esmaspäev, 13. veebruar 2012

väheke värvi

Mind huvitab, kas tegemist on lihtsalt hea fotoga või ongi need taimed sellise tooniga? Heleeniumi olen näinud kahe õietooniga, kollased ja pruunid. Kas keegi hääd sõbrad, kasvatab punaseid ka? Hansaplantil oli müüginimekirjas heleenium `Red jevel`

Aconitum `Henryi s Spark`

foto:http://www.vanbloem.com/index.cfm/fuseaction/plants.plantDetail/plant_id/473/index.htm

Helenium `Sahins Early Flower`

foto:http://www.telegraph.co.uk/gardening/howtogrow/3343654/How-to-grow-heleniums.html
Külastasin Huntingbrook Gardens galeriid ja sealt hakkas silma.

P S ilmajuttu ka. Laupäeva hommikul -22, pühapäeval leebe -12. Täna hommikul -10 ja pliit ei tõmba sugugi juba eilsest, nii et lubatud madalrõhkkond on tulekul. Täna polnud päikest :(
Hakkasin taimenimekirju koostama.
Ja Räpinast tõin riitsinuse seemneid :) Ikka seesama riitsinus, mille ma söödavate (loe ravimtaimede) hulka liigitasin :DD

7 kommentaari:

  1. Oi kui ilus heleenium. Muide, riitsinus kasvas eelmisel aastal TÜ Botaanikaaia ravimtaimeaias ja ma, aferist, korjasin selle seemneid.
    Nimekirju armastan ka;)

    VastaKustuta
  2. Mu meelest on nii heleeniumi kui peiulille kroonlehtede värvivariatsioonid üsna sarnases ulatuses - helekollasest üle orazkuldse tumepunase suunas. Heleeniumil on vaid tihti erivärviline südamikuosa, mis võib üleni või osaliselt pruun olla. Päris mitmeid sorte on pakkuda Aiasõbral

    VastaKustuta
  3. Mis nimekirjad, olemasolevatest või unelmatest? Meelde tuli, see üks pojeng (Sul nimetu) oli Bu Te
    Heleeniumidest oli mu meelest juttu Taga talu blogis, uuri lähemalt, ma täpselt ei mäleta. Aga see foto tuletab hoopiski siilkübarat miskipärast meelde:(, aga praeguses sordiaretuses tehakse imeasju, alati ei tunne enam taime äragi.
    Riitsinusest ei maksa salatit tõepoolest tegema hakata:D
    See album oli muidugi fantastiline, lausa minu unelmate aed, aga mul pole teda kuskile teha:(( Kunagi mõtlesin, et süvendan oma oru põhja nagu seal 77.fotol, aga mul seal ja kõrgemal nõlval ju puhas kruus, peale männi ei istuta midagi eriti:(((

    VastaKustuta
  4. Nimekiri olemasolevatest. Mõned on hästi kirja pandud, mõned on jäänud välja. Ma pean kodupraktika jaoks ülevaate saama. Nüüd olen jõudnud vaevalisse munemisstaadiumisse. Pisut hajameelseks muudab. Olen juba paar olulist paberit kuhugile paigutanud. Mul on ka kombeks koolis keerulisemaid ülesandeid valida, selle asemel, et valida 60 lille pildistamine. Aga muidu ei õpi ka midagi.

    @Muhedik, vot kui sa oru ka ära teeksid, see oleks hiiglama äge! Ma vaatasin seda galeriid ja mulle meeldis, kuigi oleks tahtnud seal rohkem okaspuid näha. Piet Oudolffi stiili meenutas ka.

    VastaKustuta
  5. No see on kas maitseasi või on Iirimaal tõesti okaspuude kasvatamisega mingid probleemid või on seal nii soe, et neil seal on seda rohelist värvi niigi piisavalt. Mina istutaksin sinna metsaossa samuti kuuski ja nulge ja mände ja...:)Mu meelest tekitavad okaspuud mingi erilise turvalisuse ja need õiged aiaruumi seinad.
    Eks need loodusaiad ja nende erinevad tüübid ikka meenuta midagi:)

    VastaKustuta