraldi postitamise teha. Sest korralik kaevamine korraliku labidaga on igasuguse aianduse esmane alus ja mina kui edasij6udnud algaja sooviksin koolitatud inimeste tarku kogemusi kuulda:) oo, sulniste t88riistade imeline tantsukunst!

    VastaKustuta
  5. Kõigepealt guugeldasin kilpjala ära. Nüüd said nägu (pilt) ja tegu (taim) kokku. Jälle targem :)

    Pookimise kohta ei oska vastata. Nuu minu ebaõnnestunud aastatagune pookimine näitas üsna ruttu vead ära, ma ei tea kas targad raamatud selle kohta midagi ütlevad. Oma õunapuuhakatist käin iga päev vaatamas, veel ei ole näha miskit.

    Kaevamise kohta. Hm, ma harjutan veel ja siis kirjutangi ? :)

    VastaKustuta