laupäev, 31. märts 2012

esimesed kevadtalgud (väsinud kui puruvana#)

See taevavärk töötab muide väga hästi. Küllap pidigi täna see põhjatuul puhuma, sest me saime korda ühe väga mõnusa paiga sauna taga. Või pool-sauna-taga-augus. Me nimetasime selle ära, aga ma olen nii väsinud, et ei mäleta enam. Küll homme meelde tuleb.
Tänane hommik aga algas sellega, et mul käis külas seesama tisler Helmut, kes mõned nädalad tagasi mulle pisut maja ajaloost rääkis ja tõi mõned fotod. Uuel nädalal skännin ja panen ehk välja ka. Pildistatud viiekümnendatel ja kuuekümnendatel. Viiekümnendatel olevat minu maja esimeses toas olnud vallamaja :D, tagatoas elas vanaema. Vot nii. Krundil asuv vundament aga kuulub pritsumajale ja osa sellest jätkub naabrimehe krundil. Need korstna moodi asjad aga on hoopis kunagised sambad. Küllap sellele kõigele tuleb järge. On väga hea teada, mis siin kunagi olnud on. Piltidel on see maja muide päris kole. Nii, et täna näeb päris kabe välja :)

Mul olid väga tublid abilised ja üks eriti suur abiline. Oksapurustajaga töötamine on täiesti ok ja mul on nüüd hulgaliselt lehtpuumultši. Minu töö läheb homme edasi ja homme pildistan ja jätkan sealt, kus järg pooleli. Puruvana läheb kukub nüüd jalapealt voodisse...

#minu mäletamist mööda nimetasime me puruvanadeks miskeid putukaid või tõuke, kelle ümber oli puukoorest kest, aga nad uimerdasid sellega kusagil, vist jõe ääres. Minu meelest me mängisime nendega, aga ma pole ka kindel. Lapsepõlve värk, ei mäleta veel hästi.

... järgneb

10 kommentaari:

  1. Puhka end hästi välja, täna tõotab ilusa ilmaga päev tulla, saad edasi aias madistada. Või sauna taga augus ... icc
    Vanad fotod on huvitavad, kohad muutuvad tundmatuseni.
    Aga kui multshivajadust pole, siis ma isiklikult ei viitsi, ausalt öeldes, seal seista, masin on ikka suht aeganõudev.

    VastaKustuta
  2. Ongi hea, et aias palju teha. Meil oli viimati kolm !!! eksamit, ootame tulemusi, ma läheks hulluks kui õues midagi teha ei saaks!

    VastaKustuta
  3. Ikka jaksu edaspidiseks!

    VastaKustuta
  4. Ootan huviga järge ja pilte!

    VastaKustuta
  5. Jajaa- pilte, pilte! Aga kas puruvanad on ikka väsinud, ehk on nad lihtsalt säärased aeglased tegelased:D. Naersin seda võrdlust kohe tükk aega.
    Säästa ikka veidi seda jõukest, Sul on terve pikk hooaeg veel ees. Aga ma kujutan ette, millist rahuldust see eilne tööpäev võis pakkuda.

    VastaKustuta
  6. Huvitav, et alateadvus leiab sobivaid võrdlusi ka napi info põhjal. Puruvanad on jah aeglaselt vees ja niiskes keskkonnas liikuvad tüübid. Nad peavadki liikuma aeglaselt, sest maja tahab kaasa vedamist. Inimlikust seisukohast vaadates peaks see üks väsitav tegevus olema küll. Teisalt - puruvanad on väga kohanemisvõimelised. Lapsena ajasime erinevaid puruvanasid
    majakestest välja ja pakkusime neile võõraid ehitusmaterjale - värvilisi paberitükikesi ja mitmesuguseid purusid. Peagi valmisid tehismaterjalist majakesed ja puruvanad olid valmis oma igapäevast elu jätkama. Puruvanakeste kohta lugemist siit.
    Sinule aga jõudu!

    VastaKustuta
  7. Tuletasid mullegi puruvanakeste mängu meelde, vanaonu juures ojakese kaldal oli see üks vees songerdamise põhjuseid.
    Et kõige plaanituga valmis saada, võta ikka puhke- ja istumise aega ka!Jõudu ja jaksu!

    VastaKustuta
  8. Mulle meeldis ka ikka jõekaldal puruvanasid uurida. Nii lahedad tegelased. Ja Sulle ikka edu ja jaksu!

    VastaKustuta
  9. Hm, võib olla peakski tsiilist puruvanaks ümber kvalifitseeruma. Väsind keha toob huvitavid kihte lagedale:) Ongi puruvanad olemas :D

    @i_lillekasvataja, need tulemused võiks jah kiiremini ilmuda ja kommenteeritult :)

    @Muhedik, olin küll väga rahul:)

    VastaKustuta
  10. @Tii! Aitäh lingi eest, igavesti vahva lugemine ja huvitav info :)

    VastaKustuta