esmaspäev, 22. august 2011

Teele asutades ja ringi vahtides.

Hommikul startisin Pärnumaalt ja sõitsin Tartusse ilma märjaks saamata. Kodus on mehiselt sadanud, veesilm on päris kobedalt täis, aga aias veel ei vaju. Kõik on sirged, kui ehk tagetesed välja arvata.
Seenehuvilistele lisan eelmisse postitusse veel mõned pildid suursirmikust, isa tõi just enne ärasõitu ja kaks korjasin koduskodus tagaaiast. 
Ma lihtsalt pidin seda pildistama, sest see on vaid osa, mis pildile mahtus.


Kasvavad tagaaias ka
 Isa viinamarjadelele leidsin nime ka. Peaks olema sort Hasanski sladki. Minu omad alles värvuvad, aga Häädemeestel olid juba puha sinised. Isa leidis tagaaiast teo, kes osutus viinamäeteoks. Selline leid rõõmsaks ei tee. Ma loodan, et nad ei hakka hullult paljunema. Kanad põlgasid selle suutäie ära.

Pärnus jäin jälle linnahaljastust vahtima ja mul on küsimus suurele ringile ka. Mis selle pika taime nimi võiks olla? Pärnu linna kodukalt ei leidnud ma silpigi, kes neil lilli seab, aga võiks ja eriti tore oleks, kui tutvustataks ka, et sel suvel ehivad Pärnut need ja need taimed.


varred ja lehed

Ja siis hakkas mind see rohttaim ka huvitama, et kes on petuunia naaber?

Kodus aga ootas mind vahva üllatus. Nimelt viisin suve hakul alpikanni aeda, et nuumaku ennast Anna rõõmuks. (toataimedega on mul selline keeruline värk, et ainult eriti visad tüübid võivad koos minuga talvituda). Nuumaja aga otsustas hoopis õie teha. Fotokas pisut moonutab värvi, toon on hoopis sügavam. Vaatas mulle sealt vastu, et ega sa ei kavatse mind siia jätta!



6 kommentaari:

  1. Assaaa! No kus on alles viinamarjad! Oh kui hea meel mul on, meil on ka 1 taim seda sorti, etiketil oli aga hoopis peenemalt Hasaine Sladki:)
    See tigu kõlbavat endal süüa:D

    Minult suvikute kohta küsida ei maksa, siin on hulga targemaid. Äkki on petuunia naabriks mingi lehtertapp vms?

    A pöialt hoian ma ikka! Silinder on vajalik värk, aiavaasid ja -valgustid :D

    VastaKustuta
  2. See sort tundub jah ikka väga saagikas. Tänavu saab mahla. see on tore, sest koduveinist mina lugu ei pea. Ma selline kanapea rohkem, veini ei joo.
    Lehtertapi peale mõtlesin ise ka.

    :D silindrivärk on tõstetud kolmapäevale :D siis kohe kaks jutti. Põhiline, et närv mustaks ei läheks :)

    VastaKustuta
  3. Tundmatu lillaõieline graatsia tundub olevat raudyrt, liiginimi vist argentiina. TY Bot. aias oli a. raudyrt eelmisel aastal väga ilus. Kasvatataxe seemnest.Kahjux rohelist ronijat ei mäleta, kuigi yhes aiapoes öeldi... oli mingi oaline, aga ehk on abix Kanepi Aiandi vt suvelillede tootja kodukas...
    Kyll on ilusad viinamarjad.
    Loodan samuti, et see kole tigu jääb ainsax. Brr, jõledad loomad!

    VastaKustuta
  4. Käisime ka just hiljuti Pärnus ja vahtisin neidsamu lillepostamente, väga õnnestunud! Just need lillad olid erilahedad!

    VastaKustuta
  5. Mkmmm, raudürt see pole, teda olen kasvatanud ja tunnen, aga tekkinud on ju terve armee uusi, kellest ainugi pole.

    VastaKustuta
  6. Lillade õitega on jah raudürt, Verbena bonariensis, poln´d aega guugeldada eestikeelset nime.
    Aga see ronija vist ikka mingi lehtertapp, kuigi see peaks praegu õitsema, uba ei ole, neil on kolmetised lehed.
    Viinamarjad... mmmm...

    VastaKustuta