kolmapäev, 11. aprill 2012

tammealune enne ja pärast

Imelise ilmaga kolm õhtut on lubanud mul tegutseda siin ja seal. See on siis osa siit :) Leidsin hiiglasuure kilekoti  (2 m)  ja osa tammelehtedest ajasin eile kotti. (rodode jaoks). See valge kivi käis mulle närvidele ja koristasin lõpuks kaadrist. "Õnnelikud naadid" on juba madalstardis, aga täna veel mitte. Õhtuvalgus ... teate, ma ikka istun ka vahepeal ja hingan välja :)

Pildistasin tiigi keskpaika, vastaskalda muhud ootavad puhastamist, täna ei jõudnud ülevaatest kaugemale. Veetase hakkab tasapisi alanema, aga kaldaäärsed tarnad on oma vanad lehed likku pannud. Kole.

Seda hunnikut enam peaaegu pole. Peaaegu sellepärast, et hunniku maadligi osa on veel jääs.

R näitas mulle täna millised on šamott kivid. Ristisin nood mõttes kohe šmottideks. Telliskivi hunnikus sebisid sisalikud. Üks väike magas kivi all jalad kõhu alt väljas. Väga nunnu sisalik oli. Me ei seganud teda rohkem.
Teadagi on kõige suurem küsimus igasugune ladustamine. Kuhu panna nt tellised ja šmotid, et hiljem ei peaks end maapõhja vanduma, et oli siis vaja sinna panna. Korraks käis peast läbi, et teeks õige ühe kuivmüüri neist, mis nii terved, et sobivad. Puru saaks õue peale laotada, sääl, kus vihmaga mudala on.
Las veidi laagerdab see mõte. Telliseid on ilma liialdamata absoluutselt igal pool.

Vaher sauna seljas sai täna vist aasta armuaega, (mine tea, äkki kukub saun ka kokku, kui vaher maha võtta). R pani juba eelmisel nädalal mahla jooksma ja kuigi külm seda omasoodu reguleeris, oleme saanud proovida.  Pildil on juba tühjendet anum.



Tagasi tamme alla. Nii näeb see välja kui tamme alt põllu poole vaatan. Täitsa hea koht ju, rododele. Eks ole näha kui tammele lehed ka otsa tulevad. Oleks iga pinnas nii lihtne (minimaalselt traati, eterniiti, vanarauda, klaasi) nagu see oli.


Nüüd saate ehk aru, miks ma lilli igatsen :) sest need on nö ilupildid. Mnjah, ma ju lubasin iga lible ... laulma panna. Umbrohi ümiseb juba üsna rahulolevalt. Parem oleks, kui ma jõuaks enne jaole, kui nad laulma hakkavad :D


11 kommentaari:

  1. Minu meelest on Su elu hästi põnev praegu.
    Tead, tee kuhu tahad oma hunnikud, tõenäosus, et vale koha peale satuvad, on ikka suur 95%
    Minu oma kogemus räägib, et enne peab üht maakohta aasta otsa vahtima, enne kui õiged kohad kätte saad!
    Mis rodod tammelehtedega teevad?

    VastaKustuta
  2. Põnev tõesti. Ja mu meelest õpid oma aeda tundma hoopis kauem kui aasta, sest iga muudatus toob endaga midagi uut kaasa. Ja näe, tasapisi liikudes edeneb asi ju päris jõudsalt.

    Kas seda vahtrat laasida ei anna, et ta saunale liiga ei teeks, aga vana puu jääks ikka alles. Kui nii otsustad, siis seda saab teha kesksuvel, muidu jookseb surnuks.

    Aga mulle meeldib roheline, ilma õiteta aed ka väga, vaja on vaid paari värvilisemat okaspuud.

    VastaKustuta
  3. Eterniidiga ole ettevaatlik, see vana eterniit on asbesti täis ja seda ilma kinnaste ja maskita üldse käidelda ei tohiks. Selle utiliseerimisega on ka jama, maha matta ei tohi, tavalisse prügikonteinerisse ei tohi (keskkonnaohtlik). Soovitan Sul siis, kui asjast selgem pilt ette tuleb, korjata kogu see jama ühte kohta kokku, tellida ehitusprahi konteiner (kuradi kallis lõbu, aga paratamatu) ja siis talgute korras kõik eterniit, klaas jms. peale vista. Tellised aga, ka katkised, kogu kuskile varjulisse kohta kokku ja ära jumalapärast midagi ära viska. Mina ostsin hiljem kasutatud telliseid kokku, 50 eesti senti tükk. Sa ei kujuta praegu ettegi, kus neid täiteks vaja hakkab minema...

    VastaKustuta
  4. @lillekasvataja, tammelehed sobivad rododele multšiks. Pidi hea olema.

    VastaKustuta
  5. @thela, viisin end selle kraamiga kurssi jah. Ma kasutangi kindaid nii palju kui ei eales varem ja eks see on mõistlik. Kindad on õnneks muutunud ka normaalsemaks, tehakse sellisest materjalist, et käsi saab hingata ka.

    Seesama eterniidi ladustamine ongi üks peavalu. Kokku koguda ja ära lasta viia, sélline plaan tekkiski, aga koht, kuhu hilhem ligi saaks. Tuleb ilmselt ikkagi maja lähedusse vedada või kavandatava tee äärde.

    Tellised ja šmotid panen tallele.

    VastaKustuta
  6. @Muhedik, mina pean ilmselt esimese hooga selle värvipalaviku ära põdema, siis hakkan ka rohelist igatsema :)

    Küllap rahunen maikuuks maha, aprill on lihtsalt intensiivne ettevalmistus nendel pindadel, kuhu midagi tahaks panna ja nendel, mis hullult silma riivavad.

    Pean ilmselt siiki ühe laisa päeva sisse viima.Õuekiiges vedelema ja muretult vilistama. nt tunni või kaks.

    VastaKustuta
  7. :) Tead, mul on eriline anne mõne inimese kibekiire tööpäev ära rikkuda ja ma olen täitsa võimeline Sulle selle muretu vilistamise organiseerima :D

    Ja mis sellesse värvipalavikku puutub, siis, et teda varakevadel ka näha oleks, tuleb Sul kümneid tuhandeid sibulaid maase külvata:), sest väheste koguste juures otsid neid niikuinii luubiga.
    Mul lähevad varsti suured forsüütiapõõsad õitsema, vat see on vaatepilt.

    VastaKustuta
  8. Just, õige tähelepanek Muhedikult sibulate kulunormi kohta. Istuta aga jah kõigepealt forsüütia.

    Ma näiteks tahaksin tagasihoidlikult 10 ruutmeetrit krookuseid oma samblasemasse muruossa. Selleks vaja umbes 1000 sibulat. Peaks vist sügiseks tellima 500-seid pakkisid näiteks www.bulbi.nl veebipoest - 30 eur pakk. Saatmiskulu 25 eur ja ei sõltu tellimuse suurusest. Kõige parem oleks mitme peale tellida.

    Aga sulle mõnekaupa lähedalt imetlemiseks võin mõned sordinäidised eraldada küll.

    VastaKustuta
  9. et hiljem ei peaks ennast maapõhja vanduma? heh... seda teed sa ilmselt nagunii :). kui ma meenutan, mitu korda me oma suure laua- ja prussikoormaga mööda õue edasi-tagasi jooksime, hakkab pehmelt öeldes imelik :)))). naabrid tõenäoliselt pidasid meie hobi üsna kentsakaks.

    ja ma olen ka märganud, et tõesti peab miskit kohta kaua aega vahtima, et nö õige mõte pähe tuleks. aga ma olen ka seda märganud, et seni, kuni sa mitte midagi ei tee, ei hakkagi need kohad sinuga rääkima. s.t. õiged mõtted tulevad siis, kui sa seal midagi suurt oled juba ette võtnud. ja soovitavalt valmis ka saanud :))))

    rodod söövad tammelehti jah, kohe suure mõnuga.

    eterniidi jaoks lisaks kinnastele kindlasti ka maskid! - nende imeväikesed kiud lähevad kopsu ja just seal nad pahandust teevadki. ka riided tuleks pärast eterniidiga tegutsemist õues korralikult ära kloppida (mask ees!).

    VastaKustuta
  10. tii
    kui sa neid krooksusid tellima hakkad, anna pln märku, ma vist ühineks ka!

    VastaKustuta
  11. Mäletan seda tunnet, see oli justkui eile, selline särin pidevalt sees - nii palju uut ja huvitavat teha! Oled väga tubli, et ikka istud ka vahepeal, sest tähtis on toimetada rahulikult ja vahepeal mõtetel vabalt joosta lasta!

    VastaKustuta