laupäev, 5. mai 2012

ei saa me läbi Lätita vol 2

Kuigi Kiwamees kutsus kõiki aednikke üles labidatele :), oli üksjagu aiarahvast täna Siguldas. Loodetavasti saab blogidest teada, kuis läks. Esmamulje ja tunne on igal juhul hea. Näoraamatus saab juba pilte ka näha.
Tänavu oli valik suurem ja minu enda lähtekoht ka hoopis teine. Lilli hakkasin alles kolmandal ringil vaatama:) Kuigi ühele liigile tegin erandi, tõin koju kaks uut kurereha :) Nüüd vaatan vana nimekirja üle, kes Tartu aias olema peaks ja kuidas nad uutega klapivad.

Koju sain siiski nii hilja, et aias ma täna muud ei teinud, kui käisin hoolealused läbi ja andsin neile vett, sest lubatud sadu ei paistnud küll kusagilt.

Paar kehva pilti tahaks küll üles laadida. Ma ei ole üldiselt suveniiri-soetaja-tüüpi, aga täna ei saanud üle ega ümber. Lätlastel on ikka huumorimeelt ka, paigutavad Riia linna kassi saba alla :)


Riia linn on päris ilus ja teda on jätkunud kannu peale ka. Nüüd on mu hipikööki uut riiulit vaja :), sellist väiksemat.

Homme tuleb üks suur istutamise päev. Keda ja kuhu, sellest kunagi hiljem, aga  Korea seedermänd oli väga ilus ja puukool, kellelt ma selle ostsin, soovitas osta ka lepa (Fothergita major), mida ma ka tegin. Tema õitseb nii:


See polnud küll see lepp, mida otsisin, aga pole ka paha. Nii põnev! Nüüd aga on vaja pisut homseks eeltööd teha. Päev oli pikk, aga tore. Aitäh reisikaaslastele!

7 kommentaari:

  1. Võib-olla sa juba tead, et su lepa nimi on mägi-võlupõõsas (Forthergilla major), ta on aeglase kasvuga põõsas ja erinevalt lepast on tal rohkem või vähem ere sügisvärv. Kasvab hea meelega kergelt happelises pinnas.

    VastaKustuta
  2. Hea, et potikesel vähemalt ladinakeelne nimetus enam-vähem õige oli. Mägi-võlupõõsas kasvab tõesti väga aeglaselt, lisaks hapukale pinnasele peab see olema ka viljakas ja kobe ning kasvukohana eelistab põõsas poolvarju.

    Mis sorti kurerehad Sa ostsid?

    VastaKustuta
  3. No näed, Su ilusaid-huvitavaid- humoorikaid kruuse-kannu unustasin kiita:)

    VastaKustuta
  4. Geranium cinereum `Ballerina` ja Geranium x cantabrigiense `Biokovo`

    Nii et ühe väiksema ja ühe suurema.

    ja kassisaba Veronica spicata `Nana Blauteppich`

    Lepad on nii väikesed, et lähevad esialgu puukooli, mulle tundub see arukas liigutus.

    Täna istutan pojenge.

    VastaKustuta
  5. Tsiil:) Mägivõlupõõsas pole isegi lepa sugulane mitte, esimene on nõiapuuline ja lepp kuulub kase suguvõssa.

    VastaKustuta
  6. hää, et niigi läits :D

    VastaKustuta
  7. Oi kuramus, ma tegelikult nii tahtsin ka minna, aga mis teha. Eks neid laatasid ja paraade tuleb veel. Mul niigi siin sõitis katus aprillis ära.
    Aga tore kuulda, et teistel see reis asja ette on läinud. Kuigi jah, Muhedikul ei õnnestunud enamus asju saada. Ma tegelikult plaanin augusti kuus "dessanti" sinna Lätti. Aga ma pole kindel, kas jõuan. Ma tahan seal paari puukoolis ära käija ja nad inglise keelseele kirjadele hästi ei vasta. Ma loodan, et lähen siis kohale ja räägin vene keeles.
    Minul oli nädalavahetusel labidas kätte kinni kasvanud. Oi kui hea relv see Fiskarsi lapju on. Ma sellega rajun ka enamus juuri läbi. Kirvega raiun ainult neid, mis liiga jämedad on. Aga see labidas on terava otsaga ja nätaki-nätaki ja juured läbitud. Ma sõitsin ka Luualt käbi, sest nad teevad seal Jõgeva Tartu vahel teeremonti. Ai kuramus, sihuke tuhin tuli peale, aga õnneks oli pühapäeva õhta. Aga seal me teeme pühapäeval kindlasti peatuse kui lõunasse sõidame. Jalutame metsas ja siis tagasi tulles astume ka puukoolidest läbi.
    Ma ka plaanin endale seda mägi-võlupõõsast. Aga enne vaja tegeleda selle võsaga.
    Jõudu istutamisel.

    VastaKustuta