pühapäev, 7. august 2011

Mõõt täis

Päike lihtsalt kütabki juba nädal aega järjest. Eile lõi korraks tolmu kinni, isegi räästast ei tilkunud midagi.  Masendav. Ilmajaam rääkis mingist kahest viimasest soojast päevast! Halloo! See oli juba nädala keskel. Hommikud on jahedamad, aga lõunast alates läheb jamaks. Täna varjus +26.
Eile paigutasin ümber kukekannused (ohtra veega ja üles ja kohe maha ka), uskumatu, ma olen kastnud, aga see oli nii kuiv nagu liiv.  Veesilm aurab.

Mina ka lasen auru välja, õhtupoole kirjutan positiivsemalt. Loodetavasti.

Tegelesin veesilmaga ja otsustasin algse variandi juurde tagasi pöörduda, eks kevadel näis. Kive pole endiselt piisavalt, nii on kile nagu on. Minu meeleolu parandasid tublisti varblased. Nimelt elab neid siin palju. Ja kui ma olin ühe külje just neile mõeldes "kivistanud", tuli üks varblane ja oi ta mõnules. Seisis kahe jalaga vee sees (kivil) ja siis proovis end kivide vahel kasta ja siis veel ja veel.  Linnud naudivad seda veesilma küll täiega. Herilased ka, aga need kipuvad ära uppuma. Ühte vaablast olen ka näinud. Ma tean, et neile oleks miskit sillakest vaja, aga arvasin, et lame kivi kärab ka. (ei kära).

Vesi on savine, sest ma käisin jalgupidi sees, et uurida, kas vesiroosi juured on korras, sest mõned nädalad tagasi istutasid maja lapsed selle "ümber". Juured olid korras, aga ma pole kindel, kas ta kasvama ehk talveks valmistuda jõuab. Sellest oleks küll kahju. Vasakule jääb nüüd selline plaan, et sinna istutan sinised ja valged. Paika said valge karikakar, mandžuuria elulõng, kukekannus ja hostad. Hostad ei ole küll sinised ega valged, aga nad on Hostad.
Lubage esitleda: Hosta `Ground master` Ma pean selle õie ära võtma, aga kohe ei raatsinud, nii ilus on teine. Muhediku juurest. Selle pildi pealt ei paista, aga tal on õie peal Triibud.


 Tagasi lindude juurde. Ma katsetasin siis seda seguvärki ja tulemus on siin. Tulemus on veel toores, aga etteruttavalt tahan öelda aitäh Hilisele ja Muhedikule. See plätsimine oli absoluutselt nauditav. Hakkasin kahtlema, et kui ma tahan teha veekindlat värki, kas siis peaks turba segust välja jätma? Mul on nimelt plaan see või teine betoonleht veesilma äärde nii sättida, et lindudel oleks mugav. Kuhu ja kuidas ma täpselt veel ei tea.
Nii kaua ja nii poolik pole mul veel aed olnud, aga see on alles algus. Rahapuu istikut oleks ka vaja. Vihma ootamine tuleb ilmselt lõpetada või suhtuda nii, et sajab ja siis sajabki. (kuuma ilma mõju).Pagan, et see nädalavahetus ka nii lühike peab olema.

6 kommentaari:

  1. Mõõt on täis jah, ja südame ajab ka täis:( Linnas on ehk veidi kergem, kraanist ikka miskit tuleb, aga kui sedasi edasi läheb, siis siinmail läheb küll asi väga halvaks. Ja meie istutamised jälle seisavad, no ei saa seda mõnda potti maha pista.

    Aga Sul seal täitsa loob ju, isegi see kivipuudus ei sega, küll see vesigi esimese vihmaga selgineb.
    Ja kivilehed on ju täitsa kobedad:). Meil on nad tehtud turbata ja püsivad nüüd juba mitu aastat, aga traat on ikka sees.

    VastaKustuta
  2. Saartel olevat juba sadu ja Pärnumaal kastis ka, aga kas meile ka midagi jõuab? Tahaks loota. peate seal muhedikemaal otsa kuidagi lahti tegema, siis ehk mõikab linna ka:)

    Mulle tundub ka, et veesilm on suvenael ja aastanael ka, hakkab mulle järjest rohkem meeldima ja ma saan aru neist, kes kohe mitu teevad :DD

    Mul ei olnud traati (naabrimees oli ka ära)käepärast, kasutasin aknavõrku, plastmassist. Proovivärk. Lehekuju on ikka nii ilus. Tore kui seda muul aastaajal näha saab.

    VastaKustuta
  3. Vee jaoks tee seguga 1 tsement ja 4 (pestud)liiva või juba valmissegatud betooni, mida ka müüa on. Ilus on see valatud leht, kahju, et minul veel suuri lehti ei ole.
    Vast lohutab see, et meil seda vihma veel vähem tulnud, tänaöösi ja pool päeva saime paraja kastmisportsu.

    VastaKustuta
  4. See leht on nii nunnu. Ja kogu tiigindus ja linnukesed jne. Tahaks kaaaa.

    VastaKustuta
  5. Köögikata, sa võta maja mammad kokku ja pidage plaani. Kuigi tegelikult on vist vaja siis nagu isehakanud lillekasvataja omal ajal välja pakkus, kahte veesilma, ühte ülimadalat lastele ja teist ...
    Ainuke raskus on selles, et maja lapsi ei saa siis omapäi õuele lasta ja see on kõikse kriitilsem koht...

    Mulle tundus see ka ilmvõimatu, aga meie majas on toredad emad, kui nad vähegi jaksavad.

    VastaKustuta
  6. Ja kui Muhedik poleks mind torkinud, oleks kõik hoopis-hoopis igavam, nüüd on "muret" ja rõõmu kuhjaga. Muudkui asjatan ja vahin kiivalt teiste veesilmi :D, et millist ideed saaks hamsterdada:DD

    VastaKustuta