reede, 25. november 2011

Koolinädal

Koolinädal sai selleks korraks läbi. "Seitsmendat päeva koolis ja juba nii palju teada saanud" :D (väetiseõpetuse tund). Kooli läksin küll veidi loppis olekus, sest uue kodu toimetused on mu veidi liistule tõmmanud, aga kuna botaanika kukkus tunniplaanist välja ... ja lehevihikut ma ei suutnud enam täiendada, siis läks elu edasi õppimise tähe all. Loengud toimuvad meil reeglina kella kaheksast hommikul u kolmveerand kuueni. Mõnel päeval võib minna ka kolmveerand seitsmeni. Vahel väsib ka, aga mõni õpetaja on nii hea, et suudab sulle sellisel tunnil ka nt väetisõpetuse selgeks teha. Selle nädala jooksul mõtlesin mitu korda, et statsidel ikka veab, nad saavad kõike märksa põhjalikumalt. (on muidugi aineid, mille puhul see mind ei kurvasta).
Veendusin veelkord selles, et olen aeglase taibuga kiire õppija :D s.t. vahepeal tahaks võtta selle kiirelt ladustatud loengu ja tõmbuda rahulikult kuhugile nurka asja uurima, nt okaspuud, oeh. Mingi vaist on mul olemas ja seda on lohutav teada, aga puusalt tulistaja ma pole, (või kui olen, siis märki küll ei taba). Sain selgemaks puuviljanduse oksamaterjali ja umbrohtusid tundsin ka päris hästi. See kaugelt õppimine on nagu külaskäik uude aeda - vaade on hingemattev ja esimesel korral näed seda, mida näidata on tahetud, kõik hilisemad kihid ning vaated avanevad läbi aedniku ja sinu oskuse märgata ja küsida.
Taimekaitse oli põnev ja mullaõpetus ka, kuigi see vastupidine värk - liivsavi, saviliiv ajab mind jätkuvalt segadusse, kas ei võinud siis loogilisemalt kokku leppida?
 Nagu korralikule koolijütsile kohane, meeldivad mulle praktikatunnid üle kõige, siis saab proovida. Teedeehitust näiteks. Reet Palusalu aine. Kui hoiaks veeeeel veidi ilma, siis ma sordiks neid tellisehunnikuid ja harjutaks edasi, sest me saime vaid proovida ja need tunnid läksid nagu minutid. See oli ka kõige lühema lõunaga päev, sest enamus tahtis võimalikult kiiresti oma kivide juurde tagasi jõuda :)



Klombitud kividest ehitamine toimub järgmisel koolinädalal.






Minu maakivinurgake enne lõunat
Õppimise koht. Leia pildilt minu vead :)
Siis me külvasime salatit ja istutasime rohtpistikuid ja näppisime kasvuhoone peenmehhaanikat, tegelikult vaatasime pealt. Sain aru, et mulle meeldib loodimine, kuigi see võttis hullult aega ja mul oleks vaja korralikku loodi ja et peaks enne suurt lund külla minema, nt Muhedikele, sest need okaspuud, need okaspuud...
Lõpetuseks eriti hea uudis. Minu küsimusele, et kas uut okaspuude raamatut ka tuleb, vastas õp Vaasa, et on jah tulemas. Selle ma ostaksin :)

Uueks koolinädalaks aga jäi roppumoodi kodutöid.


6 kommentaari:

  1. Kogu Su jutt teeb ainult kadedaks:) (noh heas mõttes ikka). Meie oleme kõiki tegemisi siin põlve otsas leiutanud, ei teagi, on see hea või halb, aga mõtlemist, analüüsimist ja kõiksugu peamurdmist lihtsate asjade juures on ikka ilmatuma palju olnud. Ega ma ilmaaegu ütle, et kõige raskem töö on mõtlemine.

    Ja küll on Sul varsti see nurkapugemise ja juurdlemise aeg ka käes, varsti saad koduga lõdvemalt võtta.
    Ja lood peab olema pikk, jupatsiga pole midagi peale hakata:), seda läheb majapidamises ikka vaja.

    Külla võiksid küll tulla, saaksid kõik okkad ja käbid üle lugeda, neid peaks siin ikka jaguma.

    VastaKustuta
  2. @Muhedik, tulemuste järgi otsustades on see hea :), rääkimata sellest, et sul pole kunagi kahju olnud kogemusi jagada.
    Meil on paar õppejõudu, kes rõhutavad ka seda, et tuleb ise proovida ja veenduda, et asjad käivad just nii ja lisada mingi oma nipp ja nõks. Lisaks veel "algaja õnn" või õnnis teadmatus, mis võib anda uusi põnevaid tulemusi :) (seda oled sa ise ka öelnud:D)

    Aga seda nurka tõmbumise värki mõtlesin ma koolis, siin on õppimise koht, et mõne aine puhul oleks mõistlik eeltööd teha, et kui määramiseks läheb, siis jõuaks sammu pidada :D Ikka see dendroloogia, milles mul kogemused täiesti puuduvad.

    Pikk lood kulub marjaks ära tõesti. Mu tööriista nimekiri muudkui pikeneb:D

    VastaKustuta
  3. P.S. kui me seal oma ruutmeetrikest teed nahistasime, siis mõtlesimegi, et praktikal saaksime ammu juba töödejuhataja käest mööda päid ja jalgu, 1h teooriat ja 3h nikerdamist= 1 ruutmeeter :D, milline ajakulu.

    VastaKustuta
  4. Liivsavi ja saviliivaga on nagu magushapu ja hapukasmagusaga. Sirje Tooding tegi meile lihtsa võileivanäite abil asja selgeks- kumba on rohkem, kas võid või leiba? :) Paistab, et meie sessid langevad ühele nädalale, oleks tore koolis trehvata. Esimese aasta programm on aiandusel ja maastikul küllaltki sarnane. Edu õpingutes!

    VastaKustuta
  5. @mammutriinu, nii sassis mul see polegi nagu pudur ja kapsad :D
    Luban järgmiseks sessiks paremini ettevalmiśtuda, siis jääb seltsielu jaoks ka aega :)

    VastaKustuta