reede, 16. märts 2012

plaanid

Nii väga ma selle kevadega ei kiirustakski, kuigi eks ma olen saanud ikka haruldaselt leebe kohtlemise osaliseks. Esiteks olen kõige suurema külmaga kodunt ära olnud ja löögi on enda peale võtnud väike tubli koduhoidja. Mul on olnud aega plaani pidada, aga pean enese laituseks ütlema, et need on ikka veel udused. Maja on vastu pidanud -33 ja minu vesi ja nn kanalisatsioon ei külmundki ära, mis on haruldane, sest kui te seda viimast värki näinud oleksite. Igal juhul sain ma nüüd pesumasina ühendatud, kaua võib musta pesuga mööda ilma kolada :)

Valemisse lisandub igasuguseid ikse, nt kavandatakse meie kanti kergliiklusteed ja asjaajamise käigus sain teda, et 50 m teest on teekaitsetsoon, mis ulatub minu nn eesaeda rohkem kui mulle meeldiks. See pole üldse mitte tore. Kui maja on u 100 aastane, siis tee on igal juhul noorem ja mis mõttes kehtestatakse seadusi ... (toriseb). Ka plaanitakse maa võõrandamist ehk äralõiget. Sellega kaasneb nii positiivset kui negatiivset. Nt see küsimus, et kui nad saavad minult maad, kas siis nihkub 50 m edasi? Kas nad võivad võõrandatud maa arvel nt 10 aastat hiljem teed laiendama hakata?! 
Viimane aeg on ka naabritega tuttavaks saada, ma olen ju selline tagurpidi suhtleja, ei trügi väga tutvuma:(

See selleks.
Lumi sulab ja esimesed talgud plaanin teha oksakorituseks, neid vedeleb hunnikute viisi ja sügisel ei jõudnud. Ka tuleb lauda alt ära vedada see hein, mis on poolmäändunud. Altpoolt tuli välja midagi turba taolist, selle peaks kuhugile ladustama, minu meelest tarvitatav kraam. Vaja on ära koristada see nõlv, kuhu plaanin püsikud kosuma panna, seal on kaks suurt tellisehunnikut ja ohtralt prügi. Õunapuud vajavad veel lõikamist, kui nad üldse ellu jäävad, sest võtsime palju maha, need oksad, mis olid kuivad või pehkinud ja mõne suure oksa ka. Mustsõstraid lõigatakse teadupärast hilissügisel, aga neisse põõsastesse on vaja ka vaadata.

Tiik on veel jääs. Nii tore, et ma sügisel tamme alt ära jõudsin koristada.
kanalisatsiooni rajamise plaane mõlgutada, aga nagu lumi sulab, võite mu maha kanda, siis on ilmselt 24/7 õues, kui tööaeg välja arvata. Õppima peab siis käigupealt.

Külvasin suvelilled maha. Esimesed, pole väga proovinud ja pipra, mis kõrvetas mind mitu tundi hiljemgi veel, sest ma hõõrusin kauna näppude vahel ja EI PESNUD käsi.  Õues on kogu aeg see kevade hõng, kui õhk on nii teistmoodi ja linnud käravad.
Morjendav on see, et vaja valmistuda neljaks kontrolltööks, ikka see aa, bee, hakka pähe. Aga muidu on kõik ju hästi, lihtsalt kolepiltide aeg.

5 kommentaari:

  1. Kahjuks jah, see 50m teekaitsetsoon nihkub edasi koos teeservaga. Aga seal kehtib ehituskeeld, s.t. püsivat ehitust sinna teha ei tohi. See ei tähenda, et sa seal üldse midagi teha ei tohiks.
    Kui aga selles tsoonis on näiteks olemasolev vundament, siis sellele võib ehitada küll.

    VastaKustuta
  2. Päris nii see siiski pole. "Teeseaduse"^´§13 lg 2 kohaselt on riigimaante teekaitsevööndi laiuseks 50 m sõiduraja teljest s.t. äralõike suurus oleneb sellest kui kaugel on krundi piirdest olemasolev tee . Selle 50 m sisse arvestatakse nii pool sõidurada kui olemasolev teepeenar. Äralõige on sellest 50 m-st ikka oluliselt väiksem. Kuidas Sa seda teekaitsevööndit kasutada saad (hekk, haljastus) on kokkulepete küsimus ja ükski tont pole nii hirmus kui ta algul näib, iga esialgselt halva asja saab pöörata enda kasuks. Aga need vanad kuurid las jääda sel aastal veel alles, edaspidi on neid aega lammutada küll.

    Aga Sa ära mitte mõtlegi, et Sa blogisse midagi kirja ei pane, me hakkame lihtsalt siis jalgu trampima ja väga kõva häälega karjuma:) Mõne vihmapäeva võid ju ikka meiega veeta.

    VastaKustuta
  3. Tere tulemast maanteeääre klubisse. Meil võeti maantee ja maja vahelt mitukümmend aastat kasvanud puud naksti juure pealt maha ja just sinna oli vaja teha jalgrattatee. Samal ajal on teisel pool teed kuni raudteeni vaba maa, mis on planeeritud tööstuspargiks. Ma ei tea, kas tõesti ei saanud tööstuspargi ala 10 m kitsam olla, kui et peab tee täpselt inimeste akna alla tegema? Ma olen juba peaaegu harjunud möödakäijatega pidevas silmsidemes olema. Sest just selle koha pealt oli ka äärmiselt vajalik tee nii kõrgele üles tõsta, et nad ikka meie suppipotti ka näeksid. Aga Sa ole kohe valvas, kui nad miskit toimetama hakkavad, meil näiteks blokiti jalgvärav ära, külvati sinna ette muru ja tõsteti kivid ka ette.

    VastaKustuta
  4. :) segadus ja plaanid ... Sa oleks nagu minu ellu kolinud! Ei no jõudu Sulle!
    Aga küll te hakkama saate, see vana maja elustamine on kindlasti vahva.
    Jube põnev oleks Sinu stardipaika näha. Kui ma kevadel seal ümber tiirutan, kas tohib, me astume läbi? :) toon Sulle mõned tubakad ...

    VastaKustuta