esmaspäev, 15. august 2011

uuekesed 2011.1

2011 suvi on põnev aeg. Aeda on lisandunud (minu mõõtkavas) hulgaliselt uustulnukaid.
Olen nakatunud hostadesse, päevaliiliatesse ja helmikpööristesse ja lisaks veel praegu murelapsed - pojengid. No ma ei tea. Täna mõõdan oma aia üle, et mitu meetrit siis ikkagi on, sest nii mõnigi külaline on üllatunud kui väike see kõik  on. Nojah, eks ma olen osav väikesed asjad suureks kirjutama (loe pildistama) :D 
P S ei mõõtnud veel, sain hoopis päevaliiliad paika.
Päeviku huvides lisan mõned lingid ja pildid ja püüan ka korrektselt laenud ära viidata.

Paeonia japonica 
Muhedikult.


Hemerocallis `Wedding Band`

Hemerocallis Foto: http://www.edaylilies.com/Wdaylilyinv.html
Päevaliilia on ostetud Aarne Kähri aiast. Tol päeval tõin koju kolm päevaliiliat ja nimetet liiliat soovitas Kähr kui vastupidavat ja rikkalikult õitsvat.
Edevuse laat ehk millele ma ei suutnud vastu panna:
 Hemerocallis `Thin Man`

Hemerocallis Foto: http://www.growsonyou.com/photo/slideshow/193639-daylily-thin-man
Wikipedia juhatas mind päevaliiliate aretaja Roger Merceri lehele Mercer´Garden
Seal jäin kataloogi vahtima.
Kolmas päevaliilia on Hemerocallis ´Hot Town` 
Need sõbrakesed said täna paika ja mõned veel, aga täna rohkem e-päevikusse kribida ei jõudnud. Eile tegin uue kaare ja täna paigutasin päevaliiliad, eelnevalt loobusin kribust-krabust. (sarvkannike, raikaerik). Vaatasin, et tumedalehelised helmikpöörised on küll väga ägedad, aga nad vajavad oma värvide esile toomiseks kontrasti.  Näiteks Heuchera `Midnight Rose (Aarne Kähri aiast)

Foto: http://sunnyside-gardens.com/plants/perennials/page/3/
`Lõpuks on kõik peenrad ääristet villase nõianõgesega  Stachys lanata, 
Esialgu ma paremini ei oska. Ahjaa, mina ei lase tal õitsema minna, sest see venitab ja vaevab taimed suisa rootsudeks, sest õievarred on jämedad ju. Korraks muidugi, aga siis lõikan tagasi, nii püsib ta terve suve ühtlane ja ilus. Kõik on endsielt veel kaootilise moega, aga hakkab looma. 

 Vahepeal mõtlesin, et nagu suur paberipoogen mõjub vabastavalt, nii ka suurem pind. Olin enda suhtes ülikriitiline, et ükskõik kui palju mulle ka ruumi anda, mina tahan koheselt kõik tiheda taimekatte alla panna. Peaks ikka klassikutelt õppima - tuult ja õhku lasta suuremalt:D

3 kommentaari:

  1. :D Nooo, kui oskuslikult mahutada, mahub ikka palju küll.
    Ja mõtle kui Sul ükskord on see AED ja ORG, milline varandus Sul siis juba olemas juba on, ei pea päris tühjalt kohalt alustama ja veel need puud ja põõsad, mida ju tahaks ka...:), ohh, neid avalikke armastusi tuleb veel ja rohkemgi

    VastaKustuta
  2. Minu arvates ka on villane nõianõges ilus ainult siis, kui teda õitsema ei lasta. Selle rääbakaks muutumise pärast ma kunagi ta oma aiast välja kaevasingi.

    VastaKustuta
  3. Mul tekkis paar nädalat tagasi selline mõte, et võiks neid hostasid ja helmikpööriseid olla. Siiani on nad mind üsna külmaks jätnud. Ja olen siis tuulanud netis ringi ja vaatanud, mida võiks aias olla. Tore oli Sinu aias meeldivamaid täiskomplektis näha.

    VastaKustuta