esmaspäev, 29. august 2011

Räpina. Mõned vastused.

Räpinasse saabusin üsna hommikul, päikselisel päeval peale vihma. Ilus oli.


 Selline kivimüür on ilus. Selles on värvi ja sirged jooned on ühendatud ümaratega, lahe.


Läksin üle silla ja kes mulle sealt vastu vaatas! Järvekarikas muidugi :D Nii tore, aasta tagasi poleks mul õrna aimugi olnud, kellega tegemist. Aitäh, blogijarahvas :)

Nojah ja seljakotis oli mul imelik valik kirjandust, noh, et tee peal lugemisega südant kinnitada. Iluaianduse käsiraamat ja Vigala Sassi kuldlõike raamat. Viimase võtsin kaasa, et uurida, kuidas siis on, tal on jooniseid Räpina aianduskoolist üle lehekülje.


Mul on kahju, et minu fotokas ei kandnud välja kõiki neid värve ja kontraste, millele oli üles ehitet suvine haljastus. Katseaia peenardel tegid nõges ja hall salvei uskumatuid värvitrikke. Päike võimendas violetset ja sinine oli selle taustal varjus väga väga selge. Ämbliklill soleeris mitmes värvikoosluses. Luban hilisemaid pilte, kui poolvari laseb värvidel nähtavale tulla.
Aga mõned vastused: Pärnu linnahaljastuses kasutatud roheline taim oli väga selle bataadi moodi. Ladinakeelse nimetuse järgi on nad siis üks suur perekond? nii et siis lehtertapp.
Bataat Ipomoea batatas `Marguerite`
Tundmatu kõrge taim osutus Argentiina raudürdiks (õite värv ei vasta tõele) :

Argentiina raudürt Verbena Banariensis `Finesse`
Katseaias oli tuttavat ja mõned tundmatud ka, nt kolmevärviline lehtertapp. Täiesti sõge värv

kolmevärviline lehtertapp Ipomoea tricolor
Nojah, naljamehi oli ka kohapeal käinud:


Selle kõrrelise nimesilti ma ei leidnud, aga väga effektne, isegi kui see fotolt välja ei tule:


Pinnasest sai aru, et alla on sadanud väga suur kogus vett korraga. Põllud olid üsna pehme moega. Vaadata oli palju ja täna on mul endiselt hea meel, et ma sinna läksin. Aitäh sõpradele!

3 kommentaari:

  1. Ilus see Räpina, ilmselt armas ka. Ja meeldejääv:)

    VastaKustuta
  2. Imelistes kohtades oled käinud!

    VastaKustuta
  3. Mõnda lähen veel tagasi ka :DD

    VastaKustuta