reede, 7. oktoober 2011

Cercis canadensis ?

Puittaimede kodutöö nr 1 on lehevihik. Üldiselt ei taha ma sellest rääkida, ma korjan üsna hüsteeriliselt lehti enne kui kõik lagedaks langeb. Täna käisin botaanikaaias puid ja põõsaid pildistamas. Olen koju tassinud puude määrajaid ja ostnud riiulisse ka Urmas Rohu kaks puuraamatut. Vanade ajalehtedel on jälle üks tarbimisviis juures - kaasaskantav kiirherbaliseerimise tasku. See vajab tuunimist veel, aga herbaariumi materjali transpordiks sobib hästi. Aga kas ma tõepoolest korjasin täna sellise puu lehti???


See peaks olema see puu kevadel, kui uskuda internetti.


Tal on muide imeilusad lehed.

Silmailu Tartu botaanikaaiast. Oli muudki ilusat, aga täna polnud selleks aega.

5 kommentaari:

  1. Räägitakse jah, et ta selline on. Mina ei ole isiklikult näinud. Aga küsi Kadaka käest, temal üks eksemplar peaks olema, nooruke küll.

    VastaKustuta
  2. lehe järgi tundub juudapuu olevat küll - õitsemas pole näinud - aga pildilt vaadatuna on ikka väga kena :)
    Ma mäletan, et me pidime kodumaistest puudest herbaariumi tegema - ja kuda ma siis mööda metsi kalpsasin. Nu lehtedega polnud väga hull - määrasin kenasti ära. Aga kõikse hullem oli kui pidime talvel okste herbaariumit tegema - vat määra siis pungade ja koore järgi ära, kes mis on. Eriti kui sa asjast ööd ega mütsi veel ei jaganud :D

    VastaKustuta
  3. :D Õnneks on Tartus Botaanikaaed, kus ka okstel ja pungadel on nimed juures:) ja seal töötavad ka väga abivalmis inimesed, kes hädalist kunagi ukse taha ei saada.

    Juudapuu on see tõesti, õitsemas nägin ma teda paarkümmend aastat tagasi Salaspilsis. Meie aedade jaoks on ta ilmselt veidi talveõrn, ehk kuskil eriti soojas kohas peab ta pikemalt vastu.
    Tartu BA katlas võiks teda ehk peale mõnda soojemat talve ka õites vaadata.

    VastaKustuta
  4. Ohjah, ma käisin pyhapäeval botaanikaaias. Seal oli ikka veel ilus.
    Tänu hekkide istutamisele hakkan ma varsti juba põhilisi puittaimi:) ära tundma, aga raagus viljapuude koha peal on ikka veel hall laik. Tahaxin ka puid määrata osata, nagu teile õpetataxe, aga mul jääb puudu systeemsest lähenemisest:).

    VastaKustuta
  5. Sedasorti määramist hakkame ilmselt novembris õppima ja oh, see saab raske olema. Esialgu on lehtedega sebimist veel palju.

    Urmas Rohu 90 kodumaist puittaime on muide väga hea raamat õppimiseks.

    VastaKustuta