esmaspäev, 9. mai 2011

 Ma ei tea, kas Tartu on muutunud tuulisemaks või mina nii palju vanemaks, et seda märkan, aga minu meelest puhub meil kogu aeg. Õhtud on veel jahedad, aga aed kasvab küll hooga. Eilse seisuga läks mu pookimine küll aia taha. Kontrollisin. Kuivas äragi :(  Kontpuude oksaraod aga läksid kasvama. See on ilmselt normaalne.

 See ei ole muidugi kontpuu, liilia hoopis, aga neil on praegu nii äge kuju nagu eksootilised puud :D



Tööjärg on ikka veel tublisti eespool, aga nädalavahetusega sai päris palju tehtud. Olen pikemat aega lähivõpsiku prügihunnikust mingeid tsemendijääke käruga tarinud (paekivi see küll olla ei saa!). Õunapuualune sai lõpuks raja maha. Ilu on ilmselt vaataja silmades, sest minu meelest sai ilus :D Veider, kuidas igasugused pisiasjad nagu peenraääred, kivid jm kogu pilti muudab. Kusjuures head pilti sellest ei õnnestunud teha. palju valgust. Tõstsin lilli ümber ja esimest korda on selline tunne, et ruumi on rohkem kui varem. Ja nagu igal kevadel on aias kohti, millega ma rahul pole. Loen Brooksi aiakujundusraamatuid ka nagu esimest korda. (naerab). Kõige suuremad kerad on praegu kurekelladel ja kui nemad laiali vajuvad, siis võtab selle ümaruse üle verev kukehari. Ma peaksin teda pisut paljundama, ta on vahva vormiga lill. Maasikatorust saab lilleherne toru, külvasin sinna neid igasuguseid erinevaid värve. Hostad hakkavad välja tulema ja osa tulpe on sügisese solgutamise üle elanud ja sätivad õitsema. Suur tulbikoguja ma pole. Mõned lemmikud mul on küll, pean teiste blogisid uurima, et nimi ka teada saada. Õhtune udupilt:

Juulis saab siin olema tõeline värviläbu, sest liiliaid on ema aiast ikka mitmeid toodud. Püüan neile rohelisemat tausta luua. Huvitav kogemus oli see, et kogusin lillades toonides helmikpöörised punase sarapuu alla, et jätkaks teemat, tulemus oli aga see, et see tappis nii põõsa kui pööriste tooni. Hea kogemus. Sinna tuleb nüüd särtsuks helehalli panna, saab värvid tagasi.
Veeauguni ei ole ma endiselt jõudnud, aga see eest istutasin esimese postivahe magesõstra hekist. Scmidt nagu Muhedik soovitas. Neile kasvuala tekitades avastasin, et pinnas on sinisest savist, mis sellise ilmaga on samahästi kui kivist. Kuidas see naat seal kasvab, ma ei tea.
Veel tundub nagu oleks sel kevadel aias maa rohkem vajunud. Kohati on lohud lausa. Mõned kohad aias ongi sellised, et sa võid neid täita nii palju kui tahad (ma olen proovinud), aga ikka vajuvad ära. Tänavu on aga kõik kuidagi teistmoodi talvitunud.
Põhapäeval sai kuslapuud endale toe. Oi mu peas oli suur geomeetria, midagi sellist nagu see värav :D

Birin lossipargi värav Lätimaal

Tegin hoopis miskit lihtsamat :D Kaared on ju naabrite poolt loodud :D

Panin hakkama naabrimehe emadepäeva. Nimelt kripeldas hinges õunapuualune poolvarjus kasvukoht.
Alguses plaanisin ise valmis meisterdada, aga oskustest tuli puudu. Mõtlesin siis, et sisustan Pauli nädala ära, et vaja oleks kaarega kasti ja ma paneks sinna salatid ja muu kraami... Ja tema võttis kätte ja tegi selle õhtuks valmis!  Pilt on tehtud täna õhtul kui mu hea sõber astus läbi ja me värvisime pisut ja veel pisut ja siis ma kastsin aeda, sest ma ei või seda sahhaarat enam vaadata. Homme paneme kasti paika ja taimed ja seemned jne. Sipelgad aga näisid arvavat, et lõpuks ometi olen asjast aru saanud ja neile maja ehitanud. Mis ma nüüd nendega teen :( 

Lõpetuseks mõned vähesed õied, aga kirkamad. P S Kreegid hakkasid täna õitsema ja ploomidel on õiepungad!


4 kommentaari:

  1. Mina kallasin kaneeli sipelgatele. Humaanne. :) Väga ilus peenar, muideks

    VastaKustuta
  2. Peenar on tõesti ilus, ja tee, ja võrestik, ja istutuskast. Kõik jätab praegu väga hea mulje.
    Mulle meeldivad samuti kõiksugusemad võrsed ja nupud ja varred, mis maast välja ronivad mõnikord rohkemgi kui õied.
    Aga Su ploomidel ja kreekidel on küll huvitavat värvi õied:DDD. See on kui väga tähelepanelikult ei loe.

    VastaKustuta
  3. Puha sinised :DDD
    Ise olen ka hetkel selle jupiga rahul. Hakkab tunduma, et seda aiaruumi oskan nüüd lugeda.

    Lillekasvataja, mul see kaneelimajandus otsas mis otsas, aga neid sipelgaid tuleks nagu igal aastal juurde või mulle ainult tundub :) Silmnähtavalt nad veel taimi ei kahjusta, aga selle kuivusega hakkab juba kriitiliseks minema.

    VastaKustuta
  4. Superilus on Sul seal kõik! Sipelgatele on tõhus Detia sipelgapulber (rohelises pakikeses või puistekaanega plastpurgis). Mul läheb seda kraami ikka kümnete purkide viisi suve jooksul, sest kogu tööaed on liivase-põuase rannamänniku all. Aga see pulber peab nii vihmaga kui vihmata hea mitu nädalat kindlalt vastu, samas kui mingi kallis pritsitav vedelik vaid kuivaga nädalakese...

    VastaKustuta