kolmapäev, 11. jaanuar 2012

Kompostist ja koolist

Koolist ei kirjuta ma tegelikult suurt midagi :) Üks vajalik koolitöö ootab tegemist ja mõningase materjali kogumise järel leidsin huvitava lingi, mis viitas köögijäätmete kompostimise meetodile.
Bokashi võib olla nii toode kui meetod. You Tube õpetab sellisel moel:
How to make Bokashi

Väidetavalt aitab kaasa kiirele lagunemisele ja vähendab lehka. Kas seda kraami kasutataksegi välikempsudes?

Sellest kraamist on ohtralt juttu i-avarustes, isegi Bokashi blogi leidsin kui see just lausreklaam pole. Huvitav ikka.
Ja nüüd ma tahaksingi teada, kas keegi selle blogi külastajatest on seda kraami kasutanud? Äkitsi on tegemist millegi sellisega, mida iga konsum vms müüb, aga mina viibin endiselt õndsas teadmatuses.
Palun siis sel pimedal aal mind valgustada, jagada kogemusi :)

2 kommentaari:

  1. vat pole kuulnudki, neid pilte vaadates sarnaneb see värk nats koiirile. googeldasin ja leidsin ka ühe rootsikeelse lehe /mitte, et ma seda lugeda oskaksin/, aga ju teda seal ka müügil on. Tasuks ehk küsida ka meie schetelig´ist, nemad toovad samuti igasugu imeasju aedade tarvis maale, äkki mõni seal teab.

    VastaKustuta
  2. Anonüümne11 jaanuar, 2012

    Olen seda nisukliidest tehtud kompostimise asjandust proovinud. Toodi siis kui ma oma biokomposterit käima ei saanud. Noh, seal ta aitas küll, eks see kompostimiseks vajalike mikroorganismidele hea startersööt, aga kuramuse kallis värk (väike kotitäis, vist oli 2kg, maksis pea 200 SEK-i.
    Nad ise kasutavad seda nn aeroobseks kompostilisandiks, mis ei laskvat toidujäätmeid roiskuma, kuigi kui aus olla, siis selle paki ülejääk läks mul ise halli ja haisema.
    Venes ka müügis, aga pole juhtunud üheski aiafoorumis (kuigi ma sel aastal olen neid vähe lugenud) selle lohta miskit lugema, ainult siin tiba sellest juttu:
    http://russian.alibaba.com/product-free/bokashi-121279375.html

    Mirjam

    VastaKustuta