esmaspäev, 2. mai 2011

aprill ja mai. Sigulda lillemess

Kuuvahetusest. Laupäeval jätkasin ümberistutustöid. Saan aru küll, et selliseid asju oleks mõistlikum sügisel teha, aga siis polnud veel kindlat kava.  Nüüd olen pisut mures, kõik on üles tulnud ja soojaga kasvu visanud, aga eile oli õues juba vastikult külm. Ma ei tea, kuidas nad mul juurduvad, tõmbuvad mullas krõnksu? Olen neid kastnud, sest lubatud vihm pole Tartu linna jõudnud. Ploomipuud on seda nägu nagu ei kavatseks nad kunagi enam õide minna. Viinamari hoiab ka pungi. Mõtlesin, et kas on talvel hukka saanud, nüüd, kus talle on uus tugipuu püsti pandud ja puha.
Tempo on maha võetud, oligi aeg, hakkas juba imelik. Alati jõuab Golden princess ilusaks minna, enne kui muu elutegevus algab, tänavu oli umbes madalstart. Täna õhtul näitas kraadiklaas +1
Soe sai siis selleks korraks otsa. Oleks pidanud Lätist kotiga tooma. Eile näitas seal kraadiklaas vaatamata külmale tuule +16. Toomingad olid juba lehes, aga muu mets veel rohe-udusuline.


See on siis Sigulda servake, vastu päikest pildistatud, värvid veidi tummaks löödud.. Mess või laat, ma täpselt ei teagi, ei tundunud väga suur, sest alguses ma pelgasin, et lubatud kaks ja pool tundi jäävad napiks ja ei jõua rahulikult ringi vaadata. Jõudis küll. Ilm oli selline nagu pildilt paistab, vahelduv pilvisus ja külm tuul. Mõnes tuulevaikses kohas aga võis hoobilt sulase päevituse saada.

sambla tüübid

Kauplemine toimus pargis, mille ühes servas oli ilmaratas ja teises köisraudtee. Mina ei jõudnud kummagi peale, aga pole ka suurem asi meremees. Puud ja põõsad tundusid ülekaalus olevat, kuigi lilli pakuti ka. (puud on suuremad ka :D) Enelasi oli ikka väga suures koguses. Emale ostsin kollase rododendroni (Rh molle mikstais on sildil). Üks põnev elulõng hakkas silma, topeltõiega, aga värvitoonilt kahvatu nagu väga väsinud violett. Mis mulle väga meeldis oli see, et oligi taimekraam või aiamööbel või tööriistad. Jäi ka selline mulje, et puukoolide esindajad olid väga teadlikud mida nad müüvad. Mõõdukalt käsitööd, punutisi ja paar savitööd ka. Kõige ägedam oli väljaku keskel asuv kiviskulptuuride väljapanek. Koerad ja mutid jms on muidugi keraamika.



Müügindus oli paigutatud ringikujuliselt ja neid ringe oli minu meelest kaks, aga võis ka kolm olla. Paigutus oli nii hea, et ei väsinud ära. Polnud ka häirivaid kilinaid kolinaid, puhas loodus :) Natuke tehti laadakometit ka, aga mina olin nii ametis, et see ka ei häirinud.
Pildile mahtus korraga ikka vaid servake, samas oli nii palju ruumi, et trügima ei pidanud. Suhelda sai kolmes keeles. Kõige lihtsam aga oli siis kui kaasas taime ladinakeelne nimetus, see töötas väga hästi.
Laupäeva õhtul vaatasin pisut püsikute lehel ringi ja kirjutasin endale mõned nimed kurerehasid ja kobarpäid. Ja siis oli tegelikult väga tore lugu selle Mosanasega. Nimelt raputas suurem osa aednikest pead ja jagas visiitkaarte, nii et lõpuks ma mõtlesin, et jääb ostmata. Siis aga oli aeg bussi minna ja minu reisikaaslased olid ostnud mingi põneva põõsa, mis pidi sügisel roosaks minema. Nime nad ei teadnud ja ostukoht oli "kusagil keraamika kõrval". Võtsin fotoka ja mõtlesin et kasutan aega ja teen lõpuks paar pilti ka, muidu puhas taimejaht. Ja mis mina näen, ühes kohas naisi paksult koos ja kae, järjekord ka. Ja seal ta oligi ja muid põõsaid ka. Mõtlesin, et kuidas ma neid enne ei märganud!

 Hinnad olid messi kohta mõistlikud. Uued olid kallimad, aga tavalisi lilli sai soodsalt osta. Soetasin endale kaks amplit ühe hinnaga ja suveks mure murtud :) Päev oli mõnusalt planeeritud ja loodus oli sealkandis imeilus. Eraldi peaks rääkima Birini lossi pargist ja vanast vesiveskist ja sellest, kuidas ma sigarillosid suitsu pähe ostsin (naerab) ja kuidas ma kimpsude kompsudega Tammelinnas bussist maha kalpsasin ja kodus 2 tundi hiljem avastasin, et ilmselt jäi fotokas bussi ja ma ei kirjutanud midagi üles, vaid hoopis pildistasin. Elu ilma pildimasinata tundus äkki väga troostitu ja sõitlesin ennast õnneks mitte väga kaua, sest jäin magama kui nott.  Nii tore, et Meeli mulle reisipakkumise saatis ja Inga aitas fotoka otsingul ja et Muhedikul oli nii tore soov, et see muutis messilkäigu omamoodi seikluseks. Mina soovitan kõigile Sigulda lillemessi külastada, ilus aeg ja koht.

3 kommentaari:

  1. Küll on hea, et Sa ikka oma fotoka kätte said, on ju see aedniku üks olulisemaid tööriistu:)
    Ja veelkord tuhat tänu mu igatsuste põõsaste eest.

    See lillemess, mis alati toimub 1.05, pole Lätis kunagi päris ühel kohal, ta reisib ringi, mu meelest oli ta eelmisel aastal hoopis Jelgavas. Aga kui võimalik, siis neil tasub käia küll, kaup on ilus ja aus, ja ei mingit nimesegadust. Keda ostad, selle saad. Aga Sul pole nüüd (kontaktid,aadressid olemas) ju ka probleeme puukoole endid külastada, sealsed valikud hoopiski suuremad.

    Ma mõtlen, et oma taimede ümberistutamine jäta soojemateks päevadeks, eks neid on vast ikka tulemas. Miinuskraadidega taimed ei taha juurduda.

    VastaKustuta
  2. Vaatan,loen ja kadestan.Ise pidin ka sinna laadale minema,aga tulid möödapääsmatud asjad vahele ja käik jäi ära.Sõbranna käis ja kiitis.Tõi mille ka kaks rododendorit ja kui soodsa hinnaga.7. mail pidi Läti Valkas olema ka aialaat ja puukoolid oma kaubaga kohal.Sinna lähen kindlasti,aga laat ei ole muidugi Sigulda laadaga võrreldav.Vähemalt lähen ja vaatan,soov saada veel läti rodosid juurde.

    VastaKustuta
  3. See, et fotokas üles leiti, oli tõepoolest suur vedamine. Peaks ikka blogi enda jaoks raamatuks tegema. Kui see veebivärk ühel ilusal päeval...

    Ma olen tõepoolest reisiga rahul, sest siiani olen üsnagi paikne olnud. Maailm on üks põnev paik ja pole ka kuigi kaugel:)

    Rododendronid olid erinevate hindadega alates 3 latist kuni 6-ni. Kaubelda andis ka.
    Küllap palju muud, mida ma veel ei osanud tahta ja esimese korra kohta oli prassimist küll :D

    VastaKustuta