pühapäev, 3. juuli 2011

juunist juulisse

Hostaõis Hilise aiast
 Laupäev oli üks tore päev. Minu esimene aalujate  kokkutulek. Igavesti vahva on kohata neid inimesi, keda muidu blogisid pidi loed. Muhedik võttis oma postituses kenasti kõik kokku nii aia kui tegijad. Sain potitöö tunnetuse kätte ja plaane tekkis hulganisti. Kui ma oleks täna tublim olnud, sajaks osa taevavett minu veesilma sisse, aga seal on rohkem nagu Kalevipoja sängi moodi värk või siis pigem savine jalajälg.(ohkab) Sellest kõigest edaspidi.

 Hommik oli paljutõotavalt pilvine ja mõnusalt normaalse temperatuuriga. Sinna 20 kanti. Seda lõbu jagus küll ainult lõunani. Plaanisin siin virrata, aga tuli pilv ja sadaski aia kohal maha.
(hüüded vihma ajal: VIHMA SAJAB, SAJA VEEL PALUN! ja sajabki Hurraaa!!!!!müristab, ladistab, välgutab.juhheii, siia pange ka ja siia taimedele ka!) Oh, kui hea.

Proosa:
Eelmine nädal oli kastinädal. Rõõmustas see, et poisid olid nõus appi tulema ja et kompostikasti esimene sisu oli tarvitatav. kasti sai siis umbes 5 kärutäit sisu:oksapuru, esimese aasta kompost (vanemat polnud võtta), savi ja savimuld kihtide kaupa. Tõin poest 120 l aiamulda lisaks, et saaks ülemise kihi mullaga segada.
Täna istutasin keskele ühiskondliku salati rea ja soovijatele sai jagatud oma nurgake:)

Pidin selleks ära kolima kakrad ja kuldjuure jm nipet-näpet. Kuidas meil sellega läheb, saame näha, alguse asi. Kui perenaistel väga huvi pole, siis tarvilikud kastid on igas aias hinnas.

Edasi ronisin auku, sest kuigi Muhedik saatis mulle asjalikud juhtnöörid, olin ma mõned asjad kahe silma vahele jätnud. Nt loodimine ja lisakraavike.Ühte asja pean ma küll algajatele hoiatuseks ütlema, et see asi kipub aina suuremaid mõõtmeid võtma. Vesi ise jääb väikeseks küll, aga see mis ümber toimub...

Täis otsustavust veetsingi päeva üsna augus. Tõin vahepeal arvuti õue ja takseerisin seda pilti, mis Muhedik mulle saatis ja vaatasin murega oma servi, et kuidas need paganad nii kõrged said ja koht läheb ka aina jamamaks. Sest mul pole seal ju aeda ees. Tuleb hulkuv koer, kukub vette, kõmm ja ...
edasi nagu see naisterahvas selles muinasjutus, kes valas oma pulmas tulevaste peiede pärast pisaraid...:) Oleks pidanud ehk ettepoole nihutama.
On ju nagu jalajälg:)


 See sinka-vonka pole veel valmis. Vahepeal tundus, et läheb ringiks kätte ära. Vaatan nüüd seda ja üks on kindel, nii palju mul kivisid pole. Paekivi ja maakivi kombineerida ei saa, kole on ju. ma ei teagi, kui kile ostetud, siis pean kivijahti minema.. Jalgrattaga, üks kivi ette korvi, teine taha. Muidu soovitan kõigile, igasuguseid huvitavaid asju tuleb välja. Milline on aia süvakiht ja mida kõike omal ajal solgiga aeda maeti ja et ma olen aeglase taibuga kiire õppija, (naerab) ja et mu aias on mingi huvitav savi, mis on nagu liivane savi. Kuivalt pigem liiv ja märjalt pigem savi ja et sipelgate munavarud on üsna ülemistes kihtides jne jne

Head mõtted tulevad ikka kas varem või hiljem. Nii ka nüüd, hiljem :) Tormasin õue, sadu on vähenemas, tarisin suure plastmassanuma, milles lapsed vahepeal solberdasid räästa alla ja kogun nüüd vihmavett. Saja veel palun!

Veel plaanidest, mis ei ole plaanid, aga võivad plaanideks saada. Veesilma loomine toob palju vaba pinnast ja see omakorda tuletab meelde, et tahtsin kunagi vähe kõrgemaid kohti luua. Eile oli vestluse käigus sellest jälle juttu. Muhediku mõjutused võib selle kohta öelda :D Kõigepealt veesilm, siis väike mägi ja siis kaktused ja nii see lähebki...
Hästi läheb:D

9 kommentaari:

  1. Ei noh, jõudu!
    See on vist mingi traditsioon. Meie tiik meenutas ka jlajälge.
    Soovitan need esimesed kõige madalamad kohad võimalikult laiad jätta igast küljest. Meil tehti omast arust parajad aga praeguseks tean, et ikka kitsavõitu. Sinna peab ju mahtuma taim, see vahest ka koos anumaga +kivid toeks

    VastaKustuta
  2. :) äge jalg, mis nii ilusa jälje jätab.
    Põhja pole vaja loodida, looditud peavad olema kaldad.
    Meil ka sadas täna 3 t jutti, aga mitte päeval, vaid õhtul, peale selle kui lõpetasime kivimängud:), kah mingid mõjutused:DDD

    VastaKustuta
  3. missa nutad, äge jälg ju! ja muidu ka. :)

    iseesest on see ka ju äge, et turkestanika tiik ilajälje kujuline on :D, aga seda on natuke keeruline ette kujutada :)

    VastaKustuta
  4. Vaata igaks juhuks ka mu k.a.1.07. postitust, äkki on samuti abiks

    VastaKustuta
  5. Miks sa arvad, et pae- ja maakivi omavahel kombineerituna kole jääb? Maitse asi muidugi, aga meil rannarootslaste aladel on seda aastasadu tehtud. Kõik vanad müürid kahe kivi kombinatsioonis ja mu meelest küll ilusad.

    VastaKustuta
  6. Trumm.
    Ta oli. Kiletatud auguna. Praeguseks, kus ta kive täis on, on ta pigem ristkülik.
    Äääää, minul on ka kivid segamini. Aga vette sisse ja sellega kokkupuutesse ainult maakivid. Paekivi võib laiali laguneda.

    VastaKustuta
  7. Kaldakivid ei pea sugugi olema suured mürakad. Sinna sobivad hästi paari suure kivi sekka ka rusikasuurused ja isegi kruusast väljasõelutud päris tillukesed kivid segamini. Selline segu jätabki loomulikuma mulje. Kallaste kujundamise võimalusi on isegi meie blogides küllalt, rääkimata netiavarustest leiduvast.
    Tellised voodriks oli meie kõige suurem viga, sest tellise serv on ju terav ja kui sinna peale toetada mingi kivi, siis need on kohad, kust kõigepealt hakkab kilet sööma. Teine suur viga oli see, et meil oli tagakallas kõrgem kui eesserv, noh, et efektsem välja näeks:DDD ja nägi muidugi kah, sest sest sealt tagant jäigi kile igaveseks paistma:((((, vett juba ju viltu ei pane. Nädsa, omameelest arukad inimesed tegid sellised prohmakad:D

    VastaKustuta
  8. Jah, minu bossi aias, mis minuni jõudis kunagi professionaalsete haljastajate käe alt, on ka paas ja munakivi igalpool käsikäes. Jätkasin siis minagi sama joont oma roosipeenraga. Vaata näiteks seda http://katamaailm.blogspot.com/2010/07/oh-neid-roose.html
    ja minuarust on see ka kena.
    Aga seda Turcestanika sõna lugesin mina algul kenasti jalajäljeks, alles Trummi kommentaari peale naersin kõht kõveras ja vaatasin üle.

    VastaKustuta
  9. Nii. Nüüd olen ma jõudnud sellesse etappi, et pole kiva :( Kivide tarkus mul puha loetud värk:) Hannust "Kivi aias"? AGA ma olen asja liiga suureks uuristanud, seina kindlustamiseks küll ei jätku. täitsa jama.
    Mul väga ei meenu ka ei piltidelt ega otsevaates kui palju seda kivi seal vee sees oli. Ääred peavad ilmselt siis üsna laugjad olema, et kivid valli sisse ei vajutaks? oeh

    VastaKustuta