esmaspäev, 30. aprill 2012

üks õhtu ja kaks päeva

Lepik on roheliselt pitsiline. Toomingas, kes saab seal kaugemal moodustada just selliseid lookeid ja rägastikke nagu ise tahab, on lehed lahti teinud. Kolehoone taga naaberkrundil õitseb paju. Kõik läheb aina rohelisemaks ja tarnad alustavad uut elu. Eilne õhtuvalgus oli nii imeline, et jätsin toimetused pooleli ja imetlesin taevast ja valgust, mis paistis tammele ja lepiku latvadele. Õnnis hetk ja autod ka ei sõitnud :)

Reedel käisin linnaaias ja leidsin, et maja seina ääres õitseb esimene tulp. Tänavu on neil varred küll lühemad, aga ilus ikkagi. Maitsetaimepeenar oli ok. Nemad olid mul puha meelest läinud.


Tõime ära unustet hortensia, lõhnava kuslapuu, mõned laugud ja veel nipet-näpet, lõhnavat kannikest metsa alla jne

Nädalavahetus läks veidi pööraseks kätte ära. Mul ei olnud ühtegi pidurit ka kohal. Pühapäeva õhtuks olin omadega otsas ja kui ma olen väsinud, siis muutun ma enda suhtes üsna kriitiliseks :) Noh, et pooltäis klaas tundub siis rohkem  pooltühi :D
Laupäeval istutasin ülejäänud kuused ja pajud. Ühe kuuse harvendasin oma lodilast, nad olid seal pisut hunnikus. Istutasin suhteliselt väikeste vahedega. Lihtne see just polnud, sest ainult mätta pööramist ei saanud teha. Tarn. Kuigi see oli juba kõrgem koht, oli juuri ikka nii et tapab mu kuuselapsed ära. Rookisin välja. Edasi tuli liikuda läbi võsa ja põldmarjade. Lõikasin ja sikutasin, vaenlasele ka ei sooviks. Need varred haagivad end igale poole ja kuigi olin enda meelest kaitstud, avastasin õhtul, et olen üleni kriimuline, jutte täis veetud. Kuna tööde järg on nagu on, siis puude ja põõsaste istutamisel ma siiski kohe suuri korrastusi ei tee. Nt söödava kuslapuu jaoks puhastasin platsikese, aga selle ümbrusega tegelen hiljem. Hetkel on hea aeg istutamiseks, sest siiani on kõik, mis olen lodilasse kasvama pistnud, on elusad ja niks-naks olekuga (priimulad, kellukesed, kannikesed, lõokannused).
Laupäeval panin paika mikrobioota ja roomava kadaka. Väike kaljukadakas (sort tundmatu, Maxima, eksole), elab veel potis. Tee ääres puhastasin toominga võsudest ja välja tuli väga ilusa vormiga puu. Ma olin endaga nii rahul.(Toomingaga ka).

Pühapäeval kaevasin mõned ruutmeetrid pojengiala ja seda teen ma reeglina hommikupoole, sest see on paras jõusaal ja kui ma seal nende nõgeste jm rähklesin, siis lõi pirni põlema :) Nimelt on see maatükk mõnes kohas kergem, mõnes kohas raskem. Viimases on maa savisem ja nagu ära vajunud. Kui ma algselt mõtlesin, et see pojengiala tuleb alla üsna sirgjooneliselt, siis nüüd tundus hea mõte talle loogeldus anda. Kui midagi voolab, siis harva on voolusäng sirge ju. No vot ja voolusäng oleks nagu looduse poolt kätte antud. Kes ütles, et laiskus ei ole edasiviiv jõud :DD Päris sinka-vonka ka ei tule, aga sel mõttel on jumet, seda enam, et see ala peabki lõpuks kaare või looke saama, muidu on kui ära lõigatet.

P S tegelikult meenus mulle Muhediku pojengiala, mis ei ole ka miski ruut või külik, ikka vabama joonega ju?

Muud tegevused:
Eile tuli hoovihma, aga mitte nii tihedat, et see oleks tuppa sundinud. Põletasin kiirlõkkes kolm oksahunnikut ja puhastasin tiigi ääri taimesodist. Lõikasin maha mustsõstrad, kes näikse kohalik umbrohi olevat, neid on igal pool.

Tamme alt liigun meetri kaupa ja viskan naati välja. Põhjapoolsele küljele pean istutama mõned pinnakatjad ja enne veel ka keldrimäe külge kindlustama, muidu uhab vihm liivase pinna minema. Hakatuseks sai siia pandud igihali, peaks olema sort "Aureovariegata" , kust ma selle sain, pole õrna aimugi, ta on ilus. Siia saaksin tuua ka roomava akakapsa, seda peaks mul rohkesti olema. Istutasin lumeroosi, kes sattus mulle lahke jagaja kaudu. Segasin talle priskema pinnase, koht sai tamme alla. 

Potistasin kevadadoonised, sest mahapanemise koht pole veel valmis. See on pisut frustreeriv, aga mis parata. Järelandmisi tuleb ilmselt veel teha.

Mis saab olema selle koha suur nuhtlus, on teod. Neid on lugematu hulk ja siiani on nad mõnusalt paljuneda saanud. Esilagu hoian silma peal neil, kes äsja maha istutatud ja korjan õgardeid soolavee pange. Kole, aga muidu sööks nad kõik lihtsalt ära.

P S sisalikud elavad ülevalpool maja juures ka! Nii tore.

Eile leidsin tiigi äärest kurereha. Ma oletan, et see on aas-kurereha või mets-kurereha, sest ta on ikka ülivitaalse olekuga. Tõstsin lodilasse. Nagu teada, mulle kurerehad meeldivad. Nii et taimeleid. Veel ajavad end maa seest väga jõuliselt välja harilikud ussilakad (Paris quadrifolia)




Võtame siis kokku nädala leiud: kurereha, konnad, ussilakk, harilik pihlakas, ohtralt roostetanud kette jm raudnodi, sisalikud uues kohas, öökull ja Muhediku puupostitus. Nii tore, et ma elus olen :)

7 kommentaari:

  1. Kõige oma rähklemiste, sebimiste, kaevamiste, kriimustamiste jms kõrval leia vahel aega heita pilk ka oma tänavustele plaanidele ja järgi eriti seda viimast punkti...vilistamine ja puha:).
    Mida rohkem kevadesse, seda rohkem silmad avanevad, eksju, ja need võimalused, võimalused...

    Aga tõesti, mitte see, et Muhedikul on nii-või naasugune peenar. Looduses lihtsalt pole ei ruute, ristkülikuid ega sirgeid. Ja kui pole plaanis rajada regulaarstiilis aeda, võiks ikka tekitada mõned kaared ja voolud. Nende rajamisel peab arvestama, et korralik ja silmale nauditav kaar või looge on ka vägagi konkreetne joon, mitte vanainimese väriseva käega sakitatud sigri-migri

    VastaKustuta
  2. Tehtud tööde loetelu järgi tundub, et oled end kuidagi kloonida osanud, vähemalt kolmeks ekemplariks. Tigude vastu oleks hea, kui kõrge rohi saaks ära niidetud või trimmerdatud. Siis neil vähem peidupaiku. Mõned aiapidajad kasutavad Pekingi parte tigude vastu, pidi väga tõhus olema.

    VastaKustuta
  3. iiizuzmariia! teate, mul on ka vahel turbomootor tagu...eee....seljas, aga sellist hulka tööd korraga ära teha...!!!

    aga tigude vastu - võta kanad! või pardid. jummel, munad omast käest ja teod söödud. lisaks kobestavd mulla ka ära, kus vaja. ma oleks endale ammu kanad võtnud, kui mul neid kusagil talvel hoida oleks...

    VastaKustuta
  4. Seda partide värki proovis Supilinnas mu naabrimees. Pardid tüdinesid väga ära, aga teod mitte :) Nii et ma olen skeptiline :)

    ehitan kahekorruselise kuuri, all terrass ja üleval kanad :DD

    VastaKustuta
  5. aa sa võid ka vastupidi teha - kanad all ja terrass üleval :D

    Aga tegelikult - lugesin ja imestasin ja häbenesin - jestas, mida sa sööd, et sa seda kõike paari päevaga teha jõuad :D. Muhedikul Õigus - ära seda vilistamist ja niisama vahtimist ära unusta!

    VastaKustuta
  6. Tegelikult morjendab mind päris korralikult, et mu jõudlus on just selline nagu on, sest olen aru saanud, et kolme istutusala korraga ma ette valmistada ei jõua kuidagi. See aga tähendab, et plaanid tuleb ümber teha ja suurem osa püsikuid ära potistada.
    Rohi aga muudkui kasvab ja "lõbusamaks" läheb.

    Vahel on abilisi ka, mille eest olen väga väga tänulik. Eraelu on piltlikult varna riputatud :) mis ei ole ka hea.

    Nojah, ma vähemalt proovisin ja mõned muudatused on silmale juba hea vaadata.

    VastaKustuta