neljapäev, 11. august 2011

Vihmanädal.Sajab õunu.


http://www.flickr.com/photos/50007121@N00/430535667/



Vihma üle ei nurise, kallab mõõdukate pausidega, laseb viisakalt siin-seal toimetada. (Eba)muru taastub ja varsti juba vohab ka. Teod on hakanud välja ronima, neil ikka karm suvi selja taga, read on tublisti hõrenenud. Teen aias ümberkorraldusi, eile tõstsin ära mõned nelgipadajandid, mis on ühes kohas aastaid kasvanud. Ehmatav tühik.

Mul on peas unistuste aed ja seal aias on Triiphoone, mille prussidele on kirjutet mõni hea lause. Triiphoones on Istumisekoht ja potistamise koht ja kasvamise koht ja kastekannu koht ja tööriista sein... ei, see on teises kohas. Võib olla on lehtla, (aias muidugi), sest pergolat ma veel ei taha. Unistuste aias on Ruumi, õigupoolest on seal mitmeid ruume ja ühe ruumi otsas on kollane aiakäru. Teise ruumi otsas on org.
Muide, kõik mu aiatööriistad on selles aias oranžid või kollased ja mõnel on pult ka. Kivimüürid, kõrgpeenrad ja müüri sisse ehitet looreha ratas (naerab). Põõsaste loetelu ma ei tee. Ma vaatasin täna Järvselja pakkumisi. Vaadake teie ka :)

Tegelikult oli veidi kehva õhtu, sest ma pidin ikkagi kolm suurt päevaliiliate puhmast üles võtma, nende hulgas ka päevaliilia variegata. Seen :( Kusjuures, ma kahtlustan, et see oli minu ülekastmise tulemus. Panin nad kevadel uude kohta ja tahtsin kangesti kasvama ajada. Mikrokliima puhmaste vahel oli vilets ja kastmisega andsin ilmselt hoogu, sest teised aia päevaliiliad on terved. Loobumine käib aia juurde, aga vahel on see ikka valus küll.

Kask aga võiks vabalt Emajõe luhta kuivatada, sest aianurgas on ta kogu vee ja vihmavee sisse tõmmanud. Kuna suved näikse meil ka aina troopilisemaks minevat, v a täna, siis saab sinna paigutada vähenõudlikud taimed. Ma ei tea, kas müürilill on vähenõudlik? Mul on teda mitmeks jagatud, et kui kase all ei kesta, siis mõnes teises kohas küll. Laudleht küll ei ole, aga ta on visa hingega, tänavu alustas kolmandat korda lehtede esile manamist ja need noored lehed on väga armsad. Nummileht võiks ta nimi olla. Otsisin talle preemiaks parema koha.

Mahaistutatud hostad ei kõssagi veel.
Ma pean veelkord süvenema okkamultsi teemasse, sest mul on hetkel muna-kanas-muna periood ja igasuguseid mõtteid tuleb.

Liiga vara läheb pimedaks, kui seitsmeks koju jõuda, ei saa tuhkagi tehtud. Õunu sajab. Rohkem.
Seda tahtsin ka öelda, et päris tore on vahelduseks riidesse panna ja sokid üles otsida. Neid laekub nüüd pessu kakshaaval.

Vot ja aitäh Karinile, kes mu (virtuaalselt) Järvseljale juhatas.

8 kommentaari:

  1. No kell 7 on veel päris valge ja see paar tunnikest ongi paras aias toimetada, muidu tuuseldadki kõik päris segi:)
    Ega need värskelt istutatud taimed üldiselt sel aastal enam palju kõssama ei hakkagi, nad ju alles juurduvad. Aga suured puud on tõesti kui pumbad, ahnitsevad kogu vee omale ja teised vaadaku, kuidas saavad.

    Oi, mul on kahju, et Sa seda Järvselja lehte ei teadnud, aga ma võin Sulle öelda, et kohapeal on neid põõsaid ja muid asjasi ikka hoopis palju rohkem, tavaliselt ripub seal vaid kevadine nimekiri, ühel inimesel ei jätku lihtsalt rohkemaks aega. Nii,et tasub kohale minna, suure kaubikuga;)

    VastaKustuta
  2. Tead - kui väga tugevalt unistad, siis on unistustel võime ka täide minna :)
    Seega, mine tea - vbl mõne aasta pärast kutsutakse meid aeda, kus on org ja triiphoone ja kollane käru jne :D

    Õunu uputab meil ka, lisaks vihmale

    VastaKustuta
  3. Näe - saab lõpuks ka Sinu blogis kommenteerida. Siiamaani olen tulutult üritanud ja vahepeal enam ei proovinud kah - kui mitmes teemas oleks kaasa rääikinud :)

    VastaKustuta
  4. See tunne, et ühel ilusal päeval... on mul endal ka sees:) Kindel värk.
    Tore, et see kommenteerimise jama korda sai.Kui miskit jama ette tuleb, antagu ikka teada.

    VastaKustuta
  5. Nii kaua kuni Sul seda orgu veel pole, mõtle selle peale, et orud on tavaliselt paksult sääski täis.
    Ilus triiphoone on ka minu unistus. Eeehhhh

    VastaKustuta
  6. triiphoone.. jaa, ma tean. ma sel kevadel sain/tegin :). ühe prussi peale on juhuslikult üks sõna ka kirjutatud.

    unistuste kohta ju öeldaksegi - ole oma soovidega ettevaatlik, nad võivad täituda :).

    ja õunad... oleks siia sajaks kasvõi üks pabulakegi...

    VastaKustuta
  7. Njaaa... soovid, unistused.
    Need ongi ju edasi viiv jõud, ilma nendeta ei oleks arengut.
    Mina ka unistan... Eriti unistan kõrvalhoonest, siis saaks hoovi pealt mustlaslaagri kuuri kolida :)
    Sadavad õunad on muru niitmise seisukohalt ikka väga tüütud.

    VastaKustuta
  8. Meil on aias õnneks ainult kaks õunapuud, nii on korjamine rohkem võimlemisharjutus. Niiduk teeb neist õunapuru ja herilastel, jee rõõmupidu.

    VastaKustuta