kolmapäev, 12. oktoober 2011

liguster ja robiinia

Elu on läinud huvitavaks. Nimelt kõnnin ma nüüd mööda linna ja vahin puid ning põõsaid. Varem vahtisin taimi :) Riiamäelt koju kõndides leidsin põõsad, mida ma varem polnud märganud. Pildistasin üles ja õhtul võtsin virna raamatuid ette ja asusin tuvastama. Polnudki keeruline. Tegemist peaks olema hariliku ligustriga ehk Ligustrum vulgarega



Nagu pildilt näha, üles võetud vihmase ilmaga, aga see põõsarida, (neid kasvas seal umbes 4-5), oli väga ilus. Rein Sanderi raamatust lugesin, et ta võib kasvada 2-3 m kõrguseks, tema viljad on mürgised. Soojemas kliimas on ta igihaljas. Teda on üsna palju ka hekitaimena kasvatatud. Võib olla oligi tegemist hekijäänustega?
Minu kadunud leht aga kuulub harilikule robiiniale ehk Robinia pseudoaciale Viimane seletab nii mõndagi. Hakkasin Muhediku kommentaari peale otsima akaatsiat ja hiljem robiiniat. Sest kasvuhoones ma küll ei käinud :)
Nimelt kasvab koduskodus Pärnumaal Valge akaatsia (peaks tema kõrguse ära mõõtma, sest ta on päris suur puu juba) ja annab ohtralt võsusid ja tema ogad on mulle hästi teada. Ega ma siiani ju suurt ei süvenenud, ühed akaatsiad kõik :) Tema aga on hoopis pseudo :( ehk harilik robiinia.


Vähemasti on nüüd neil kahel oma lugu ja robiinia jääb mulle hästi meelde.

4 kommentaari:

  1. :) ja mida edasi, seda huvitavamaks läheb, mitte ainult see taimendus, vaid kogu elu.

    A mis nüüd puuudesse ja põõsastesse puutub, on ju nemad ka ikka taimed, puittaimed nimelt, eksju:)

    Nende rahvakeelsete nimedega peab väga ette vaatlik olema, ma olen nii nagu Sina nüüd akaatsiat kunagi otsinud ka pruudiloore:D

    VastaKustuta
  2. PS ongi nii, et algajad aednikud käivad peaaegu käpakil ja imetlevad oma padjandeid ja muid mikroskoopilisi isendeid, samm edasi ja aetakse end püsti, et näha silmade kõrgusele ja sealt edasi sirutatakse end päris välja, et pea kuklasse ajada. Evolutsioon:)!

    VastaKustuta
  3. Aga samblad-samblikud & mikroskoopilised vormid jäävad:)
    Lisandub teadmine putukatest:D

    VastaKustuta