pühapäev, 20. veebruar 2011

Külmanädal

Ma soovin, et koolifüüsikat jm oleks omal ajal õpetatud läbi kodumasinate. Ma tean seda, et soe õhk tõuseb ülespoole :) Viimase nädala jooksul teavad seda kõik meie koduelanikud, see on lihtviisiliselt tunda :) See, et vesi saaks pesust välja, kasutatakse tsentrifuugimist.

Mis ei tähenda, et ma ei võiks seda kõike endale nüüd ise selgeks teha. juba homme otsin raamatukogust üles raamatu, kus on kirjeldatud kuidas on tehtud tolmuimejad, arvutid, lennukid :D

Miski ei nörrita rohkem kui kodutehnika, mis ei tööta, läheb katki, lekib, ummistub jne jne.
Mõned aastad tagasi tegid päris toredad noormehed minu väikeses köögis ümberehituse ja järgnevate aastate jooksul kogesin ma tulemusi. Ma saan aru kõigist neist meestest ja naistest, kes üksipulgi kõike ise püüavad teha, sest siis sa lihtsalt tead, et kõik on nii nagu vaja või siis seda, kus miski asub või mis nihu läks.

Kui ma elaksin soojal maal, oleks muidugi suva, et pakane paugub köögipõranda all, eksole :D

Kodutehnikat peab armastama, washing-machine-whisperer peab olema. Miks pagana pihta tehakse aina asju, mille eluiga on nii lühike! Tolmuimejaid, mille kotte pole poes saada (oi nii kahju on sellest vene raketitööstuse imest, mis lakkas peale 20 aastat töötamast), boilereid, mis tilguvad ja triikraudu, mis ummistuvad jne jne.
Sellisel külmaperioodil on elu nagu loteriil - mis on järgmiseks?
Reedel sulatasin dushinurga torusid. hästi läks, ainult 2h puhuriga. Sosistasin pesumasinaga ja veensin teda, et kümme eesti senti on hea hind, ta võib nüüd edasi pesta, ma sain selle mündi kätte. Täna hommikul avastasin tilkuva boileri. Vaatasin veebist hindasid - no mida! Asja võib ka lahendada nii, et ei pese ennast, eksole, aga see ei tundu mitmel põhjusel eriti ahvatlev. Üle päeva sauna kütta pole ka võimalik, mitte selle puuvaruga.

Üksikul naesterahval peab raha puuga seljas olema ja sinna juurde veel parajas koguses aru peas. Vinge kombinatsioon, kas pole :D Aru on vaja selleks, et iga remondi-müügimees ei saaks sulle mulli ajada. Nii et raamatukokku, mis muud. Kuidas need lennukid siis tehtud ongi :)

Tore on selle kõige juures see, et väljas paistab päike ja tuhandeid hulle läheb maratoni sõitma. Tihased laulavad.
Bolierit ma parandada ei oska, aga võin vabalt terve nädala jao puid valmis vedada. Ja naistelt nõu küsida, et kes kuidas boilerit vahetas.remontis jne. Äkki julgen mõnelt mehelt ka küsida, ei tahaks küll tülitada, aga kus ma pääsen.

Nii tubli olen. (naerab)


16.veebruar. Tartu
Raamat, kus on kirjas, kuidas töötab pesumasin, tolmuimeja, lennuk jms kraam Tehnikaraamat

4 kommentaari:

  1. Tarbimisühiskond. Kohe teadlikult toodetaksegi selliseid asjandusi, mille eluiga on lühike. Veel parem kui väga lühike, muidu unustaksid inimesed ju ostmise ära. Ja kui ei ostaks, kes siis seda hiigelvabrikute-tehaste töötute armeed ülal peab?
    Kas Sul tilgub ikka boiler ise, äkki on nende torude juurest hoopis mõni tihend kehvaks muutunud.

    VastaKustuta
  2. EHk aitab boilerile torulukksepast, suure tõenäosusega tilgub mingi ühendus, mitte paak ise. Selle lappimine ei tohiks eriti kalliks minna.
    Selle koha pealt olen nõus ka, et üksikul naisel peab rahakott vagunisuurune olema...

    VastaKustuta
  3. Ma hoian pöialt, et mingi torutihend lekib, sest kui ikka boiler ise, siis ei aita tõesti muu, kui uue ostmine. Oeh. Mis tuletab mulle meelde, et meie kohutavat vett silmas pidades peaks ma ka juba boileripuhastuse tellima...aga ega lastega peredelgi see rahakott üksikute naiste omast suurem pole (eriti kui peremees pole ka teabmis tehnikainimene).
    Edu Sulle!

    VastaKustuta
  4. Esimese esmaabikõne peale selgus, et see võib tihend olla, sest kui ma kraani kinni panin ja seinast välja tõmbasin jäi tilkumine vähemaks.

    Korraks süvenesin siis meestega maailma. Isegi kui ma oleksin vähem üksik kui praegu :D, vaevalt see värk mul vähem tuju rikkunuks. Kõige halvemal juhul peaksin aina küsima, et millal boiler korda saab jne jne. Nüüd pole kelleltki peale iseenda küsida ja see on äraspidisel moel tore. Eriti kui esimene paanika mööda saab :) Noh, et õhku ei lenda ja ära ei uputa.

    Päevane päike on päris mõnus ja miinused on vist kahanenud.

    Pealegi sain kohe kolm lohutavat kommentaari :)

    VastaKustuta